اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مزدا 3 با پیشرانه جدید دیزلی


خط تولید مزدا 3 سدان و هاچبک با اضافه شدن پیشرانه‌ای جدید در بازار اروپا گسترش می‌یابد.

وب‌سایت پدال: خط تولید مزدا 3 سدان و هاچبک با اضافه شدن پیشرانه‌ای جدید در بازار اروپا گسترش می‌یابد.

مزدا 3 با پیشرانه‌ی جدید دیزلی

پیشرانه‌ی جدید که از عهده‌ی استاندارد یورو 6 برمی‌آید نمونه‌ای توربودیزل و 1.5 لیتری است که از نسبت تراکم پایین 14.8 به 1 بهره می‌برد و از توربوشارژر با هندسه‌ی توربوی متغیر استفاده می‌کند. این پیشرانه توانایی تولید 103 اسب بخار قدرت را دارد.

مزدا 3 با پیشرانه‌ی جدید دیزلی

مزدا 3 با این پیشرانه مصرف تحسین‌برانگیز 3.8 لیتر در هر صد کیلومتر را دارد و در هر کیلومتر تنها 99 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. علاوه بر این، نویزها و لرزش‌های پیشرانه با تکنولوژی صدای طبیعی کاهش یافته است.
این پیشرانه از مزدا 2 و شاسی‌بلند CX-3 گرفته شده و پیش‌ازاین در انگلستان در دسترس بوده، جایی که این پیشرانه در خودروی کامپکت 27333 دلاری استفاده شده است.

مزدا 3 با پیشرانه‌ی جدید دیزلی

علاوه بر نسخه‌ی دیزلی جدید، نسخه‌ی مخصوصی از هاچبک نیز باعث افزایش تعداد مدل‌ها شده است. این هاچبک از رینگ‌های تیره‌ی 18 اینچی جدید استفاده کرده و به کیت آئرو مجهز است که تنها در مدل‌های فرمان راست قابل سفارش است. چرم نیمه سیاه نیز در کابین دیده می‌شود و همچنین رادیو DAB، دوربین عقب و برخی جزئیات دیگر نیز به‌صورت استاندارد در این نسخه نصب شده‌اند.

مزدا 3 با پیشرانه‌ی جدید دیزلی

این تجهیزات به صفحه‌نمایش لمسی و رنگی 7 اینچی مزدا 3 عادی اضافه شده و طبق تریم انتخابی تجهیزات ایمنی غیرفعالی همچون هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط، کروز کنترل مزدا و ترمز شهری هوشمند نیز می‌توانند به‌صورت استاندارد یا آپشنال انتخاب شوند.

مزدا 3 با پیشرانه‌ی جدید دیزلی


ویدیو مرتبط :
پیشرانه دیزلی یورو6 رنو با520 اسب بخار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مزدا 3 جدید با موتور دیزلی +عکس


مزدا یک موتور دیزل دیگر به گزینه‌های پیشرانه مزدا 3 اضافه کرده تا به این ترتیب مشتریان بیشتری را به خود جذب کند.

وب‌سایت پدال: مزدا یک موتور دیزل دیگر به گزینه‌های پیشرانه مزدا 3 اضافه کرده تا به این ترتیب مشتریان بیشتری را به خود جذب کند. موتور ۱/۵ لیتری اسکای‌اکتیو-دی دیزلی، قدرتی به میزان ۱۰۳ اسب‌بخار در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند و حداکثر گشتاورش نیز برابر ۲۷۰ نیوتن‌متر است که در ۱۶۰۰ تا ۲۵۰۰ دور بر دقیقه در دسترس قرار می‌گیرد. در نتیجه، نسخه‌های هاچ‌بک و فست‌بک از مزدا 3 می‌توانند در عرض ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، شتاب بگیرند و حداکثر سرعتی برابر ۱۸۷ کیلومتر بر ساعت داشته باشند. مزدا همچنین آپشن گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک را ارائه کرده که البته تنها در نسخه هاچ‌بک می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مزدا 3 جدید با موتور دیزلی +عکس

جذابیت این گزینه پیشرانه جدید، مطمئناً برای عملکرد نیست؛ بلکه بیشتر به راندمان مصرف‌ سوخت مربوط می‌شود. موتور ۱/۵ لیتری اسکای‌اکتیو-دی دیزلی مصرف سوختی معادل ۳/۱۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد و همچنین در هر کیلومتر، ۹۹ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.

مزدا 3 جدید با موتور دیزلی +عکس

این موتور که قبلاً در زیر کاپوت مدل کوچکتر مزدا 2 و شاسی‌بلند CX-3 معرفی شده، دارای یک نسبت فشردگی پایین در حد 14.8:1، نسبت پخش بالای سوخت در انژکتورها و یک طراحی منحصر به فرد در محفظه احتراق است. مطابق گفته مزدا، این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که راندمان و عملکرد بهتر و همین‌طور سطح آلودگی کمتری در موتور حاصل شود.

مزدا 3 جدید با موتور دیزلی +عکس

قیمت مدل جدید مزدا 3 با موتور ۱/۵ لیتری اسکای‌اکتیو-دی دیزل از ۱۸ هزار و ۸۹۵ پوند در بازار بریتانیا شروع می‌شود؛ جایی که از اوایل دسامبر سال جاری میلادی منتظر این مدل خواهند بود.

مزدا 3 جدید با موتور دیزلی +عکس

مزدا 3 جدید با موتور دیزلی +عکس