اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مزاح آیت‌ الله با نامزدهای صندلی پاستور


جلسه روز اول سیزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری که صبح امروز به ریاست‌ آیت‌الله مهدوی‌کنی در محل سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با حواشی همراه بود.

 خبرگزاری فارس: اولین جلسه سیزدهمین اجلاس خبرگان رهبری به ریاست‌ آیت‌الله مهدوی‌کنی برگزار شد.
 
 جلسه روز اول سیزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری که صبح امروز به ریاست‌ آیت‌الله مهدوی‌کنی در محل سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با حواشی همراه بود.

* علی‌رغم حضور آیات هاشمی رفسنجانی، صادق لاریجانی، محمد یزدی و مصباح یزدی در جلسه صبح امروز، آیت‌الله جنتی به دلیل حضور در عراق جهت شرکت در مراسم بهره‌برداری از ضریح جدید امام حسین(ع) از غایبان جلسه امروز بود.

* آیات صادق لاریجانی و امامی کاشانی از متاخیرن جلسه امروز بودند که به هنگام نطق آیت‌الله مهدوی‌کنی وارد سالن شدند.

* حسن روحانی که از وی به عنوان کاندیدای احتمالی انتخابات آتی ریاست‌جمهوری یاد می‌شود در سمت راست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشسته بود.

* آیت‌الله مصباح یزدی نیز که در صندلی دوم از سمت چپ درب ورودی نشسته بود با برخی اعضای خبرگان از جمله رئیس دستگاه قضا خوش و بش کرد.

* آیت‌الله مهدوی‌کنی در حین نطق خود با بیان اینکه کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری حق کسانی است که برای کشور برنامه داشته باشند، نه اینکه هرکسی کاندیدا شود به مزاح کاندیدای انتخابات گفت، اگر شلوغ کنید، من هم می‌آیم.

* آیت‌الله مهدوی‌کنی که به هنگام ورود به جلسه رئیس خبرگان رهبری بود در پایان جلسه نیز رئیس این مجلس باقی ماند چرا که با 64 عضو خبرگان رهبری به ریاست مجدد وی مهر نائید زدند؛ آیت‌الله مهدوی‌کنی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری رقیب نداشت.


ویدیو مرتبط :
دیدگاه آیت الله خوشوقت در مورد امام خامنه ای اززبان آیت الله صفایی بوشهری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا هاشمی بر صندلی آیت الله وحید نشست؟



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی,دیدار آیت الله هاشمی و آیت الله وحید

چرا هاشمی بر صندلی آیت الله وحید نشست؟ 

خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در حاشیه نگاری خود از دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با مرجع عالیقدر جهان تشیع،حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی در مشهد مقدس نوشت:

جمعه روزی در میانۀ تیرماه گرم سال 92 ، بیت مرجع عالیقدر جهان تشیّع در یکی از محله‌های متوسط مشهد مقدس آماده استقبال از میهمان عزیزی بود. عقربه‌های ساعت 9 و نیم صبح را نشان می‌داد که كه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و تنی چند از همراهان وارد خیابانی شدند كه در اواسط آن بیت آیت‌الله العظمی وحیدخراسانی قرار داشت. فرزند ارشد ایشان حجت‌ا‌لاسلام والمسلمین شیخ محسن وحیدخراسانی با تبسمی كه به چهره داشت، به آیت‌الله خوش‌آمد گفت. 

 

آیت‌الله هاشمی با سرعت و چهره‌ای بشاش، پله‌ها را یكی پس از دیگری بالا رفت. اشتیاق این دیدار از نحوه حرکت ایشان بخوبی عیان بود. به اتاق آیت‌الله وحید كه رسیدیم، بوی معطری فضا را پر كرده بود، اتاقی تمیز، منظم و ساده كه هفت صندلی در آن قرار داشت. آیت‌الله‌العظمی وحیدخراسانی از راهرو وارد اتاق شدند كه پس از آن، فضای آرام اتاق با ذكر صلوات بر محمد و آل محمد(ص) عطرآگین شد. فرزند دیگر ایشان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمداسماعیل وحیدخراسانی، آیت‌الله را همراهی می‌كرد. آقای هاشمی به رسم ادب و احترام به نزدیکی درب آمدند و هردو آیت‌الله با گرمی و اشتیاق فراوان مصافحه نمودند. 

 

پس از مصافحه و احوالپرسی دو آیت‌الله، جلسه شاهد لحظات نابی شد. دقایقی که صحنه‌هایی را رقم زد با بغض و لبخند توامان برای حضارجلسه. هنگام نشستن میهمانان بر صندلی‌ها که رسید، آیت‌الله هاشمی به رسم احترام از محضر مرجع عالی‌قدر تشیّع درخواست کردند كه درصدر مجلس بنشینند، ولی معظم‌له با کرامت و بزرگواری خاصی، با اصرار از آقای هاشمی خواستند كه درصدر اتاق بنشیند كه ایشان علی‌رغم امتناع مکرر به دلیل اصرار آیت‌الله‌العظمی وحیدخراسانی، بر صندلی ایشان نشست. گرچه به حق گفته‌اند شرف المکان بالمکین. ولی این مرجع عالی‌قدر جای خویش را متواضعانه و از باب تکریم و مهمان‌نوازی به شخصیتی دادند که هر چه داشت از آبرو و توان بر صحنه آورد تا روحانیت دوباره یاور مردم ایران و نظام اسلامی در گردنه‌ای تاریخی باشند. 

 

آیت‌الله هاشمی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و احوالپرسی‌های مكرر منتظر فرمایشات آیت‌الله‌العظمی وحیدخراسانی شد كه ایشان با ابراز محبت و لطف زیاد از سایرین از جمله فرزند و نوه آیت‌الله هاشمی كه به علت علاقه وافر به انجام ملاقات با این مرجع تقلید در اتاق حضور داشتند، احوالپرسی نمودند و سپس سخنان خود را با حدیثی از حضرت رسول(ص) و خطبه‌‌ای از نهج‌البلاغه آغاز كردند و به عادت همیشگی، گوشه مختصری از آخرین شب امیرالمؤمنین(ع) را که حضرت چگونه آن شب را سپری نمودند بیان فرمودند.

 

از سکوت علی(ع) و از مظلومیت امیرالمومنین گفتند. از اعتدال در عین اقتدار . از تکلّف بی‌وقفه امیرمومنان به مراعات حق النّاس. قلب مرجعیت شیعه پر از دردهای نگفته است. مالامال از رنج زخم‌هایی که در این سالها به نام روحانیت بر حق مردم روا شد. آکنده از درد معیشتی که در غنی‌ترین سالهای جمهوری اسلامی به سوءتدبیرها و سوءحمایت‌ها بر جان مردم نشست. در تلخی کلام معظم له بخوبی رنج این سالها مشهود بود. در تلخی کلام معظم له بخوبی رنج این سالها مشهود بود. اثر رنجش این مرجع عالی‌قدر شیعه در چهره آقای هاشمی هم نشست، درست مثل حالت 4 سال قبل ایشان در هنگام اقامه نماز جمعه که با بغضی در گلو گفت :مراجع معظم پشتیبان بی‌منت و توقع نظامند،چرا باید مراجع ما برنجند، چرا باید گله کنند و ما نشنویم. چرا ...؟! 

 

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی وقتی فضای جلسه را متاثر از کلامشان دیدند برای تلطیف فضا رو به آقای هاشمی کردند و فرمودند: من شما را در ملاقات با آیت‌الله خمینی(ره) و اعتماد ایشان به شما شناختم. پس از مراجعت امام به میهن، به دیدار ایشان رفتم. شما (آیت‌الله هاشمی) وارد شدید و گفتید آقای امامی كاشانی برای تولیت مدرسه شهیدمطهری مناسب است. ایشان هم پذیرفتند و سپس فردی را برای استانداری اصفهان مطرح كردید و باز ایشان بلادرنگ پذیرفت.آیت‌الله هاشمی هم متواضعانه پاسخ دادند: ما خیلی قبل‌تر، آنجا که شما خطابه ماندگار ایراد می‌کردید و ما می‌نوشتیم، شناختیم. 

 

نکته جالب لحظاتی بعد اتفاق افتاد. آن هم تعبیر خاص و تاریخی مرجع عالی‌قدر شیعه درباره آقای هاشمی بود. ماجرا این‌گونه اتفاق افتاد که آقای هاشمی گزارشی از وضعیت انتخابات اخیر ارائه کرد و حضرت آیت‌الله العظمی وحید با نگاهی معنادار در پاسخ فرمودند: همم الرجال تسقط‌‌الجبال و جملاتی معنادار ایراد كردند و گفتند: ویژگی كم‌نظیر شما این است كه: هم درد دارید و هم درك، خیلی‌ها فقط یكی از این دو را دارند و میهمان جواب داد، این از حسن ظن شماست.

 

 سپس دو آیت‌الله ترجیح دادند ملاقات خصوصی اعلام شود و بدون حضور اطرافیان و همراهان، گفتگوهای دوطرفه حدود یك ساعت به طول انجامید، در پایان این ملاقات دو آیت‌الله بار دیگر با یكدیگر مصافحه نموده و در حالی كه هر دو لبخندی از رضایت داشتند، آیت‌الله‌العظمی وحیدخراسانی تا درب خروج آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را همراهی كرد و فرزندان آیت‌الله كه در حوزه علمیه قم درس خارج فقه و اصول تدریس می‌‌كنند نیز تا پای اتومبیل آقای هاشمی را بدرقه كردند./پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی