اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مزاحم فضایی یک زن انگلیسی


تیم پیکه، فضانورد انگلیس حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی در تجربه‌ای عجیب و جالب، اشتباهی با یکی از افراد روی زمین از فضا تماس تلفنی برقرار کرد.

ایسنا: تیم پیکه، فضانورد انگلیس حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی در تجربه‌ای عجیب و جالب، اشتباهی با یکی از افراد روی زمین از فضا تماس تلفنی برقرار کرد.

تماس اشتباهی فضانورد ایستگاه فضایی با زمین

فضانوردان پیش از سفر به فضا باید چندین سال تمرینات سخت را در همه زمینه‌ها از مکانیک مداری و تجربیات علمی گرفته تا روش‌های پزشکی و عملکرد ایستگاه فضایی، پشت سر بگذارند؛ اما بنظر می‌رسد که تیم پیکه حداقل در نحوه شماره‌گیری تلفن تمرینات لازم را نداشته است.

وی در تماسی که قرار بود با خانواده‌اش صحبت کند، بطور اشتباه به تلفن فرد دیگری زنگ زده و گفته بود: الو آنجا زمین است؟

این فضانورد زمانی که متوجه اشتباه خود شد، در پیامی بر روی توئیترش نوشت: من از خانمی که اشتباهی با وی تماس گرفتم عذر میخواهم. این یک مزاحمت تلفنی نبوده و تنها شماره اشتباه گرفته شده بود.

البته تماس‌ها تنها از ایستگاه با زمین نبوده و گاهی از زمین نیز با فضانوردان تماس گرفته می‌شود.

پیکه نزدیک به دو هفته پیش به عنوان اولین فضانورد انگلیسی به ایستگاه فضایی وارد شده و قرار است شش ماه در آنجا به زندگی و انجام آزمایشات علمی بپردازد.

ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال حاضر محل اقامت شش فضانورد شامل فرمانده اسکات کلی (آمریکا)، سرگئی وولکوف (اوکراین)، میخائیل کورنینکو (روسیه)، تیموتی کوپرا (آمریکا)، یوری مالنچنکو (اوکراین) و تیم پیکه (انگلیس) است.

پیکه همچنین قرار است سال آینده همزمان با برنامه دوی ماراتن لندن در فضا بدود.


ویدیو مرتبط :
خبرنگار زن-مرد مزاحم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نیش زنبورهاسلامتی را به زن انگلیسی برگرداند



 

نیش زنبور عسل

 

یک زن انگلیسی با کمک نیش ۱۵۰۰ زنبور عسل توانست با بیماری خود مبارزه کند و روی پاهایش بایستد.

 

این زن ۴۵ ساله به خاطر ابتلا به بیماری ام اس زمینگیر بود. او خود را در مدت ۱۸ ماه در معرض نیش زنبورهای عسل قرار داد تا دردها وعوارض این بیماری خطرناک را کاهش دهد.

 

زن انگلیسی با سم درمان کننده زنبورهای عسل هم اکنون می تواند روی پاهایش بایستد.

 

پزشکان می گویند: سم زنبور عسل علاوه بر اینکه دردهای بیماران مبتلا به بیماری ام اس را کاهش می دهد میزان مقاومت بدن انسان را افزایش می دهد.

خبر آنلاین (www.khabaronline.ir)