اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مزاحم اینترنتی قزوینی دستگیر شد


سرپرست پلیس فتای استان قزوین از دستگیری عامل مزاحمت شهروندان در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: سرپرست پلیس فتای استان قزوین از دستگیری عامل مزاحمت شهروندان در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

عبدالرضا صفرخانلو اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر مزاحمت فردی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های صورت گرفته مأموران پلیس فتا مشخص شد این فرد با ارسال پیام‌های مکرر برای شهروندی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد مزاحمت برای وی کرده است.

سرپرست پلیس فتای استان قزوین خاطرنشان کرد: با پیگیری مستمر پلیس فتا و انجام اقدامات فنی در فضای مجازی، محل سکونت متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی با حضور در محل سکونت متهم را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

صفرخانلو بیان کرد: متهم که با به وجود آوردن صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام با نام شاکی و دادن پیام‌های دوستی و ایجاد مزاحمت نسبت به اطرافیان موجب مزاحمت نسبت به شاکی شده بود پس از مواجه شدن با مستندات و ادله غیر قابل انکار لب به اعتراف گشوده و انگیزه خود از انجام این کار را انتقام‌جویی از شاکی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه متهم پس از تکمیل پرونده مقدماتی به مرجع قضایی تحویل داده شد، تشریح کرد: شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه ابزاری مفید و خطرناک هستند که حضور ناآگاهانه و بدون رعایت اصول ایمنی کاربران در این فضا، آسیب‌های فراوانی به دنبال دارد.

سرپرست پلیس فتای استان قزوین به شهروندان توصیه و تأکید کرد: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و در صورتی که شخصی برای آنها مزاحمت ایجاد می‌کند از ادامه ارتباط و پاسخگویی اجتناب ورزیده و مکالمه را ادامه ندهند.

صفرخانلو یادآور شد: همچنین به افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به مزاحمت علیه شهروندان می‌کنند، هشدار داده و طبق قانون جرایم رایانه‌ای با آن‌ها برخورد می‌شود.


ویدیو مرتبط :
برطرف کردن تبلیغات اینترنتی مزاحم در کام پلیر km player

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مزاحم اینترنتی دستگیر شد


رئیس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری فردی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی برای شهروندان ایجاد مزاحمت کرده بود، خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری فردی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی برای شهروندان ایجاد مزاحمت کرده بود، خبر داد.

سرهنگ امینی درباره این خبر گفت: درپی مراجعه و ارائه شکوائیه شهروند همدانی مبنی بر ایجاد مزاحمت برای وی در فضای مجازی موضوع ضمن تشکیل پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفته و در تحقیقات آنان مشخص شد مزاحمت‌ها در یکی از شبکه‌های اجتماعی تحت موبایل و با ویرایش و اضافه کردن متون توهین آمیز به تصویر شاکی و انتشار آن برای دوستان و آشنایانش بوده است.

وی ادامه داد: ماموران پلیس فتا در ادامه تحقیقات خود با انجام اقدامات فنی و به کارگیری شگردهای پلیسی، فردی با هویت معلوم را شناسایی و با اخذ دستور از مقام قضایی طی انجام عملیاتی او را دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.

امینی با اشاره به انجام بازجویی از متهم خاطرنشان کرد: متهم درابتدا هر گونه ارتباط خود را با قضیه انکار کرد، اما در مواجهه با مستندات انکارناپذیر رایانه‌ای به بزه انتسابی اقرار و در بازجویی فنی به عمل آمده انگیزه خود را کینه قبلی به دلیل ارتباط شغلی با متهم عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا همدان اضافه کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا، وی همچنین توصیه‌هایی به شهروندان ارائه کرد و از آنان خواست تصاویر شخصی خود را در اختیار افراد غیرقابل اعتماد قرار ندهند و برای نرم افزارهای شبکه های اجتماعی رمز عبورهای قدرتمند انتخاب کنند.