اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مزاحمت‌های اینترنتی یک مرد برای همسر سابقش بدلیل محکومیت به پرداخت مهریه



مردی در اقدامی کینه‌جویانه مزاحم اینترنتی همسر سابقش شد.

رهنگ «حبیب‌الله رجبلی» رئیس پلیس فتای گلستان با شکایت زنی مبنی‌ بر مزاحمت اینترنتی یک شخص، با تحقیقات از وی و بررسی‌های مقدماتی مشخص شد مزاحم با ایجاد یک پروفایل در شبکه‌های اجتماعی اقدام به انجام این‌کار می‌کند.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی و بررسی‌های فنی و تخصصی مشخص شد شوهر سابق این زن اقدام به ایجاد این پروفایل و توهین و مزاحمت برای وی کرده است. این مقام انتظامی تصریح کرد: این مرد انگیزه خود از انجام این کار را انتقام‌جویی دانست چرا که همسر سابقش از وی «مهریه» می‌گیرد.

  اخبار  حوادث -  ایران 


ویدیو مرتبط :
همسرم مهریه اش را گرفته وفوت کرده آیا مرد از همسر ارث م

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخاذی اینترنتی برای پرداخت مهریه همسر


مردی که برای پرداخت مهریه همسرش، یکی از شرکت‌های ارایه خدمات اینترنتی را هک کرده بود و قصد داشت اخاذی کند، دستگیر شد.

روزنامه شرق:  مردی که برای پرداخت مهریه همسرش، یکی از شرکت‌های ارایه خدمات اینترنتی را هک کرده بود و قصد داشت اخاذی کند، دستگیر شد.  

مسوول حقوقی یکی از شرکت‌های ارایه‌کننده خدمات اینترنتی هشتم‌فروردین به پلیس فتای تهران مراجعه کرد و طی شکایتی توضیح داد فرد ناشناسی اطلاعات این شرکت را هک کرده و لاک‌فایل‌های مشتریان را که حاوی اطلاعات خصوصی آنها و نشانی سایت‌های مورد مراجعه‌شان است، ربوده و با ارسال پیام به ایمیل این شرکت، مبلغ 20‌میلیون‌تومان درخواست کرده‌ و گفته است اگر این مبلغ به وی پرداخت نشود، اطلاعات خصوصی مشتریان را منتشر می‌کند.  کارآگاهان بعد از اطلاع از وقوع این جرم به بررسی سایت این شرکت پرداختند و دریافتند هکر ناشناس با استفاده از خلأ‌های امنیتی در سیستم این شرکت، با برنامه فوق‌العاده حرفه‌ای، به این سامانه نفوذ کرده‌ است.

در ادامه ردپای متهم در کرج شناسایی و متهم 32ساله که انوش نام دارد، دستگیر شد.  انوش بعد از انتقال به پلیس فتا در بازجویی‌ها ضمن اعتراف به جرم خود گفت: «چندی پیش همسرم به دلیل عدم‌پرداخت مهریه، از من شکایت و با وساطت بزرگان عنوان کرد در ازای مبلغ 20‌میلیون‌تومان وجه نقد، رضایت خود را اعلام می‌کند. من که این مبلغ را نداشتم برای پرداخت مهریه همسرم، اقدام به این سرقت کردم.»  

متهم که دانشجوی دکترای حسابداری است، توضیح داد: برای پرداخت مهریه همسرم با طراحی برنامه پیچیده کامپیوتری اقدام به این کار کردم و قصد داشتم پس از پرداخت این مبلغ و جلب رضایت وی، ادامه تحصیل دهم.

سرهنگ محمدمهدی کاکوان رییس پلیس فتای تهران با تایید این خبر به مسوولان شرکت‌های ارایه‌کننده خدمات اینترنتی توصیه کرد، از آنجایی که اطلاعات مشتریان و مردم نزد آنان امانت است، نسبت به ارتقای امنیت سامانه‌های خود اقدام کنند، چرا که در صورت افشای اطلاعات، نه تنها اعتبار این شرکت‌ها زیر سوال می‌رود، بلکه خطرات و مشکلاتی را نیز برای مشتریان ایجاد می‌کند.