اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ 79 تهرانی با قرص برنج


اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: در هفت ماه امسال 79 مورد فوت براثر مسمومیت با قرص برنج به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است.

خبرگزاری ایرنا: اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: در هفت ماه امسال 79 مورد فوت براثر مسمومیت با قرص برنج به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است.
 
این تعداد فوت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی بر اثر مسمومیت با قرص برنج 136 تن اعلام شده بود، 41 / 9 درصد کاهش نشان می دهد.

از کل فوت شدگان این نوع مسمومیت با قرص برنج در هفت ماه امسال 50 تن ، مرد و 29 تن هم زن بودند.

این گزارش تعداد فوتی های مسمومیت با قرص برنج درمهر ماه امسال را نیز با کاهش 16 / 6 درصدی نسبت به مهر ماه سال قبل 10 تن اعلام کرده است.

آلومینیوم فسفید (AIP) که از آن برای ضدعفونی و حفاظت از دانه های غلاتی همچون برنج استفاده می شود (با نام های تجاری همچون کویک فوس (QuickPhos)، سلفوس (Celphos) و در ایران با نام قرص برنج می توان آن را یافت) سمی بسیار مهلک است. مرگ آن نیز بر اثر شوک عمیق و از کار افتادن بعضی اعضا و عناصر داخلی بدن است.


ویدیو مرتبط :
وزارت کشور: قرص برنج عامل مرگ زائران عربستانی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار مرگ تهرانی ها با قرص برنج در 9 ماه



اخبار,اخباراجتماعی ,مسمومیت با قرص برنج

این قرص ظرف مدت سه تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد در اثر مرگی دردناک جان می بازد.

152 نفر در استان تهران از فروردین تا آذر سال جاری(1393) بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایرنا از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (1392) که میزان مرگ به علت مسمومیت با قرص برنج 194 مورد گزارش شده بود، 21.6 درصد کاهش یافته است.

از مجموع 152 نفر جان باخته در اثر مصرف قرص برنج، 87 نفر مرد و 65 نفر زن بوده اند.

در آذر سال جاری نیز تعداد موارد مرگ به علت مسمومیت با قرص برنج با کاهش 56 درصدی نسبت به آذر سال قبل، 13 مورد اعلام شده است.

آلومینیوم فسفاد که از آن برای ضد عفونی کردن و جلوگیری از آفت زدگی غلاتی چون برنج استفاده می شود، به نام های تجاری مختلفی همچون «کوئیک فوس»(Quickphos) و «سلفوس»(Celphos)، در ایران به نام قرص برنج مشهور است.

این قرص ظرف مدت سه تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد در اثر مرگی دردناک جان می بازد.

در صورتیکه فرد قرص برنج بخورد یا بوی آن را استشمام کند، دچار مسمومیت می شود که اگر سم از بدن وی خارج نشود، مرگ او حتمی است.


 اخباراجتماعی  -   ایرنا