اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ 3 قاچاقچی مسلح در درگیری با مرزداران


فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزداران هنگ مرزی میرجاوه در درگیری با قاچاقچیان مسلح مواد مخدر با به هلاکت رساندن سه نفر و زخمی کردن پنج نفر از سوداگران مرگ، موفق به کشف 528 کیلوگرم تریاک شدند.

ایرنا: سردار سرتیپ رهام بخش حبیبی گفت: مرزداران این فرماندهی مستقر در هنگ مرزی میرجاوه با اشرافیت اطلاعاتی از قصد یک باند قاچاق مواد مخدر برای انتقال محموله خود به داخل کشور بلافاصله نقاط قابل تردد احتمالی آنان در نوار مرزی زیر پوشش قرار دادند.

وی ادامه داد: قاچاقچیان که قصد داشتند به صورت کوله باری محموله خود را وارد کشور کنند با واکنش به موقع مرزداران رو به رو شدند و وقتی خود را در تنگنا و محاصره نیروهای عملیاتی مرزبانی دیدند به سوی ماموران تیراندازی کردند.

وی تصریح کرد: سرانجام مرزداران با پاسخی کوبنده ضمن هلاکت سه قاچاقچی و زخمی کردن پنج نفر دیگر محموله موادمخدر را از چنگال آنان خارج کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در پاکسازی محل درگیری 528 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط و از انتقال آن به داخل کشور جلوگیری شد.


ویدیو مرتبط :
درگیری پلیس کلمبیا با گروه های مسلح قاچاقچی مواد مخدر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مخالفان مسلح سوری با "تانک" و "سلاح های سنگین" آمدند/ ادامه درگیری شدید در حلب و دمشق/



مخالفان مسلح سوری با "تانک" و "سلاح های سنگین" آمدند/ ادامه درگیری شدید در حلب و دمشق/ درگیری در مرز اردن

در نبرد با نیروهای دولتی برای در اختیار گرفتن کنترل شهر حلب، مخالفان مسلح بشار اسد به سمت یک قلعه تاریخی واقع در مرکز این شهر پیشروی می‌کنند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: نیروهای ارتش آزاد سوریه برای نخستین بار با سلاح های سنگین به فرودگاهی در حومه حلب حمله کردند.

به گزارش انتخاب ؛ ارتش آزاد سوریه بامداد پنجشنبه حمله‌ای بزرگ به فرودگاه نظامی «منگ» در حومه حلب در نزدیکی شهر اعزاز آغاز کردند.

شبکه خبری الجزیره گزارش داده که نیروهای ارتش آزاد سوریه در این حمله برای نخستین بار از تانک و سلاح های سنگین استفاده می‌کنند.

در نبرد با نیروهای دولتی برای در اختیار گرفتن کنترل شهر حلب، مخالفان مسلح بشار اسد به سمت یک قلعه تاریخی واقع در مرکز این شهر پیشروی می‌کنند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که نیروهای ارتش آزاد سوریه اکنون تنها ۲۰۰ متر از این قلعه سنگی که ۸۰۰ سال پیش بر تپه‌ای سبز در مرکز حلب ساخته شده فاصله دارند.

مخالفان مسلح می‌گویند مناطقی را که به تصرف در آورده‌اند نشان می‌دهد که آن‌ها در حال پیش روی به سمت مرکز بزرگ‌ترین شهر سوریه هستند.

نیروهای ارتش آزاد سوریه راه‌های منتهی به میدان باب الحدید را که قلعه در آن قرار دارد، با صندوق‌های چوبی و میله‌های آهنی بسته‌اند. دروازه سنگی منتهی به میدان که از صد‌ها سال همچنان استوار است در اثر درگیری‌های اخیر آسیب دیده است.

خبرگزاری فرانسه در این باره گزارش داده است دستکم ۷۰ نفر در کشتار عرطوز که شامگاه چهارشنبه روی داده، کشته شده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ اتحادیه کمیته‌های هماهنگی اعتراض‌های سوریه اعلام کرده است که نیروهای دولتی ضمن تیرباران ده‌ها تن از جوانان و مردان در عرطوز، دستکم ۱۵۰ نفر را دستگیر کردند. همچنین تانک‌های ارتش سوریه اقدام به تخریب خودروهای اهالی که در خیابان‌ها پارک شده بودند کردند.

درگیری در دمشق

در دمشق نیز درگیری‌ها میان مخالفان و نیروهای دولتی در چند منطقه از جمله القدم پس از چند روز آرامش نسبی از سر گرفته شد.

مناطقی هم که پیشتر کاملا آرام بودند از جمله منطقه مسیحی نشین باب توما در دمشق، شامگاه چهارشنبه شاهد درگیری نیروهای دولتی و مخالفان بود. مخالفان مسلح یک پاسگاه پلیس در این منطقه را مورد حمله قرار دادند.

از سوی دیگر، به گفته‌ی مخالفان حکومت بشار اسد، حمله‌ی سنگین نیروهای دولتی به محله‌ای در دمشق دست‌کم ۳۵ کشته برجای گذاشته است.

گروه نظارت بر حقوق بشر سوریه، نزدیک به مخالفان بشار اسد، گفته است نیروهای حکومتی، روز چهارشنبه با حمله به محله‌ی جدیده عَرطوز، در جنوب غربی دمشق، حدود صد نفر از جوانان این محله را بازداشت و شماری از آنها را پس از شکنجه اعدام کرده‌اند.

ساکنان این محله می‌گویند تانک‌ها و نیروهای دولتی بامداد امروز (پنج‌شنبه) آنجا را ترک و اجساد قربانیان را در خیابان‌ها و منازل رها کرده‌اند.

تلویزیون دولتی سوریه ضمن تایید حمله به این محله، گفته است ده‌ها تن از «تروریست‌ها و مزدوران» در این حمله بازداشت یا کشته شده‌اند.

درگیری در مرز اردن

از سوی دیگر، بامداد پنجشنبه درگیری شدید میان ارتش اردن و اردنش سوریه در منطقه مرزی دو کشور روی داد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که شامگاه چهارشنبه تحرکی غیرعادی از سوی دو ارتشی اردنی و سوری در دو طرف مرز مشاهده شد. عبور آوارگان سوری به سمت اردن در منطقه تل شهاب –منطقه شاهد درگیری- هم بسیار کاهش یافت.

شبکه خبری الجزیره هم دراین باره خبر داده است که درگیری‌ها به شکلی ناگهانی روی داد و این درگیری‌ها هیچ ارتباطی با فرار آوارگان سوری به اردن بر خلاف درگیری‌های‌ گاه به‌گاه گذشته نداشته است.

علی الرفاعی از فعالان مخالف حکومت بشار اسد، درگیری‌های بامداد شنبه در مرز سوریه با اردن را شدید‌ترین برخورد دو طرف از زمان آغاز اعتراض‌ها در سوریه توصیف کرده که در آن‌ها از سلاح های نیمه سنگین استفاده شد./انتخاب