اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ 2 چاه کن آذربایجانی در اعماق چاه



اخبار حوادث - مرگ 2 چاه کن آذربایجانی در اعماق چاه

به گفته شاهدان، این دو نفر بعد از حفر چاه به آب دست پیدا کرده بودند و فشار آب موجب ریزش دیواره چاه شده و این دو کارگر را زیر آوار مدفون کرد.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی خبر داد: بر اثر ریزش دیواره چاه، 2 چاه کن در زیر آوار مدفون شدند.

حبیب حسینقلی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در پی گزارش ریزش چاه در روستای ”خواجه عبدل هروی" در نزدیکی تبریز، در ساعت 11:20 صبح روز گذشته، 6تیر، عوامل اورژانس به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: به گفته شاهدان، این دو نفر بعد از حفر چاه به آب دست پیدا کرده بودند و فشار آب موجب ریزش دیواره چاه شده و این دو کارگر را زیر آوار مدفون کرد.

وی گفت:بعد از 2 ساعت تلاش، عوامل آتش‌نشانی حاضر در صحنه موفق به رهاسازی اجساد از زیر آوار شدند و مرگ کارگر 50 و 30 ساله توسط تکنسین‌های اورژانس 115 حاضر در صحنه تائید شد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی تعداد فوت شدگان ناشی از حوادث کار، ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان در سال گذشته را 82 نفر اعلام کرده و یادآور شده بود که این رقم نسبت به سال 91 بیش از 12 درصد افزایش نشان می‌داد.

بهرام صمدی‌راد پیش از این به ایسنا گفته بود: سقوط از بلندی بیشترین و پس از آن اصابت جسم سخت، برق گرفتگی و سوختگی در رده‌های بعدی علت فوت در حوادث کاری استان بوده است.
اخبار حوادث - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
درس هایی از قرآن: چاه کن همیشه ته چاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ دلخراش پسر بچه 10 ساله به خاطر سهل انگاری دیگران/ جسد از اعماق چاه 30 متری بیرون کشیده شد + تصاویر



پسر بچه 10 ساله ای براثر سقوط به چاه 30 متری درپارکینگ یک ساختمان مسکونی در شرق تهران جان خود را از دست داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، ستاد فرماندهی آتش نشانی ساعت 17:55 دقیقه عصر دیروز از این حادثه مطلع شد و بلا فاصله آتش نشانان ایستگاه 60 و نجات 11 را به سمت محل حادثه واقع در خیابان دماوند، مسیل منوچهری، خیابان شورا اعزام كرد.

یدالله مددی افسر آماده منطقه شش عملیات سازمان آتش نشانی تهران كه در محل حادثه حضور داشت، در این مورد ابراز داشت: در قسمت پاركینگ یك ساختمان مسكونی سه طبقه چاهی به عمق 30 متر حفاری شده بود كه نگهان پسر بچه ای 10 ساله بنام امیر رضا - ت به علت نامعلومی به داخل چاه سقوط كرد.

اخبار,اخبارحوادث,مرگ دلخراش پسر بچه


وی افزود: آتش نشانان بی درنگ ضمن رعایت اصول ایمنی بوسیله تجهیزات مخصوص نجات یكی از آتش نشانان را به عمق 30 متری چاه فرستادند که این نجاتگرآتش نشانی پس از تثبیت كردن شخص سقوط كرده به وسیله تجهیزات مناسب وبا همکاری سایر نیروهای عملیات، وی را به خارج از چاه انتقال دادند.

مددی با اشاره به مصدومیت شدید این پسر بچه از قسمت سر و صورت، تصریح کرد: مصدوم بلافاصله پس از خارج شدن از چاه عمیق به آمبولانس اورژانس مستقر در محل منتقل شد که امدادگران اورژانس پس از انجام معاینات اولیه متاسفانه فوت این پسربچه را بر اثر صدمات وارده تائید کردند. 

 

اخبار,اخبارحوادث,مرگ دلخراش پسر بچه


این افسر آماده آتش نشانی به شهروندان توصیه کرد: هنگام انجام کارهای ساختمانی در اماکن از جمله آماده سازی برای تخریب بنا و باز سازی ساختمان و همچنین حفر چاه ها ضرورت دارد مالکان و پیمانکاران، موازین ایمنی را به دلیل تردد زیاد ساكنان و كودكان در ساختمانها دقیقا رعایت کنند.

وی قرار دادن حفاظ مناسب بر روی دهانه چاه و یا تخلیه ساكنین برای جلوگیری از بروز حادثه و نیز برقراری ایمنی كامل را الزامی دانست.

 اخبار حوادث  - باشگاه خبرنگاران