اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ 191 نفر با قرص برنج در سه ماه


سازمان پزشکی قانونی تعداد متوفیان به علت مسمومیت با قرص برنج را در سه ماه نخست امسال ۱۹۱ نفر اعلام کرد که بر این اساس تهران با ۸۹ کشته رکورددار محسوب می‌شود.

فارس: سازمان پزشکی قانونی گزارش داد، طی سال گذشته 661 نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده اند.
 
همچنین در این گزارش آمده است، در 3 ماهه نخست امسال 191 نفر شامل 79 زن و 112 مرد به علت مسمومیت با قرص برنج کشته شده اند.
 
تعداد متوفیان در مدت مشابه سال گذشته 169 نفر شامل 72 زن و 97 مرد بوده است که این تعداد رشد 13 درصدی کشته شدگان در بهار 93 را نسبت به بهار 92 نشان می دهد.
 
بیشترین متوفیان در استان های تهران با 89، مازندران با 30 و گیلان با 19 نفر ثبت شده است.
 
قرص برنج از سموم کشنده محسوب می شود که حتی استنشاق بوی آن نیز فرد را دچار مسمومیت می کند و خطر مرگ دارد به طوری که در ماه گذشته اعضای یک خانواده در بندرعباس به علت استنشاق بوی قرص برنج از طریق کانال کولر جان خود را از دست داده اند.


ویدیو مرتبط :
مرگ 97 نفر در استان تهران به دلیل مصرف قرص برنج در 9 ماه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ 116 نفر با قرص برنج



قرص برنج, فسفید آلومنیوم

مرگ 116 نفر با قرص برنج

جام جم آنلاین: طی چهار ماه نخست امسال تنها در استان های تهران، مازندران، گیلان و لرستان 116 نفر به علت استفاده از قرص برنج جان خود را از دست دادند.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، قرص برنج یا همان «فسفید آلومنیوم» از سمی ترین آفات شیمیایی است که علی رغم ممنوعیت واردات و خرید و فروش، توسط کشاورزان برای مقابله با آفت برنج استفاده می شود.

علائم استفاده از قرص برنج که هیچ پادزهر مشخصی هم ندارد بعد از 10 تا 15 دقیقه نمایان می شود و ممکن است شش ساعت پس از مصرف آن، مرگ اتفاق بیفتد.

بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی، از میان چهار استان تهران، مازندران، لرستان و گیلان، مازندران و لرستان استان هایی هستند که بیشترین رشد مرگ را در مقایسه چهار ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

به طوری که در چهار ماه نخست سال گذشته در مازندران «پنج» و در لرستان «شش» مرگ روی داده بود اما امسال و در همین بازه زمانی 17 نفر در مازندران و 19 نفر در لرستان بر اثر استفاده از قرص برنج جان خود را از دست داده اند.

در گیلان هم که سال گذشته در چهار ماه نخست تنها 21 مرگ ثبت شده بود، امسال 33 نفر جان خود را از دست داده اند.

تنها کاهش در استان تهران دیده می شود که در چهار ماه نخست سال گذشته 66 نفر و امسال در همین زمان 47 نفر بر اثر استفاده از قرص برنج جان  خود را از دست داده‌اند.

در مجموع مرگ های ناشی از قرص برنج رو به افزایش است و اعمال محدودیت‌های جدی‌تر در دسترسی افراد به این ماده مهلك و نیز برخورد با توزیع‌كنندگان آن و بالا بردن آگاهی کسانی که به قصد تهدید خانواده ها جان خود را به خطر می اندازند بی اندازه ضروری می‌نماید.

مردها بیشتر می میرند

از مجموع 116 نفری که در چهار ماه نخست امسال بر اثر استفاده از قرص برنج جان خود را از دست داده اند، مردان 73 و زن ها 43 نفر بوده اند.

در استان تهران 31 مرد و 16 زن، در استان مازندران هفت مرد و 10 زن، در استان لرستان 9 مرد و 10 زن و در استان گیلان 26 نفر مرد و هفت زن در میان افراد متوفی دیده می شود.

سازمان پزشکی قانونی در خبری که 23 خردادماه امسال منتشر کرد نسبت به افزایش مرگ های ناشی از قرص برنج هشدار داد.

مرگ ناشی از مصرف قرص برنج در سال های 1387 تا 1390 از 214 مورد به 463 مورد رسیده است که این رقم رشد بسیار نگران کننده است..../جام جم آنلاین