اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ 17 مازندرانی بر اثر ابتلا به آنفلوانزا


مدیر گروه بیماری‎های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مرگ ۱۱ مازندرانی را براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی (H1N1) تایید کرد و گفت: 6 نفر نیز براثر آنفلوانزا جان خود را از دست دادند.

جام جم آنلاین: مدیر گروه بیماری‎های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مرگ ۱۱ مازندرانی را براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی (H1N1) تایید کرد و گفت: 6 نفر نیز براثر آنفلوانزا جان خود را از دست دادند.

فرهنگ بابامحمودی اظهار کرد: تا این ساعت، 11 نفر در مازندران براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی جان خود را از دست دادند که 9 مورد در مراکز زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دو نفر نیز در حوزه دانشگاه بابل جان خود را از دست داده‎اند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این تعداد، 6 نفر دیگر نیز بر اثر سرماخوردگی جان خود را از دست داده‌اند، افزود: نمونه آزمایش مرگ این افراد به‎علت آنفلوانزای خوکی، منفی بوده است.

رئیس گروه بیماری‎های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر حدود 230 بیمار مشکوک به آنفلوانزای خوکی در مراکز بیمارستانی ساری، بابل و تامین اجتماعی مازندران بستری هستند، افزود: مرگ‌هایی که اتفاق افتاده، بیشتر در بین افراد مسن بوده یا اینکه زمینه بیماری‎های عفونی و سخت را داشته‎اند و در دو مورد مرگی که بین جوانان گزارش شده، به‎دلیل استفاده از آنتی‎بیوتیک‎ها و کورتون بوده است.

این مسئول با تأکید بر اجتناب خودسرانه از مصرف آنتی‎بیوتیک‎ها و کورتون، گفت: بیماران باید در نخستین فرصت به پزشک خانواده خود مراجعه کنند زیرا مصرف خودسرانه این داروها منجر به ضعف سیستم بدن می‎شود.

بابامحمودی درباره شایعاتی مبنی بر قرنطینه کردن بیمارستان امام ساری، گفت: بیش از صددرصد سقف پذیرش را در بیمارستان امام داریم، لذا برای اینکه تخت کافی برای بیماران مشکوک به آنفلوانزا را در اختیار داشته باشیم؛ عمل‎های غیراورژانسی و غیرضرور را تا یک‎هفته به تأخیر انداختیم.

وی در پایان بار دیگر از مردم خواست تا بهداشت فردی به‌ویژه شست‎وشوی مرتب دست‎ها را رعایت کنند، اگر مبتلا به سرماخوردگی شدند در نخستین فرصت به پزشک خانواده خود مراجعه و داروها را به‎موقع مصرف و حتی‎الامکان از رفت به مدرسه یا محل کار برای چند روز اجتناب کنند.


ویدیو مرتبط :
فوت 17 نفر بر اثر گاز گرفتگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شناسایی ۲۴۶ مورد ابتلا به وبا در کشور/مرگ ۶ غیرایرانی بر اثر وبا



بیماری وبا,راههای پیشگیری از وبا

شناسایی ۲۴۶ مورد ابتلا به وبا در کشور/مرگ ۶ غیرایرانی بر اثر وبا

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا به وبا در کشور را اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۴۶ مورد ابتلا به وبا شناسایی شده که فقط ظرف سه روز گذشته، 8 مورد ابتلا که همه غیرایرانی بودند شناسایی و درمان شدند.

محمد مهدی گویا در گفت‌وگو با فارس در مورد آخرین وضعیت بیماری وبا در کشور گفت: تاکنون 246 مورد ابتلا به وبا در کشور شناسایی شده است.

وی ادامه داد: طی 10 روز گذشته هیچ موردی از مبتلایان به وبا در جمعیت ایرانی دیده نشده است و ظرف 3 روز گذشته 8 مورد ابتلا به وبا شناسایی شده است که همه غیرایرانی بوده‌اند.

گویا گفت: 3 مورد از این افراد در ایران‌شهر و 5 مورد در کرمان شناسایی شدند و هر 8 نفر نیز غیر ایرانی بودند که بلافاصله بیماری‌‌ آنها تشخیص داده شد و تحت درمان قرار گرفتند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: پیگیری‌ ردپای این بیماری کماکان در حال انجام است و تا 20 روز آینده ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تسهیلات بیشتری در گلوگاه‌های مرزی کشور برای ورود مهاجران از کشورهای همسایه دیده شده است.

گویا گفت: تاکنون 6 مورد مرگ از زمان شیوع این بیماری در کشور به ثبت رسیده که همه این افراد اتباع غیر ایرانی بودند و دیر رسیدن علت مرگ آنها بوده و اگر به موقع برای درمان مراجعه می‌کردند، درمان می‌شدند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: تنها توصیه‌ای که به مردم می‌توان داشت این است که از آب آشامیدنی غیر مطمئن استفاده نکنند و بهداشت شخصی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: هیچ منعی در مصرف میوه و سبزی وجود ندارد بلکه با شستشوی کامل آن می‌توان این اقلام را مصرف کرد./فارس