اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ 1 نفر در سرکوب اعتراضات سوریه



 

 

 

مرگ 1 نفر در سرکوب اعتراضات سوریه

 

نیروهای امنیتی در سوریه به روی تظاهرکنندگان ضد دولتی در شهرجنوبی درعا آتش گشودند که در نتیجه آن دست کم یک نفر کشته شد. این سومین روز ناآرامی در شهر درعاست.

به گزارش بی بی سی، تظاهرکنندگان خواهان آزادی زندانیان سیاسی و پایان دادن به مقررات وضعیت فوق العاده امنیتی هستند که مدت بیش از پنجاه سال است به اجرا گذاشته شده است.

دولت سوریه می گوید پانزده کودک را که به اتهام دیوار نویسی بازداشت شده بودند، آزاد خواهد کرد.

پیشتر نیروهای امنیتی سوریه برای متفرق کردن هزاران شرکت کننده در مراسم خاکسپاری کشته شدگان تظاهرات ضد دولتی شهر درعا، به گاز اشک آور متوسل شده بودند.

در تظاهرات ضد دولتی روز جمعه این شهر در جنوب سوریه، چهار نفر کشته و چند نفر هم زخمی شدند.

روزنامه الوطن که به دولت نزدیک است نوشته که مقام‌های سوری در باره مرگ این افراد، تحقیق خواهند کرد.

آمریکا خشونت های این کشور را شدیدا محکوم کرده و سوریه نیز گفته است این ناآرامی ها، یک اقدام خرابکارانه بوده است.

خبرگزاری رویترز گفت که هزاران نفری که در این مراسم خاکسپاری شرکت کرده، خواهان "انقلاب" در سوریه شده بودند.

منابع خبری می گویند نزدیک به 10 هزار نفر در مراسم خاکسپاری شرکت داشتند.

این افراد، شعار "انقلاب، انقلاب، حوران به پا خیز" سر می دادند. شهر درعا، مرکز اداری منطقه استراتژیک حوران به شمار می رود.

تظاهرکنندگان روز جمعه، خواهان آزادی های سیاسی و پایان دادن به فساد در این کشور بودند.

حزب بعث، حزب حاکم در سوریه نزدیک به پنجاه سال است که در این کشور قدرت را در دست دارد.

بشار اسد نیز طی یازده سال گذشته، رئیس جمهور این کشور بوده است. او در سال ۲۰۰۰ پس از مرگ حافظ اسد، پدرش، عهده دار این سمت شد. حافظ اسد نیز به مدت سه دهه در این کشور حکومت کرد.

حکومت سوریه، هیچ مخالفی را تحمل نمی کند و هزاران زندانی سیاسی در این کشور وجود دارند.

فعالیت احزاب مهم و عمده مخالف ممنوع است و دولت دسترسی به چندین سایت اینترنتی را مسدود کرده و رسانه ها را به شدت کنترل می کند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
سرکوب اعتراضات کارگران در کانادا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ 1429 نفر در حمله شیمیایی در سوریه


دولت آمریکا سندی چهار صفحه ای منتشر کرده و مدعی شده است که در حمله شیمیایی اخیر در سوریه 1429 نفر از جمله 426 کودک کشته شده اند.

عصر ایران: دولت آمریکا سندی چهار صفحه ای منتشر کرده و مدعی شده است که در حمله شیمیایی اخیر در سوریه 1429 نفر از جمله 426 کودک کشته شده اند.

 " واشنگتن تایمز"  نوشت: در این گزارش چهار صفحه ای که نتایج ارزیابی های اطلاعاتی آمریکا است ادعا شده است که دولت سوریه در روز 21 آگوست (چهارشنبه هفته گذشته)  12 منطقه در حومه دمشق را مورد حمله شیمیایی قرار داده است.

در این گزارش تصریح شده که دولت آمریکا هیچ شکی ندارد که حمله از جانب دولت سوریه بوده است.

کاخ سفید مدعی است که این گزارش 4 صفحه ای خلاصه یک گزارش کاملتر اطلاعاتی است که به دلیل محرمانه بودن بخشی از اطلاعات، متن کامل آن را در اختیار اعضای کنگره قرار داده است.

دولت سوریه حمله شیمیایی به مخالفان را رد کرده و آن را به مخالفان مسلح حکومت نسبت داده است اما در گزارش جدید منتشر شده از سوی آمریکا تصریح شده که نوع سلاح های شیمیایی و مکان پرتاب آنها ثابت می کند که این سلاح ها تنها از جانب نیروهای دولتی سوریه شلیک شده است.

آمار قربانیان حمله شیمیایی که در این گزارش تصریح شده بیشتر از میزانی است که پیشتر از سوی رسانه ها و برخی نهادهای بین المللی ذکر شده بود.