اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ ۶۶۶ معتاد در ۳ ماه



اخبار,اخباراجتماعی  ,مرگ متوفیان سوء مصرف مواد

در ۳ ماه نخست سال جاری آمار تلفات سوءمصرف مواد مخدر در کشور با رشد ۵.۴ درصدی مواجه بود و ۶۶۶ نفر در این مدت به علت سوءمصرف مواد جان باختند.

به گزارش فارس، پزشکی قانونی اعلام کرد: در مدت 3 ماه گذشته 666 نفر بر اثر اعتیاد جان خود را از دست دادند این در حالی است که آمار تلفات سوءمصرف مواد در مدت مشابه سال قبل 632 نفر بوده است.

در سه ماهه ابتدایی سال جاری از کل تلفات سوءمصرف مواد 596 نفرمرد و 70 نفر زن بودند. در این مدت استان‌های تهران با 186، خراسان رضوی با 90 و اصفهان با 48 فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات سوءمصرف مواد  را داشته‌اند.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته دلایل مرگ متوفیان سوء مصرف مواد در 347 مورد مسمومیت حاد، 220 مورد عوارض طولانی مدت و 99 مورد مرگ ناشی از مصرف مواد روان‌گردان گزارش شده است.

در خرداد ماه امسال نیز 214 مرد و 23 زن بر اثر سوءمصرف مواد در کشور جان خود را از دست داده‌اند.

آمار مرگ های ناشی از سوءمصرف مواد در کشور از سال 1386 تا 1392 با روندی نزولی مواجه بود. اما از سال گذشته این آمار سیری افزایشی در پیش گرفت به نحوی که آمار کلی تلفات اعتیاد با در سال 1393 نسبت به سال قبل از آن رشد یک درصدی و آمار تلفات اعتیاد در زنان با رشد 28.3 درصدی مواجه شد. در سال جاری نیز این آمار همچنان روند افزایشی دارد.


 اخبار اجتماعی  - فارس


ویدیو مرتبط :
تقدیم به ۶۶۶

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تنبیه در كمپ غیرمجاز ترك اعتیاد مرگ معتاد را رقم زد



 

 

 

سرقت یاقوت هشت میلیارد تومانی

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان از دستگیری سه عضو یك كمپ غیرقانونی ترك اعتیاد در رشت به اتهام قتل یك معتاد خبرداد.

سرهنگ مجید مرآت در گفت وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در پی اعلام شكایت فردی مبنی بر مرگ مشكوك مردی ۳۶ ساله اش در یكی از كمپ های ترك اعتیاد رشت، موضوع به صورت ویژه در دستور كار كارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان ادامه داد: كارآگاهان در اجرای اظهارات مدیر كمپ مبنی بر این كه این شخص در درگیری با عوامل كمپ فوت كرده، بررسی خود را روی سه كارمند كمپ معطوف كرده و به نتایجی رسیدند.

به گفته وی، این سه عوامل كمپ پس از تناقض گویی های زیاد در قبال دلایل پلیس لب به اعتراف گشوده و مدعی شده اند در اجرای دستور مدیریت كمپ از روش تنبیه نیز برای ترك اعتیاد معتادان استفاده كرده اند.

مرآت با اشاره به اعترافات متهمان، خاطرنشان كرد: متهمان در بازجویی های خود مدعی شده اند در هنگام فرار مقتول از كمپ وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و پس از بستن دست و پا و دهانش او را در داخل اتاقكی انداخته اند كه همین عامل منجر به مرگش شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینكه كارآگاهان در بررسی های خود از فعالیت غیرقانونی و بدون مجوز كمپ نیز باخبر شدند، به ایسنا گفت: مدیر كمپ نیز دستگیر و به همراه متهمان برای سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی و با قرار بازداشت موقت راهی زندان شدند... / خبرگزارى ایسنا