اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ نادر و جنجالی در یک بیمارستان اصفهان


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: درگیری میان همراهان یک بیمار و پرسنل یک بیمارستان در اصفهان با دخالت پلیس به پایان رسید.

خبرگزاری ایسنا: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: درگیری میان همراهان یک بیمار و پرسنل یک بیمارستان در اصفهان با دخالت پلیس به پایان رسید.

جهان‌بین حسن خانی اظهار کرد: نزاع در یکی از بیمارستانهای اصفهان به دلیل فوت یک بیمار اتفاق افتاده است. این فرد برای جراحی انحراف بینی به بیمارستان رجوع کرده و تحت عمل جراحی بینی قرار گرفته اما متاسفانه در حین جراحی به کما رفته است.

وی با بیان اینکه پزشکی قانونی دلیل فوت این بیمار را اعلام خواهد کرد، افزود: این بیمار دو روز در بخش مراقبت‌های ویژه و در کما به سر برد و صبح روز گذشته فوت کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه این مسئله باید روال قانونی خود را طی کند، ادامه داد: اگر بیماری در بیمارستان، مطب یا هر مرکز پزشکی دیگری فوت کند برای بررسی آن باید مراحل قانونی طی شود. ابتدا پزشک قانونی باید بررسی‌های خود را انجام دهد و پس از اعلام نتیجه این سازمان می‌توان به پرونده پزشکی از لحاظ قضایی رسیدگی کرد.

حسن خانی درباره نظارت بر عملکرد پزشکان گفت: سازمان نظام پزشکی وظیفه نظارت بر پزشکان را برعهده دارد و اگر کسی شکایتی نسبت به پزشک دارد می‌تواند آن را به سازمان نظام پزشکی ارائه دهد.

وی درباره خساراتی که به بیمارستان وارد آمده است، اظهار کرد: حق شکایت از همراهان بیمار برای رییس بیمارستان محفوظ است و مسئولان بیمارستان می‌توانند از این خانواده شکایت کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم‌چنین به مداخله پلیس، اشاره و اضافه کرد: خوشبختانه با ورود ماموران، این درگیری به پایان رسید و تا آنجا که من اطلاع دارم کسی دستگیر نشده و نیروی انتظامی به این درگیری خاتمه داده است.

حسن خانی درباره عملکرد این خانواده، گفت: متاسفانه فشار روانی که در اثر فوت یکی از اعضا به یک خانواده وارد می‌شود زیاد است، اما این فشارها نباید واکنش‌هایی به این تندی را از سوی خانواده‌ها داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
فعالیتهای خیریه در بیمارستان امید اصفهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ دلخراش دو همراه بیمار در یک بیمارستان



 

 

 

مرگ دلخراش دو همراه بیمار در یک بیمارستان

 

قانون:این دو همراه بیمار که از 11/10/90 که کودکشان به علت تشنج در بیمارستان بستری شده بود در چادری مقابل بیمارستان اقامت کرده بودند، شامگاه پنج‌شنبه به علت روشن بودن بخاری نفتی در چادر، در خواب دچار خفگی ناشی از گاز دی‌اکسیدکربن شده و جان دادند. این خانواده که از روستای محمدآباد در نزدیکی شهرستان خورموج برای مداوای فرزند دوساله‌شان به بوشهر آمده بودند، در حالی دچار این حادثه شده‌اند که مادر کودک توسط مسئولان بیمارستان در بخش هتلینگ اسکان داده شده بود اما پدر و مادربزرگ وی در پارکی مقابل بیمارستان چند روز گذشته را سپری کرده‌ بودند. به گزارش قانون این خانواده که از همان ابتدای بستری کردن کودکشان برای تامین هزینه‌های بیمارستان مشکل مالی داشته‌اند، برای در امان ماندن از سرمای زمستان مجبور به استفاده از بخاری نفتی در چادر شده‌اند که متاسفانه نتیجه آن مرگبار بوده است.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر در مصاحبه با رسانه‌های محلی مقصر این حادثه را همراهان بیمار عنوان کرده و گفته که او و امام‌جمعه بوشهر در دیدار با اعضای این خانواده؛ نامناسب بودن محل اقامت آن‌ها را متذکر شده‌اند و حتی آن‌ها را دعوت کرده‌اند که به منزل شخصی یکی از این دو مقام مسئول بروند؛ تعارفی که به گفته او از سوی این افراد پذیرفته نشده است.

بیمارستان دولتی فاطمه‌زهرا بوشهر، بیمارستانی قدیمی است که با مشکلات و کمبودهای فراوانی روبه‌روست و از طرف دیگر به علت نبود و یا کمبود امکانات درمانی در سایر شهرستان‌های این استان، پذیرای بیمارن زیادی است که برای درمان به آن مراجعه می‌کنند. مشکلات این بیمارستان باعث شده تا از چند سال پیش برای احداث بیمارستان جدید بوشهر رایزنی‌ها و اقداماتی انجام شود اما با گذشت این سال‌ها و علیرغم دادن وعده‌های چندباره برای افتتاح آن، هنوز سرنوشت راه‌اندازی این بیمارستان نامعلوم است. اگرچه سال‌هاست که بیمارستان‌ها برای هتلینگ و اقامت همراهان بیماران با مشکلان جدی مواجه هستند و چادرهایی که در مقابل بیمارستان‌ها در مراکز استان‌ها برپا شده، حتی در تهران نیز به یک صحنه آشنا در حوزه سلامت تبدیل شده است، اما مرگ دلخراش این دو همراه بیمار، بار دیگر لزوم یافتن راه‌حل مناسبی برای رفع این معضل را بیش از پیش یادآوری می‌کند.... /  ghanoononline.irr