اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ مشكوك زن جوان در خانه‌اش



زنی ٢٣ ساله به طرز مشكوكی در خانه خود جان باخت.

ساعت ٢ بامداد پنجشنبه هفته گذشته مردی جوان با اورژانس تهران تماس گرفت و به ماموران گفت كه همسرش با حلق آویز كردن خود از بالای كمد، خودكشی كرده است.  با حضور ماموران در محل مشخص شد كه حادثه در یكی از واحدهای آپارتمانی مسكونی در خیابان شیخ هادی تهران رخ داده است اما زمانی كه ماموران امداد خود را به زن جوان رساندند، ساعت‌ها از مرگ او می‌گذشت.


یكی از ساكنان این آپارتمان مسكونی درباره حادثه گفت: «یك سال و دو ماه پیش حمید و مینا با هم ازدواج كرده و همسایه ما شده بودند. آنها با هم اختلافات زیادی داشتند و مدام صدای داد و بیدادشان شنیده می‌شد. شب حادثه، طرف‌های ساعت ٢ نصف شب صدای داد و فریاد حمید را شنیدم. خودم را به او رساندم و متوجه شدم كه همسرش خود را با طناب از كمد‌دار زده است.»


این حادثه، اخبار خودكشی های رسانه ای شده اخیر را زنده می كند به شكلی كه بیم آن می رود تا واژه «خودكشی» جای خود را در تیترهای حوادث روزنامه‌های كشور باز كند.

 

نیمه‌های شب ٢٤ اردیبهشت ماه امسال یكی از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی، پس از فرستادن یك پیام خداحافظی به موبایل پدر و مادرش، چهار قرص برنج را خورد و به زندگی خود پایان داد. تنها چند ساعت از وقوع این حادثه نگذشته بود كه خبر خودكشی مردی ٣٥ ساله در ایستگاه منیریه تهران رسانه‌ای شد كه به گفته حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران، ماموران او را به دلیل جراحات وارده به بیمارستان منتقل كردند. ١٠ روز قبل از آن نیز یكی از دانشجویان پسر دانشگاه آزاد تهران، ارتفاع دهشتناك پل مدیریت تهران را برای پایان دادن به زندگی خود انتخاب كرد.


نخستین حادثه خودكشی در ماه جاری نیز به سوم اردیبهشت برمی‌گردد كه زنی ٤٢ ساله با پرتاب كردن خود از طبقه سوم برج میلاد، جانش را از دست داد. هفتم اردیبهشت ماه نیز جسد زنی ٣٤ ساله در یكی از دستشویی‌های بیمارستان سجاد تهران كشف شد كه مركز اطلاع‌رسانی پلیس تهران از آن با عنوان خودكشی یاد كرد.

نگاه كارشناس
سعید معیدفر، جامعه شناس، معتقد است كه خودكشی مرحله‌ای پیشرفته از مشكلات روحی و افسردگی است و تا زمینه‌های آن ایجاد نشود، فرد آن را انتخاب نخواهد كرد. به عبارت دیگر خودكشی فرآیندی است كه مستلزم ایجاد شرایطی است كه به دنبال آن فرد به تدریج به جایگاهی می‌رسد كه ممكن است با هر اتفاق كوچكی، از درون فرو بپاشد و زندگی خود را پایان دهد، بنابراین نمی‌توان خودكشی را پدیده‌ای آنی دانست.


به گفته معیدفر، شرایط اقتصادی و سطوح انتظارات به هم ریخته‌ای كه در جامعه ایرانی در سال‌های اخیر به وجود آمده، آستانه تحمل را تا مرتبه‌ای كه افراد، خودكشی را انتخابی برای خود بدانند پایین آورده است. در واقع فشارهای عصبی و روحی فراوانی كه در شرایط نامناسب اقتصادی و اجتماعی به افراد وارد می‌شود، می‌تواند دلیلی باشد كه شاهد بروز پدیده خودكشی باشیم.


او هشدار می‌دهد كه باید از انتخاب خودكشی از سوی جوانان جلوگیری كرد و می‌گوید: باید آینده جوانان روشن شود. نباید از وجود تعامل میان دانشجویان به عنوان یك تهدید دوری كرد و آن را محدود نگه داشت.

 

جوانان باید به دلیل درك متقابلی كه از نیازها و باورهای یكدیگر دارند، با هم در ارتباط باشند. مشكلات اقتصادی، معیشتی، اشتغال و ركود و تورم كه آثار مخربی در جامعه به بار می‌آورد باید برطرف شود. تضمین آینده كاری، ایجاد فضای تعاملی برای جوانان، ایجاد نشاط و شادابی برای آنها و تلاش برای شكل‌گیری جامعه‌ای كه در آن انرژی وجود داشته باشد می‌تواند در كاهش تصمیم‌گیری‌های خطرناك جوانان موثر باشد.

اخبار حوادث - اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
مرگ مشكوك خرس قطبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معمای مرگ مرموز زن جوان در خانه اش/ صحنه سازی خودکشی برای فرار از مجازات قتل



معمای مرگ مرموز زن جوان در خانه اش/ صحنه سازی خودکشی برای فرار از مجازات قتل

پرونده مرگ مرموز زن جوان با صدور کیفرخواست برای همسرش به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

حوادث - به گزارش  مهر، هفدهم آبان ماه سال 89 مرگ مشکوک زن جوانی به ماموران  کلانتری 136 فرجام اطلاع داده شد. در ادامه تیمی از ماموران تجسس کلانتری در خانه این زن در خیابان هنگام حاضر شده و با جسد او در حالیکه یک کیسه پلاستیکی بر روی سرش کشیده شده بود و شال به دور گردنش گره خورده بود روبرو شدند.

همسر این زن در جریان بررسی ها گفت: ساعت 7:30 صبح به محل کارم رفتم. ساعت 2:30 عصر پسرم با من تماس گرفت و گفت حال مادرش خوب نیست. سریع خود را به خانه رسانده و با جسد همسرم در حالیکه خودکشی کرده بود، روبرو شدم.

پسر این زوج نیز در تحقیقات گفت: بر روی جسد مادرم نامه ای قرار داشت که در آن وصیت خود را نوشته بود اما حالا این نامه ناپدید شده است.
با توجه به مشکوک بودن صحنه جرم، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تیمی از کارآگاهان تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند.

ماموران در جریان تجسس های خود متوجه شدند برخلاف ادعاهای همسر این زن که گفته بود از ساعت 7:30 تا 14:30 در محل کارش بوده است ساعت 10:50 صبح او در فاصله 300 متری خانه اش قرار داشته است. همچنین تحقیقات حکایت از اختلاف شدید این زوج داشت به طوری که آنها مدام با یکدیگر درگیر می شدند از سوی دیگر وجود یک وصیت نامه در صحنه جرم و ناپدید شدن آن قبل از حضور ماموران باعث شد موضوع خودکشی کمرنگ و احتمال قتل زن جوان از سوی همسرش مطرح شود.

بازپرس جنایی تهران نیز پس از بررسی شواهد و دلایل موجود برای فرد 40 ساله به اتهام قتل همسرش قرار مجرمیت صادر کرد که پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد./مهر