اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ سالانه سه هزار نفر براثر سوختگی



اخبار,اخبار اجتماعی ,سوختگی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه هزینه‌ درمان بیماران سوختگی در کشور بسیار بالا است، گفت: این درحالی است که بیمه‌ها حمایت کافی در این زمینه ندارند.

رسول خضری در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه هزینه‌های درمان سوختگی در کشور بسیار بالا است، افزود: واقعیت آن است که در مرحله اولیه درمان سوختگی، باید از پانسمان‌های پیشرفته و مدرن استفاده شود که هزینه آن بسیار بالا است و علاوه بر آن در ایران نیز تعداد محدودی از این پانسمان‌ها وجود دارد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در دیگر کشورها از دو نفر سوختگی کمتر از 95 درصد، یک نفر از مرگ نجات پیدا می‌کند اما در ایران سوختگی کمتر از 60 درصد به دلیل کمبود تجهیزات، از هر دو نفر منجر به مرگ یک نفر می‌شود در و سوختگی بیش از 60 درصد هر دو نفر بیمار جان خود را از دست می‌دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه پانسمان‌های مدرن و جراحی پلاستیک زودرس دو اقدام اولیه در درمان سوختگی است، تصریح کرد: همچنین تخت‌های ایزوله نیز در درمان سوختگی از اهمیت بی‌شماری برخوردار است؛ هر اتاق باید دارای یک تخت باشد تا پروسه درمان و تعویض پانسمان‌ها ایزوله و منحصر به یک بیمار سوختگی باشد چراکه شایع‌ترین علت فوت بیماران سوختگی عفونت و نارسایی کلیه است.

وی یادآور شد: بدون‌شک بین 10 تا 15 درصد تخت‌های بیمارستان‌های جنرال در کشور باید مختص بیماران سوختگی باشد این بیمارستا‌ن‌ها علاوه بر ایزوله بودن باید دارای تخت استندبای نیز باشند، استفاده از تخت‌های استندبای بدان معنا است که با توجه به اینکه حادثه سوختگی خبر نمی‌کند لذا باید تخت‌های خالی وجود داشته باشند تا در صورت بروز حادثه بیمار برای پذیرش در بیمارستان معطل نشود.

خضری تاکید کرد: بیماران سوختگی بعد از درمان اولیه و ترخیص از بیمارستان به جراحی‌های متعدد پوستی نیازمندند که هزینه‌های درمان آنها در این شرایط بیش از گذشته افزایش می‌یابد دراین میان حمایت‌های بیمه‌ای نیز بسیار ناکارآمد است و نمی‌تواند نیاز این بیماران را تامین کند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس نهم، ادامه داد: برخی ازنمایندگان پیشنهاد داده بودند تا در لایحه بودجه به ازای هر یک درصد سوختگی 5 میلیون تومان هزینه درمان محاسبه شود که البته هزینه زیادی برای دولت دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه سالانه 3 هزار نفر در کشور بر اثر سوختگی جان خود را از دست می‌دهند، افزود: دراین زمینه باید پیشگیری و آموزش در اولویت قرار گیرد تا بار مالی زیادی برای هزینه‌های درمانی بیماران بر دوش دولت سنگینی نکند.

اخبار اجتماعی - خانه ملت

 


ویدیو مرتبط :
سوختگی سه نفر در مراسم تعزیه خوانی شهر نوش آباد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ براثر غرق شدگی درمازندران مرگ هزار و 74 نفر بر اثر غرق شدگی/مازندران رکورددار بیشترین غرق شدگی



مرگ براثر غرق شدگی درمازندران

مرگ هزار و 74 نفر بر اثر غرق شدگی/مازندران رکورددار بیشترین غرق شدگی

سال گذشته هزار و 74 نفر بر اثر غرق شدگی در كشور جان خود را از دست دادند.

حوادث - به گزارش  مهر،از كل فوتی های غرق‌شدگی در سال گذشته 892 نفر مرد و 182 نفر زن بودند؛ این در حالی است كه در سال 1390، 902 مرد و 170 زن بر اثر غرق شدگی در كشور جان باختند.

بر اساس آمارهای موجود در تابستان سال گذشته 517 نفر بر اثر غرق شدگی در كشور جان خود را از دست دادند كه حدود نیمی از كل غرق شدگان سال گذشته را در بر می گیرد. به طور كلی همواره در فصل تابستان با آمار بالای مرگ و میر ناشی از غرق‌‌شدگی به ویژه در سه استان مازندران، خوزستان و گیلان مواجه هستیم. در سال گذشته استان های مازندران با 215 فوتی، خوزستان 143 فوتی و گیلان 107 فوتی بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی را داشته اند.

بیش از 90 درصد غرق شدگی ها خارج از محدوده مجاز است

بررسی های انجام شده نشان می دهد در سال گذشته 335 نفر در دریا غرق شده اند كه از این تعداد 275 مورد مربوط به دریای مازندران بوده است، همچنین 91.3 درصد از غرق‌شدگی‌های دریا، خارج از محدوده مجاز شنا اتفاق افتاده. بنابراین با توجه به نزدیكی تعطیلات مدارس و آغاز سفرهای تابستانی، برنامه ریزی مناسب در زمینه آماده سازی مناطق ایمن برای شنا و اطلاع رسانی مناسب می تواند نویدبخش تابستانی فرح بخش و به دور از حوادث ناگوار برای مسافرین این مناطق باشد.

بر اساس آمارها از كل موارد غرق شدگی در سال گذشته، 335 نفر در دریا، 120 نفر در كانال های آب، 111 نفر در استخر ها، 96 نفر در دریاچه های مصنوعی و اطراف سدها، 41 نفر در دریاچه های طبیعی و 371 نفر در سایر مكان ها كه بیشتر رودخانه ها بوده، جان باخته اند.

یاد آور می شود طی 10 سال گذشته، تلفات غرق شدگی، آماری بین حداقل یکهزار و هفت در سال 1388 تا حداكثر یکهزار و 515 در سال 1382 داشته، سال گذشته نیز آمار غرق شدگی با یكهزار و 74 مورد جزو سال هایی است كه كمترین میزان غرق شدگی را داشته است.

گفتنی است بر اساس آمارهای موجود در دی ماه سال گذشته بیشترین رشد را در آمار تلفات غرق شدگی داشتیم به نحوی كه این عدد از 18 فوتی در سال 1390 به 34 فوتی در سال گذشته رسید./مهر