اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ دو سرباز عربستانی در حمله موشکی


ارتش عربستان از کشته شدن دو سرباز سعودی در حمله موشکی یمن به منطقه مرزی جازان خبر داد.

خبرگزاری فارس: ارتش عربستان از کشته شدن دو سرباز سعودی در حمله موشکی یمن به منطقه مرزی جازان خبر داد.

ارتش سعودی پنجشنبه شب در بیانیه‌ای ضمن تائید خبر حمله موشکی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله به مواضع نظامی عربستان اعلام کرد که دو سرباز سعودی در این حمله موشکی کشته شدند.

یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ موشک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مناطق نظامی جازان و نجران در عربستان اصابت کرده است.

این منبع به پایگاه «مرصد» گفته که نیروهای موشکی یمن، پایگاه نظامی الدود در نجران و پایگاه‌های مجاور آن را با بیش از 12 موشک و پایگاه نظامی «نهوقه» را با بیش از 8 موشک گراد هدف قرار داده‌اند.

حدود 20 موشک نیز به پایگاه‌های جبل الدخان و 36 موشک به پایگاه القعام در ظهران اصابت کرده است.

این منبع افزود که مناطق الملحمه،‌البیضاء و سلعه هدف 23 موشک کاتیوشا قرار گرفته است و یک خودرو در پایگاه نظامی العمود نیز نابود شده است.


ویدیو مرتبط :
سقوط سرباز عربستانی از هلیکوپتـر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاآرتص : حمله به ایران هزاران اسراییلی را به کام مرگ می فرستد



 

 

هاآرتص : حمله به ایران هزاران اسراییلی را به کام مرگ می فرستد

 

بر خلاف اظهارات متکبرانه دیپلمات ها و نظامیان اسراییلی درباره حمله به ایران ، اسراییل به تنهایی قادر نیست فعالیت های اتمی ایران را متوقف کند .

روزنامه هاآرتص اسراییل با چاپ مقاله ای با عنوان " زمین یا چتر هسته ای ؟ " با رد ثمر بخش بودن حمله پیشدستانه اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران ، این حمله را دارای پیامدهای بسیاری دانست که اسراییل به تنهایی از عهده مدیریت آنها بر نخواهد آمد .

به گزارش عصر ایران در این مطلب آمده است : " بر خلاف اظهارات متکبرانه دیپلمات ها و نظامیان اسراییلی درباره حمله به ایران ، اسراییل به تنهایی قادر نیست فعالیت های اتمی ایران را متوقف کند . حمله اسراییل  به ایران ( اگر به لحاظ عملیاتی مقدور باشد ) به قیمت از دست رفتن جان هزاران شهروند اسراییلی تمام  خواهد شد و در سایه بحران اعتماد بین اسراییل و آمریکا  یک بحران بزرگ منطقه ای را سبب خواهد شد .

این مطلب می افزاید : " بهترین راه مقابله با تهدید برنامه های هسته ای ایران تقویت و تحکیم صلح در منطقه در کنار تضمین چتر امنیت هسته ای آمریکا به کشورهای منطقه و تقویت توان بازدارندگی اسراییل است .

در این گزارش آمده : " ایده پیمان دفاعی متقابل که تضمین گر امنیت اسراییل و ایران به صورت توامان بود نخستین بار در جریان اجلاس کمپ دیوید در سال 2000 و از سوی ایهود باراک (نخست وزیر وقت اسراییل) به بیل کلینتون رییس جمهوری وقت آمریکا ارایه شد .

بروس ریدل عضو وقت شورای امنیت ملی آمریکا اخیرا در مقاله ای در نشریه " فارن پالسی " آمریکا نوشت که کلینتون در آن زمان حتی موافقت خود را با ارایه چتر امنیت هسته ای آمریکا به کشورهای منطقه اعلام کرده بود اما این ابتکار همزمان با شکست مذاکرات صلح به فراموشی سپرده شد .

در اجلاس کمپ دیوید در سال 2000 باراک از کلینتون خواست تا آمریکا برای تقویت توان ضربه دوم اسراییل ( که نوعی توان بازدارنده در برابر حملات اتمی است ) جت های جنگنده اف 22 در اختیار اسراییل قرار دهد ، این ایده هم همزمان با شکست مذاکرات کمپ دیوید به دست فراموشی سپرده شد .

در این مطلب با اشاره به اینکه احتمالا این بار دولت اوباما برای تضمین چتر امنیت هسته ای به روی کشورهای منطقه و نیز تقویت توان بازدارندگی اسراییل از دولت اسراییل بخواهد که به اشغال سرزمین های فلسطینی برای ایجاد یک توافق صلح پایدار با فلسطینی ها تن دردهد ، می نویسد : " اوباما چتر هسته ای آمریکا را به رایگان در اختیار کشورهای منطقه ( و اسراییل) قرار نخواهد داد و برای این کار اسراییل را در دوراهی انتخاب " زمین " یا  "چتر هسته ای " قرار خواهد داد و حالا این دولت اسراییل است که باشد بین این دو یکی را انتخاب کند ...../تحلیل:عصرایران