اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ دلخراش یک خانواده بر اثر برق گرفتگی


سه عضو یک خانواده استهبانی امروز براثر برق گرفتگی جان باختند .

عصر ایران: سه عضو یک خانواده استهبانی امروز براثر برق گرفتگی جان باختند .

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان گفت: در این حادثه که در شهر ایج استهبان براثر اتصال سیم آویز لباس با برق رخ داد ، مادر ۵۵ ساله خانواده با انداختن لباس خیس دچار برق گرفتگی شد .

سرهنگ فرهادی افزود: دو قربانی دیگر این حادثه پسر ۲۹ ساله و دختر ۱۳ ساله متوفی بودند که برای نجات مادر دچار برق گرفتگی شدند. 


ویدیو مرتبط :
برق گرفتگی و مرگ دلخراش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ 6740 ایرانی بر اثر برق گرفتگی


طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی در دو ماهه نخست امسال 84 نفر به دلیل برق‌گرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان: طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی در دو ماهه نخست امسال 84 نفر به دلیل برق‌گرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند.

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: طی دو ماه نخست امسال 84 نفر به علت برق گرفتی جان خود را از دست داده‌اند.
 
از کل موارد برق‌گرفتگی در دو ماهه ابتدایی امسال 73 نفر مرد و 11 نفر زن بودند، این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر برق‌گرفتگی در مدت مشابه سال قبل 107 نفر و تعداد زنان 13 نفر بود.
 
در این مدت استان‌های خوزستان با 14، تهران با 13، خراسان رضوی با 9، البرز با 7 و فارس با 6 فوتی بیشترین آمار تلفات ناشی از برق‌گرفتگی را داشته‌اند.
 
آمار مرگ ناشی از برق‌گرفتگی در استان‌های دیگر کمتر از 4 نفر بوده؛ در بسیاری از استان‌ها نیز هیچ مرگ ناشی از برق‌گرفتگی گزارش نشده است.
 
بر اساس این گزارش آمار تلفات برق گرفتگی در سال گذشته 750 نفر بوده که در مقایسه با سال قبل از آن 8.9 بیشتر شده است. از کل متوفیات برق‌گرفتگی در سال گذشته 687 نفر مرد و 63 نفر زن بودند.
 
یادآور می شود در 10 سال گذشته (1383 تا 1392) شش هزار و 740 نفر به علت برق گرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند که سال 1389 و سال 1392 با 750 نفر دارای بیشترین آمار و سال 1382 با 474 نفر دارای کمترین میزان مرگ های ناشی از برق گرفتگی بودند.