اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ دلخراش کارگر جوان در خیابان زعفرانیه



سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع یک حادثه مرگبار در خیابان زعفرانیه و در یک کارگاه شیرینی پزی خبر داد

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع یک حادثه مرگبار در خیابان زعفرانیه و در یک کارگاه شیرینی پزی خبر داد و گفت: در این حادثه کارگر ۲۱ ساله جان خود را از دست داد.

به گزارش مهر، سید جلال ملکی درباره جزئیات این حادثه مرگبار گفت: ساعت ۹:۱۸ صبح امروز حادثه گرفتار شدن کارگر بین بالابر فروشگاه و دیوار سقف به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله ماموران گروه نجات ۱۶ آتش نشانی به محل حادثه واقع در خیابان زعفرانیه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور آتش نشانان در محل حادثه مشخص شد یک کارگر ۲۱ ساله که قصد رفتن به طبقه بالای شیرینی فروشی را داشت، به دلیل نامشخصی بین بالابر و دیوار سقف گرفتار شده و دچار حادثه شده است.

ملکی گفت: آتش نشانان با استفاده از تجهیزات هیدرولیکی بخشی از سقف شیرینی فروشی را برش داده و بعد از دو ساعت تلاش نفس‌گیر موفق شدند جسد بیجان کارگر ۲۱ ساله را بیرون بیاورند.

وی با اشاره به اینکه کارگر جوان در همان دقایق اولیه حادثه به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داده بود، افزود: آتش نشانان در ساعت ۱۰:۱۸ جسد کارگر جوان ایرانی را به ماموران اورژانس حاضر در محل حادثه تحویل دادند که مرگ وی از سوی تکنسین های اورژانس تائید شد.

ملکی گفت: علت وقوع این حادثه از سوی کارشناسان علت یاب سازمان آتش نشانی در دست بررسی است. نجاتگران آتش نشانی با ایمن سازی محل حادثه و انتقال جسد به پزشکی قانونی محل را در اختیار ماموران پلیس قرار دادند.


ویدیو مرتبط :
مرگ کارگر جوان زیر کانتینر 450 کیلویی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ دلخراش کارگر جوان در بیمارستان



اخبار,اخبار حوادث ,مسمومیت با گاز

 

اخبار حوادث - مرگ دلخراش کارگر جوان در بیمارستان

کارگر جوان در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران به علت وجود گاز های سمی منتشر شده در یکی از بخش های این بیمارستان به طرز دلخراشی جان باخت.

به گزارش جام جم، ساعت 10 روز گذشته در پی غیبت یکی از کارگران خدمتی بیمارستان امام خمینی (ره) در بخش پیوند اعضا، وقتی به جستجوی او پرداختند با جسد این جوان 26 ساله به نام «علی آذریان تازه کند» رو به رو شدند.

با گزارش موضوع به مرکز فوریت های پلیس 110 و حضور ماموران کلانتری 148 انقلاب در محل حادثه موضوع به بازپرس کشیک دادسرای جنایی اطلاع داده شد.

در تحقیقات اولیه معلوم شد این جوان هنگامی که برای آوردن تجهیزات به بخش پیوند اعضا رفته بود به علت نشت مواد سمی در این محل پس از چند دقیقه جانش را از دست می دهد.

ادامه بررسی ها معلوم شد، به دلیل نگهداری این مواد در این بخش موارد ایمنی برای خارج شدن مواد سمی رعایت نشده است.

با شکایت بستگان کارگر جوان، قاضی پرونده دستور تحقیق و احضار افراد مقصر در این حادثه را صادر کرد.

از رییس بخش بپرسید
در پی این حادثه دکتر خراسانی رییس مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) در ارتباط با این حادثه به خبرنگار ما گفت: حادثه در بخشی رخ داده که یک مرکز مستقل است و زیر نظر معاونت پژوهشی فعالیت می کند.

وی افزود: این مزکز به لحاظ فیزیکی در مجتمع بیمارستانی امام خمینی قرار دارد و شما باید در این ارتباط از مسئولان بخشی که حادثه رخ داده سوال کنید من هم شنیده ام یک کارگر در این بیمارستان به علت استنشاق گاز نیتروژن جان باخته و سلسه مراتب اداری آن دنبال می شود و موضوع به ما ارتباط ندارد.

تلفن خاموش شد
در ادامه و در تماس با خانم رضازاده مسوول روابط عمومی بیمارستان، وی ابتدا عنوان کرد، من اطلاعی از حادثه ندارم و سپس تلفنش را قطع و آن را از دسترس خارج کرد.

در ادامه پیگیری مرگ دلخراش این جوان کارگر که سرپرستی چند نفر از بستگانش را به عهده دارد دکتر بهرامی نسب رییس بخش پیوند به خبرنگار ما گفت: هنوز هیچ چیز معلوم نیست و حراست اجازه نمی دهد تا در این ارتباط اظهارنظر شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در ارتباط با مرگ دلخراش این کارگر با گاز سمی گفت: پس از حادثه کارشناسان انتظامی و وزارت کار و حراست در محل حضور یافته و تحقیقات خود را آغاز کرده و قرار است نتیجه کارشناسی را به مقام قضایی اطلاع دهند.

وی افزود: این که گفته می شود جوان کارگر با گاز سمی کشته شده همه چیز در حد حدس و گمان است و در سال های گذشته چنین حادثه ای در این بخش از بیمارستان رخ نداده است.

در ادامه و در تماس با علیزاده مدیر حراست بیمارستان وی عنوان کرد، پس از حادثه اقدامات قانونی انجام شده و کارشناسان با حضور در محل حادثه تحقیقات اولیه را انجام داده اند و حراست بیمارستان نیز با تاسف از این حادثه تحقیقات خود را ادامه و گزارش نهایی را به مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی و مشاور رییس دانشگاه، رییس مجتمع بیمارستانی حضرت امام (ره) و دانشگاه علوم پزشکی ارائه خواهد کرد.
اخبار حوادث - جام جم