اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ دلخراش دو زائر ایرانی در عربستان


بر اثر نقص فنی و برخورد یك دستگاه خودروی خدماتی با محل استقرار زائران ایرانی در فرودگاه جده، متأسفانه دو زائر در دم جان سپرده و دو زائر نیز مجروح شدند.

پایگاه اطلاع رسانی حج: بر اثر نقص فنی و برخورد یك دستگاه خودروی خدماتی با محل استقرار زائران ایرانی در فرودگاه جده، متأسفانه دو زائر در دم جان سپرده و دو زائر نیز مجروح شدند.

 عصر 15 فروردین‌ماه بر اثر نقص فنی یك دستگاه ماشین خدماتی با محل استقرار زائران ایرانی كه در سالن ترانزیت فرودگاه جده آماده رسیدن اتوبوس برای سوار شدن به هواپیمای سعودی شماره 2842 و عزیمت به خاك جمهوری اسلامی ایران بودند، دو زائر در دم فوت كرده و دو زائر دیگر زخمی شدند.

براساس گزارش‌های اولیه، خانم‌ها پری ارفع 78 ساله و زهرا آتش‌زای 61 ساله از تهران، متأسفانه بر اثر این سانحه فوت كرده و خانم طاهره شادكام و هادی رئیسی، از مجروحان این حادثه، بلافاصله به بیمارستان سعودی اعزام شدند.



به گفته غلامرضا رضایی، نماینده سازمان حج و زیارت در عربستان، مقامات وزارت حج عربستان و مسؤولان خطوط هوایی سعودی طی تماس‌هایی، ضمن ابراز تأسف شدید از حادثه پیش آمده، قول دادند نسبت به پیگیری علت این موضوع اقدام كنند.

وی گفت: نماینده خطوط هوایی و وزارت حج عربستان، پیگیر درمان و مداوای مجروحان حادثه هستند، همچنین موضوع حادثه به مقامات كنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده منعكس شده و انتظار می‌رود كه در اولویت این موضوع را پیگیری كنند.

نماینده سازمان حج و زیارت در مكه مكرمه یادآور شد: مباحث قانونی احقاق حقوق زائران از سوی سازمان حج و زیارت و كنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده پیگیری خواهد شد و طبق روال قانونی پیگیری این موضوع ادامه دارد.


ویدیو مرتبط :
+18 مرگ دلخراش در عربستان....!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلیل مرگ دلخراش دو زائر ایرانی در عربستان


هواپیمایی غیرنظامی عربستان اعلام کرده است شرکت السعودیه مسئول کشته و زخمی شدن 4 عمره‌گزار ایرانی در فرودگاه جده است.

خبرگزاری فارس: هواپیمایی غیرنظامی عربستان اعلام کرده است شرکت السعودیه مسئول کشته و زخمی شدن 4 عمره‌گزار ایرانی در فرودگاه جده است.
 
، هواپیمایی غیرنظامی عربستان، شرکت خدمات زمینی در هواپیمایی السعودیه را مسئول حادثه دلخراش پنجشنبه 15 فروردین در فرودگاه بین المللی جده دانست که بر اثر سهل انگاری مسئولان فرودگاه، 2 عمره گزار ایرانی جان خود را از دست دادند و 4 نفر دیگر هم زخمی شدند.

هواپیمایی غیرنظامی عربستان اعلام کرده است: شرکت هواپیمایی السعودیه مسئول این حادثه است زیرا ماشین خدماتی که به سالن حجاج برخورد کرد متعلق به آن بوده است.

خالد الخیبری سخنگوی رسمی هواپیمایی غیرنظامی عربستان در خصوص علت وقوع این حادثه گفت: هواپیمایی غیرنظامی عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد ماشین خدماتی که سبب بروز این حادثه شد متعلق به یکی از شرکت‌های فعال در فرودگاه بود که آن شرکت، شرکت خدمات زمینی هواپیمایی السعودیه است.

وی اعلام کرد: دلایل وقوع این حادثه را باید از این شرکت پرسید.

این در حالی است که عبدالله مشبب الاجهر معاون مدیر روابط عمومی السعودیه تنها به این جمله بسنده کرده است که این مسئله مربوط به فرودگاه است که مسئولیت آن را برعهده دارد.