اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ خبرنگار پرس‌تی‌وی مشکوک بود



اخبار,اخبار بین الملل ,مرگ خبرنگار پرس‌تی‌وی

 

اخبار بین الملل - ورد نت دیلی:
مرگ خبرنگار پرس‌تی‌وی مشکوک بود

پایگاه خبری ورد نت دیلی با مشکوک خواندن مرگ خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی، به نقل از منابع اختصاصی خود نوشت: مرز ترکیه همچنان برای انتقال تروریست‌ها به سوریه، باز است

به گزارش فارس، پایگاه «ورد نت دیلی» در گزارشی با موضوع مرگ «سرنا شیم» خبرنگار لبنانی-آمریکایی شبکه پرس‌تی‌وی در ترکیه، مرز وی را با توجه به اظهارات او چند روز پیش از کشته شدنش، مشکوک ارزیابی کرده است.

این پایگاه در این رابطه نوشته است: «مرگ خبرنگار آمریکایی که در خاورمیانه فعالیت می‌کرد، به دلیل اظهاراتی که او چند روز پیش از مرگش که سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه وی را به دلیل پوشش خبری از شهر تحت محاصره کوبانی (عین‌العرب) تهدید کرده‌اند، شک‌بر‌انگیز شده است».

خانم شیم هفته گذشته در حالی که با یک خودروی کرایه‌ای از محل پوشش خبری در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه به هتل بازمی‌گشت، در اثر آنچه مقامات ترکیه‌ای تصادف با یک خودروی سنگین اعلام کردند، جان خود را از دست داد.

وی چند روز پیش از مرگ اعلام کرده بود تصاویری در اختیار دارد که نشان می‌دهد اعضای گروه‌های تروریستی تحت پوشش خودروهای امدادی از مرز ترکیه وارد سوریه می‌شوند. دولت ترکیه خانم شیم را به جاسوسی برای حزب رقیب متهم کرده بود.

ورد نت دیلی با اشاره به افشاگری‌های خبرنگار پرس‌تی‌وی، نوشته است: «همانطور که پیش از این گزارش کرده بودیم، ترکیه به داعش کمک می‌کند و تاکنون از پیوستن به ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده برای مبارزه با نیروهای خشن این گروه خودداری کرده است... منابع مطلع به ورد نت دیلی گفته‌اند که ترکیه همچنان مرزهای خود را باز گذاشته و اجازه می‌دهد کسانی که می‌خواهند به داعش بپیوندند، وارد سوریه شوند. بسیاری از این جنگجویان از اروپا و ایالات متحده هستند».

این گزارش می‌افزاید: «ترکیه یکی از اصلی‌ترین نقاطی است که جنگجویان از سرتاسر جهان برای دریافت آموزش و پشتیبانی لجستیک به آن سفر کرده و سپس به گروه‌های افراطی و گروه‌های سوری مخالف بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه می‌پیوندند. ترکیه تصریح کرده است که اولویت اصلی‌اش نابود کردن داعش نیست، بلکه برکنار کردن اسد است».

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «گزارش‌های تائیدنشده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه ترکیه به داعش سلاح داده است تا با کردها مبارزه کند. بر اساس یکی از این گزارش، قطاری حامل تسلیحات و مهمات به سمت مناطق تحت کنترل داعش رفته تا جنگ‌افزار لازم این گروه برای مبارزه در کوبانی را فراهم کند. ترکیه تاکنون این ادعا را رد نکرده است». 

اخبار بین الملل - فارس

 


ویدیو مرتبط :
مرگ مشکوک خبرنگار پرس تی وی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مانکن استرالیایی خبرنگار پرس تی وی شد



مانکن استرالیایی خبرنگار پرس تی وی شد

این رسانه استرالیایی در گزارشی انتقادی با انتشار عکس هایی از خانم " ادوینا گریس استوری" که با شئونات اسلامی مغایر است ، نوشت که قطعا همین خبرنگار با این سرو وضع نمی تواند به ایران برود.

 

یک مانکن استرالیایی خبرنگار "پرس تی وی" - شبکه انگلیسی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی- شد.

 

به گزارش عصرایران برخی رسانه های استرالیایی همزمان با آغاز به کار " ادوینا گریس استوری" خبرنگار اهل شهر سیدنی استرالیا در شبکه پرس تی وی شغل سابق وی را مورد توجه قرار داده و حجاب او به هنگام تهیه گزارشهای شبکه خبری پر س تی وی را مغایر با زندگی شخصی او دانستند.

 

برخی رسانه های استرالیایی از جمله وب سایت " wexnews" با انتشار گزارشی نوشت: خانم استوری که هم اکنون آزادانه از داخل استرالیا برای شبکه پرس تی وی گزار ش تهیه می کند و برای مثال در یکی از گزارش های خود " جان هوارد" نخست وزیر سابق و فرماندهان نظامی استرالیا را به ارتکاب جنایت جنگی متهم می کند؛ پیشتر به شغل مدلی اشتغال داشته و عکس های آنچنانی اش در مجلات و فضای مجازی موجود است.

 

wexnews در گزارشی انتقادی با انتشار عکس هایی از خانم " ادوینا گریس استوری" که با شئونات اسلامی مغایر است ، نوشت که قطعا همین خبرنگار با این سرو وضع نمی تواند به ایران برود.

مانکن استرالیایی خبرنگار پرس تی وی شد

منبع:asriran.com