اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ خاموش مادر و نوزاد



زن جوان و نوزاد نوزده ماهه‌اش در شرق تهران بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.

به گزارش جام جم، مرد جوان صبح از خواب بیدار شد و همسر و محمد پسر نوزده ماهه شان را صدا کرد اما زن جوان هیچ واکنشی نشان نداد. او زمانی که پتو را به کناری انداخت دید همسر و پسرش نفس نمی کشند.

سراسیمه دختر هفت ساله اش را که در اتاق دیگری خوابیده بود بیدار کرد تا از همسایه ها کمک بخواهد. آنها با اورژانس تماس گرفتند و دقایقی بعد ماموران کلانتری 144 همراه امدادگران اورژانس در مقابل خانه این مرد توقف کرده و وارد خانه شدند.

امدادگران در بررسی های اولیه متوجه شدند ساعت ها از مرگ آنها می گذرد، اما بدرستی معلوم نیست این دو نفر چگونه فوت کرده اند.

با گزارش وقوع مرگ مرموز این مادر و کودک به بازپرس محسن مدیرروستا، کشیک ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران، پیکر دو قربانی به پرشکی قانونی منتقل شد.

این در حالی بود که پدر خانواده به پلیس گفت: شامگاه دیروز زمانی که از محل کارم به خانه بازگشتم، دیدم همسرم همراه پسرمان خوابیده اند. دخترم هم در اتاق دیگری خوابیده است. بنابراین همسرم را بیدار نکردم و پس از خوردن شام خوابیدم. صبح که برای رفتن به محل کارم آماده می شدم، همسرم را صدا زدم اما او نفس نمی کشید و مرده بود. همان جا متوجه شدم پسر نوزده ماهه ام نیز فوت کرده است.

کشف اجساد این دو نفر که به طور مرموزی فوت کرده بودند، کارآگاهان جنایی را با معمای پیچیده ای روبه رو کرد. در این مرحله کارشناسان بررسی صحنه جرم، خانه را بررسی کردند و سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد ترک هایی در انباری خانه که نزدیک شوفاژ خانه بوده ایجاد و باعث شده گاز منواکسید کربن وارد خانه شود و فضای آنجا را فرا بگیرد و به گازگرفتگی مادر و کودک و مرگ آنها منجر شود.


   اخبار حوادث  - جام جم 


ویدیو مرتبط :
خود ارضایی مرگ خاموش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ خاموش مادر و دو فرزندش در خانه




 

مرگ خاموش مادر و دو فرزندش در خانه

 

سه عضو یك خانواده بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.

مهران شالی، فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه با اعلام این خبر افزود: پس از اعلام خبر این حادثه توسط نیروی انتظامی به سامانه ۱۲۵، آتش نشانان ایستگاه ۸۵ این سازمان در ساعت ۱۱:۲۴ روز پنجشنبه به محل حادثه در منطقه بریانک، خیابان حسام الدین اعزام شدند.

فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه ادامه داد: پس از باز كردن در آپارتمانی در طبقه اول یك ساختمان چهارطبقه مسكونی مشاهده شد كه جسد زنی ۴۱ ساله بنام «ژیلا ط» و دو فرزند ۸ و ۱۰ ساله اش به نام های «بهناز ی» و «بهروز ی» در داخل پذیرایی افتاده و جان باخته اند.

به گفته شالی، تحقیقات اولیه نشان می دهد كه این مادر و دو فرزندش بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایسنا، همچنین علی اسدی، رییس ایستگاه ۸۵ آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور یافته بود، درباره علت این حادثه گفت: بررسی های اولیه نشان داده است که این خانواده پس از صرف صبحانه، به استحمام پرداخته اند که انتشار گاز منواکسید کربن ناشی از روشن بودن آبگرمکن دیواری در آشپزخانه و نیز بخاری موجب مسمومیت شدید این افراد شده است.

رییس ایستگاه ۸۵ آتش نشانی تهران افزود: درزهای در و پنجره این آپارتمان حدودا ۵۰ مترمربعی از قبل با درز گیرها کاملا بسته شده بود.

به گفته اسدی، روشن بودن دو وسیله حرارت زا در فضای کوچک این واحد مسکونی که حتی درزهای در و پنجره های آن نیز مسدود شده بود باعث شد که کم کم اکسیژن موجود به حداقل رسیده و موجب گاز گرفتگی افراد شود.

وی نامناسب بودن دودکش ها و نقص فنی در اتصالات را از علل اصلی انتشار گاز منواکسیدکربن در این واحد مسکونی ذکر کرد و افزود: میزان آلودگی و نشت گاز منواکسید در فضای این خانه به حدی بود که در زمان کوتاهی هر سه نفر را دچار گاز گرفتگی کرد.

اسدی خاطرنشان کرد: این روزها شهروندان با توجه به سردشدن هوا اقدام به نصب وسایل حرارتی مانند بخاری ها می کنند که جا دارد نسبت به ایمنی این وسایل هم توجه جدی داشته باشند تا حادثه ای متوجه آنان و خانواده هایشان نشود.

به گزارش ایسنا، اسدی با بیان اینکه هم اكنون كارشناسان آتش نشانی در حال بررسی بیشتر این حادثه هستند، افزود: امدادگران آتش نشانی بعد از ایمن سازی محل، اجساد مادر و دو فرزند را تحویل عوامل انتظامی دادند.... / خبرگزارى ایسنا