اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ خاموش مادر و دو فرزندش در خانه




 

مرگ خاموش مادر و دو فرزندش در خانه

 

سه عضو یك خانواده بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.

مهران شالی، فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه با اعلام این خبر افزود: پس از اعلام خبر این حادثه توسط نیروی انتظامی به سامانه ۱۲۵، آتش نشانان ایستگاه ۸۵ این سازمان در ساعت ۱۱:۲۴ روز پنجشنبه به محل حادثه در منطقه بریانک، خیابان حسام الدین اعزام شدند.

فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه ادامه داد: پس از باز كردن در آپارتمانی در طبقه اول یك ساختمان چهارطبقه مسكونی مشاهده شد كه جسد زنی ۴۱ ساله بنام «ژیلا ط» و دو فرزند ۸ و ۱۰ ساله اش به نام های «بهناز ی» و «بهروز ی» در داخل پذیرایی افتاده و جان باخته اند.

به گفته شالی، تحقیقات اولیه نشان می دهد كه این مادر و دو فرزندش بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایسنا، همچنین علی اسدی، رییس ایستگاه ۸۵ آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور یافته بود، درباره علت این حادثه گفت: بررسی های اولیه نشان داده است که این خانواده پس از صرف صبحانه، به استحمام پرداخته اند که انتشار گاز منواکسید کربن ناشی از روشن بودن آبگرمکن دیواری در آشپزخانه و نیز بخاری موجب مسمومیت شدید این افراد شده است.

رییس ایستگاه ۸۵ آتش نشانی تهران افزود: درزهای در و پنجره این آپارتمان حدودا ۵۰ مترمربعی از قبل با درز گیرها کاملا بسته شده بود.

به گفته اسدی، روشن بودن دو وسیله حرارت زا در فضای کوچک این واحد مسکونی که حتی درزهای در و پنجره های آن نیز مسدود شده بود باعث شد که کم کم اکسیژن موجود به حداقل رسیده و موجب گاز گرفتگی افراد شود.

وی نامناسب بودن دودکش ها و نقص فنی در اتصالات را از علل اصلی انتشار گاز منواکسیدکربن در این واحد مسکونی ذکر کرد و افزود: میزان آلودگی و نشت گاز منواکسید در فضای این خانه به حدی بود که در زمان کوتاهی هر سه نفر را دچار گاز گرفتگی کرد.

اسدی خاطرنشان کرد: این روزها شهروندان با توجه به سردشدن هوا اقدام به نصب وسایل حرارتی مانند بخاری ها می کنند که جا دارد نسبت به ایمنی این وسایل هم توجه جدی داشته باشند تا حادثه ای متوجه آنان و خانواده هایشان نشود.

به گزارش ایسنا، اسدی با بیان اینکه هم اكنون كارشناسان آتش نشانی در حال بررسی بیشتر این حادثه هستند، افزود: امدادگران آتش نشانی بعد از ایمن سازی محل، اجساد مادر و دو فرزند را تحویل عوامل انتظامی دادند.... / خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
ناله های شیردریایی مادر در مرگ فرزندش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ خاموش مادر و 5 فرزندش در چناران



رعایت نکردن نکات ایمنی در استفاده از بخاری گازی، جان مادر و پنج فرزندش را در شهرستان چناران گرفت.

  فرمانده انتظامی شهرستان چناران در تشریح این خبر گفت: چندی پیش در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس 110 مبنی بر گازگرفتگی اعضای یک خانواده در یکی از مناطق شهر چناران، ماموران کلانتری 11 به همراه نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.

سرهنگ قربان صنعتی افزود: به محض حضور ماموران و عوامل امدادی در محل، در قفل شده منزل شکسته و پس از ورود، مشاهده شد 6 عضو خانواده بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اجساد دچار تعفن شدید شده بودند، مشخص شد که این حادثه چند روز پیش روی داده است و در بررسی صورت گرفته، عوامل امدادی علت مرگ را مسدود بودن دودکش بخاری، عدم وجود تهویه کافی و انتشار گاز منواکسید کربن در اتاق عنوان کردند.


وی تصریح کرد: اجساد مادر 27 ساله و پنج فرزندش که یکی از آنان نوزادی دو ماه است، به سردخانه منتقل و تحقیقات تکمیلی پیرامون این موضوع ادامه دارد.

وی در پایان با توجه به سردی هوا و در پیش بودن زمستان، از تمامی شهروندان خواست: خطر استفاده از وسایل گرمایشی را جدی گرفته که با عمل به نکات ایمنی، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود.

 

 اخبار حوادث  - باشگاه خبر نگاران