اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ تکان دهنده دختر جوان به خاطر تجاوز گروهی


دختر 17 ساله ای به علت شدت جراحات ناشی از تجاوز گروهی درگذشت.

 
 
 
 
صبح بخیر: دختر 17 ساله ای در آفریقای جنوبی به علت شدت جراحات ناشی از تجاوز گروهی مرد و این حادثه روز چهارشنبه خشم شدید و نادری در این کشور برانگیخت، کشوری که به بالاترین سطوح خشونت جنسی در دنیا خو گرفته است.

به گزارش برترین ها، روزنامه کیپ آرگوس گزارش کرد که قسمت شکم تا اندام های تناسلی بدن قربانی بریده شده بود و قربانی در ساختمان نیمه کاره ای در شهر برداسدورپ در 130 کیلومتری شرق کیپ تاون رها شده بود.

قربانی قبل از مرگش یکی از مهاجمین را شناسایی کرد. پرسنل بیمارستان که تلاش کردند جان او را نجات دهند به علت ماهیت وحشتناک جراحات این دختر، به مشاوره فرستاده شدند.

این پرونده انعکاسی از تجاوز گروهی و قتل دختر دانشجوی 23 ساله در اتوبوس دهلی نو بود که اعتراضات عظیمی بر ضد خشونت علیه زنان در هندوستان برانگیخت.

قتل برداسپور احتمالاً چنین ابراز خشم عظیمی در آفریقای جنوبی بر نمی انگیزد. زیرا گروه های زنان می گویند که دیگر تجاوز قوه شوکه کننده خود را از دست داده است.

مجمع زنان کنگره ملی آفریقا در بیانیه ای اعلام کرد: «یافتن دلیل برای اقدامات مختلف تجاوز گروهی، تجاوز به کودکان، تجاوز به سالمندان، تجاوز اصلاحی و تجاوز به مردان دشوار است. به گزارش صبح بخیر،  زنان و مردان باید دست به دست هم دهند و دوش به دوش هم با این معضل همه گیر مبارزه کنند. مجمع زنان و چند سازمان غیردولتی دیگر زنان دیگر نمی تواند تنها صدایی باشد که در مقابل تجاوز فریاد می زند.»

آژانس آمار آفریقای جنوی در سال 2000 اعلام کرد که بالاترین نرخ تجاوز گزارش شده در 120 کشور عضو اینترپل را دارد. حتی در صورتی که متهمین دستگیر شوند، فقط 12 درصد پرونده ها به محکومیت متهمین می انجامند.

جرایم جنسی به ندرت خشم رسانه ها را برمی انگیزند.

یکی از استثنائات نادر در مورد پرونده هفت مرد 14 تا 20 ساله بود که در سال گذشته به خاطر تجاوز به دختر 17 ساله معلول ذهنی و فیلمبرداری آن با تلفن همراه، به دادگاه کشیده شد. این پرونده هنوز باز و در جریان است. حتی این پرونده هم چندان سر و صدا نکرد و فقط چند سردبیر دلسوز و برنامه رادیویی در مورد آن حرف زدند.

ریچل دیویس، ستون نگار، در روزنامه آنلاین دیلی میوریک اظهار داشت: «اگر تجاوز گروهی به یک دختر 17 ساله معلول ذهنی، هزاران نفر را در اعتراض به این اقدام به خیابان ها نکشد، پس دیگر چه چیزی باید اتفاق بیفتد که مردم اعتراض کنند؟»


ویدیو مرتبط :
گزارشی تکان دهنده از اعتیاد و تجاوز در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صحبت‌های تکان دهنده دختر جوان از 3 ماه تجاوز گروهی پسرعمو و دوستانش/ ضرب و شتم وحشیانه در مقابل مقاومت قربانی + عکس



قربانی 23 ساله تعرض جنسی در "چیتسگر" هندوستان سرگذشت تلخ خود را پس از گذشت پنج سال رسانه‌ای کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، قربانی 23 ساله تعرض جنسی پس از آنکه به مدت سه ماه از جانب پسر عموی خود و دوستان وی وحشیانه مورد سوء استفاده جنسی غیر اخلاقی قرار گرفت، پس از گذشت 5 سال سرگذشت تلخ خود را رسانه‌ای کرد.

بنابر این گزارش، وی پس از آنکه با یکی از اعضای دفتر NGO در "چیتسگر" هندوستان آشنا شد و روایت تلخ سه ماه از بدترین روزهای عمر خود را بازگو کرد.

اخبار,اخبار حوادث تجاوز جنسی


بنابر اظهارات قربانی 23 سال که (نامش فاش نشده) پنج سال پیش بنا به درخواست "راهیت" پسر عموی وی، به یک سفر تفریحی در "گاملا" در ایالت تاکند هندوستان دعوت شد.

دختر جوان که ابتدا تصور می‌کرد پسر عمویش به قصد ازدواج چنین پیشنهادی داده است، با پنهان کردن این موضوع از والدینش، به همراه وی از محل زندگی‌شان در "چیتسگر" راهی "گوملا" در دهلی نو شدند تا در وقت مناسب والدینش را از شنیدن خبر ازدواجش غافلگیر کند.

پس از آنکه قربانی 23 وارد منزل مسکونی در گوملا شد، از تغییر رفتار بی شرمانه پسر عمویش "راهیت" بسیار آشفته و نگران شد.

"راهیت" بی شرمانه وی را به منظور بهره کشی جنسی به کسانی که برای رسیدن به این عمل وقیحانه پول پرداخت کرده بودند، می‌فروخت.

به گفته وی، پسر عمویش در طول روز بارها و بارها وی را وادار به تسلیم شدن در برابر خواسته‌های افراد ناشناس می‌کرد و هر باری که وی حاضر به انجام این کار نمی‌شد، از جانب "راهیت" بی رحمانه مورد ضرب و شتم وحشیانه قرار می‌گرفت.

وی در نهایت پس از تحمل سه ماه رنج و عذاب، توانست در اقدامی شجاعانه از این خانه مخوف در گوملا متواری و خود را به خانواده‌اش در "چیتسگر" برساند.

وی با طرح شکایتی از پسر عموی خود از پلیس خواستار رسیدگی به این جنایت شد که متاسفانه از جانب مقامات پلیس هرگز پیگیری نشد.

قربانی 23 ساله در تشریح روایت سه ماه از زندگی خود به مسئول دفتر NGO در "چیتسگر" هندوستان ادامه داد: من حتی با نوشتن نامه‌ای به رئیس پلیس دهلی کمیسیون ملی زنان، خواستار رسیدگی به پرونده‌ام شدم که متاسفانه هیچکدام از آنان ترتیب اثر ندادند.

پس از رسانه‌ای شدن این سناریوی هولناک در خبرگزاری‌های هندوستان و با تلاش انجمن حمایت از حقوق بشر، پلیس را بر آن داشت تا ابتدا با دستگیر کردن "راهیت" دیگر عوامل این جنایت را نیز شناسایی کند.


  اخبار  حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران