اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگبارترین روز جاده‌های کشور



اخبار,اخبار اجتماعی ,پزشکی قانونی

پزشکی قانونی آمار تلفات تصادفات سال گذشته را اعلام کرد که بر این اساس 3 روز از شهریور 93 روزهای مرگبار جاده‌های کشور بوده است.

پزشکی قانونی اعلام کرد: بررسی‌های انجام شده در گروه آمار سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد که در سال 1393، 16 هزار و 872  نفر در حوادث رانندگی کشته شدند که این آمار در مقایسه با سال قبل از آن  6.2 درصد کاهش یافته است.
 
بیشترین درصد کاهش در سال گذشته مربوط به شهریورماه با 17.6 و آبان ماه 13.7 درصد و بیشترین افزایش مربوط به مرداد ماه 4.1 درصد بوده است.
 
در سال گذشته بیشترین کشته های حوادث رانندگی مربوط به شهریور ماه با یکهزار و 817 و مرداد ماه با یکهزار و 688 و کمترین تعداد مربوط به بهمن ماه با یکهزار و 69 نفر بوده است.
 
بیشترین تلفات در روز هفتم شهریور
همچنین روزهای هفتم شهریور با 83 نفر، ششم شهریور با 79 نفر و بیست و چهارم شهریور با 78 نفر پرتلفات ترین روزهای سال 93 بوده‌اند.
 
64 درصد تلفات رانندگی در جاده‌های برون شهری است
64.9 درصد کشته‌های تصادفات مربوط به جاده‌های برون شهری، 27.2 درصد در راه‌های درون شهری، 7.4 درصد در جاده‌های خاکی و روستایی و محل تصادف 0.5 درصد نامعلوم بوده است.
 
استان فارس در صدر آمار تلفات
بر اساس این گزارش استان‌های فارس با یکهزار و 459، تهران با یکهزار و 295 و  خراسان رضوی با یکهزار و 231 نفر بیشترین و استان‌های ایلام با 155 و کهکیلویه و بویراحمد با 184نفر کمترین تعداد کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی را  در سال گذشته داشته‌اند.
 
بیشترین افزایش تلفات در استان ایلام
بیشترین افزایش در مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی در سال93 نسبت به سال قبل از آن  در استان‌های ایلام با 24درصد وکهگیلویه و بویراحمد با 20.3 درصد و بیشترین کاهش مربوط به استان‌های مرکزی با 22 درصد والبرز با 17.7 درصد بوده است.
 
حدود 80 درصد تلفات مرد هستند
این بررسی نشان می‌دهد که در سال گذشته  79 درصد از کشته‌های ناشی از تصادفات مرد و21 درصد زن بوده‌اند. در زمان وقوع تصادف 39.8 درصد از افراد راننده وسیله نقلیه 22.3 درصد عابر پیاده و 36.3 درصد سرنشین یا ترک وسیله نقلیه بوده‌اند.
 
30 درصد تلفات رانندگی بالای 50 سال
از لحاظ سنی 8.5 درصد افراد 10 سال و کمتر،5.2 درصد 17-11 سال، 25.7 درصد 29-18 سال،  29.6 درصد 49-30 سال، 30.4 درصد کشته های تصادفات 50 سال به بالا داشته‌اند.
 
45 درصد تلفات تحت تأثیر برخورد دو وسیله نقلیه
نحوه وقوع تصادف45.7 درصد از افراد متوفی ناشی از برخورد دو وسیله نقلیه، 23.7 درصد واژگونی وسیله نقلیه 22.2 درصد ناشی از برخورد وسیله نقلیه به عابر متوفی بوده است.
 
بیش از 85 درصد متوفیان با آمبولانس منتقل می‌شوند
نحوه انتقال متوفی در 85.9 درصد موارد به وسیله آمبولانس، 9.8 درصد توسط وسایل نقلیه عبوری و شش دهم درصد توسط خودروی پلیس بوده است.
 
خودروی 40 درصد متوفیان سواری است
خودرو مورد استفاده 40.4 درصد از افراد متوفی (6818 نفر) خودرو سواری، 22.3 درصد (3768 نفر) موتورسیکلت، 7.9 درصد وانت بار،3.4  درصد کامیون،کامیونت و تریلی و 1.3 درصد اتوبوس و مینی بوس بوده است.
 
ضربه به سر علت مرگ 50 درصد متوفیان
علت اصلی مرگ 54.2 درصد از افراد ضربه به سر، 22.5 درصد شکستگی‌های متعدد، 8.4 درصد به دلیل خونریزی و 9.4 درصد به دلیل علل اشتراکی(موارد دارای بیش از یک علت) بوده است. همچنین محل فوت 51.9  درصد از افراد در محل حادثه، 7.7 درصد حین انتقال به بیمارستان و محل فوت 38.9 درصد از افراد در بیمارستان بوده است.

 

اخبار اجتماعی - فارس


ویدیو مرتبط :
مرگبارترین حادثه ها در جاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت جاده‌های کشور/ تاکید چندباره: زمان بازگشت سفر خود را یک روز به تعویق بیاندازید



اخبار,آخرین وضعیت جاده‌های کشور

اخبار اجتماعی - آخرین وضعیت جاده‌های کشور/ تاکید چندباره: زمان بازگشت سفر خود را یک روز به تعویق بیاندازید

پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور از شهروندان خواست نسبت تاخیر یک روزه زمان بازگشت از سفر خود اقدام کنند

مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد که در حال حاضر در اغلب محورهای ورودی به پایتخت حجم ترافیک سنگین بوده و این وضعیت در اغلب محورهای شمال به جنوب استان‌های گیلان و مازندران نیز وجود دارد.

بر این اساس در محور کرج - چالوس ، محدوده مرزن‌آباد - کندوان و میدان امیرکبیر، محور هراز محدوده نارنجستان و ... و محور فیروزکوه محدوده برسک ترافیک نیمه سنگین دارد و محور آستارا اردبیل و باند جنوبی آزادراه کرج - قزوین نیز تا پل حصارک با حجم بالای خودرو روبروست.

در برخی از محورهای استان‌های شمالی نیز بارش پراکنده باران گزارش شده است.

پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به حجم بی‌سابقه تردد در جاده‌های کشور از مسافران خواست نسبت به مدیریت زمان بازگشت از سفر خود اقدام کرده و در صورت امکان آنرا یک روز به تاخیر بیندازند تا از حجم خودروها کاسته شود.

افزایش 14 درصدی حجم سفرها در عید فطر نسبت به ایام نوروز
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در روز عید سعید فطر حجم سفرها 14 درصد نسبت به ایام نوروز بیشتر شده و استانهای مازندران، گیلان، قم، فارس و خراسان رضوی بیشترین حجم تردد را به خودشان اختصاص دادند.

به گزارش مهر، سردار اسکندر مومنی عصر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استانی با اعلام خبر فوق افزود: بر اساس آمارها در تابستان سال گذشته 11هزار خودرو از گلستان تردد کردند که این آمار مسئولیت مدیران استانی را چند برابر می کند.

وی ضمن ابراز نگرانی از آمار بالای تصادفات موتور سواران در استان، گفت: 70درصد تصادفات استان مربوط به موتورسیکلت سواران است درحالی که این آمار در کشور 43درصد است و این زنگ خطری برای مسئولین استانی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه هایی که به عنوان کاهش تلفات جاده ای می تواند موثر باشد موضوع جداسازی جاده ها است، افزود: با جداسازی جاده میزان تصادفات و تلفات جاده ای به حداقل ممکن خواهد رسید.

سردار مومنی در توضیح وضیعیت ترافیک محورهای شمالی کشور کفت: در حال حاضر محورهای شمالی کشور منتهی به تهران به ویژه مسیر چالوس به تهران از بار ترافیکی سنگین تری برخوردار است.

وی با اشاره به این نکته که در مجموع ترافیک در اکثر راههای کشور پرحجم اما روان است، افزود: ترافیک این محورها نسبت به دو روز گذشته آرامتر شده و نشان می دهد که برخی از هموطنانمان بازگشت به زادگاهشان را آغاز کردند.

به گفته رئیس پلیس راهوارناجا ، در چند روز گذشته جاده های کشور یکی از پرحجم ترین بی سابقه ترین ترددهای جاده ای را تجربه گکرده است

وی اضافه کرد: در روز عید سعید فطر حجم سفرها 14 درصد نسبت به ایام نوروز بیشتر شده و استانهای مازندران، گیلان، قم، فارس و خراسان رضوی بیشترین حجم تردد را به خودشان اختصاص دادند.

سردار مومنی با بیان اینکه20 درصد ترددهای جاده ای در استانها البرز و مازندران بوده، تصریح کرد: حجم بی سابقه ای به سفر آمدند و همین موج می خواهند به زادگاهشان بازگردند بنابراین نیاز است این ترافیک را با همراهی دستگاهای امدادی و خدماتی و پلیس مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه تمهیدات ویژه ای را برای این دور از سفرها پیش بینی کرده ایم، افزود: جاده های منتهی به تهران از سمت شمال و برخی از کلان شهرها را یک طرفه کردیم همچنین مسیر هراز و جاده چالوس را چند ساعت زودتر از روال عادی یک طرفه است.

این مسئول یادآور شد: روز جمعه از ساعت 11.30 مسیرچالوس به تهران یکطرفه می شودو ساعت 11 از سمت آب اسک به سمت تهران یک طرفه است بنابراین از ساعت 8 صبح روز جمعه از کرج به سمت تهران تردد ممنون است و ساعت 9 صبح مسیر رودهند به سمت آمل یک طرفه خواهد بود.

وی در توصیه به مسافران گفت: علی رقم این تمهیداتی که پیش بینی شده خواهشمان از مسافران این است تا سفر خود را توزیع کنند  و در صورتی که برایشان مقدور است مسافرات خود را به روز شنبه موکول کنند تا سفری با ترافیک کمتر داشته باشند.

رئیس پلیس راهوارناجا در خاتمه توزیع سفر، مدیریت سفر و گذشت و صبوری در سفر را 3 عامل اصلی برای رانندگی ایمن دانست و افزود: امیدواریم مسافران با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی سفری ایمن را تجربه کنند.

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین