اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگبارترین تسلیحات جنگی در سوریه



اخبار,اخبار بین الملل , تسلیحات جنگی در سوریه

 

اخبار بین الملل - مرگبارترین تسلیحات جنگی در سوریه

یک روزنامه انگلیسی با اشاره به سومین سالگرد بحران در سوریه به معرفی و تشریح مرگبارترین تسلیحات جنگی موجود در این کشور عربی پرداخت.

به گزارش مهر، دیلی تلگراف در گزارش خود می نویسد : گزارش منتشر شده از سوی "سازمان اقدام علیه خشونتهای مسلحانه" (AOAV) حکایت از آن دارد که اغلب کشته شدگان درگیریهای سوریه شهروندان این کشور هستند و پیشرفته ترین تسلیحات نیز در دستان تروریستهای حاضر در سوریه دیده می شود.

موشکهایی که به سادگی قابلیت شلیک از روی زمین را دارد، همانند گلوله های خمپاره و موشکهایی از این دست بیشترین قربانیان را از مردم سوریه گرفته است به طوری که 45 درصد از تلفات جنگ سوریه مربوط به این نوع مهمات است.

موشکها و بمبهایی که توسط هواپیما شلیک می شود نیز 21 درصد از کشته های جنگ سوریه را به خود اختصاص داده است. بر همین اساس مرگبارترین مهمات به کار رفته در جنگ سوریه به شرح زیر است :

- موشکهای سکر (Sakar rockets)
این راکتها ساخت مصر است. در حقیقت این راکت یا موشک یک نوع منحصر به فرد است چون نوعی بمب خوشه ای محسوب می شود که از روی زمین پرتاب می شود و زمانی که در هوا قرار دارد 100 بمب کوچک از داخل آن به بیرون پرتاب می شود و محیط گسترده ای را با این پرتابها پوشش می دهد.

- بمبهای ODAB 500 PM
این نوع بمبها توسط هواپیماها استفاده می شود . انفجار این بمب در سوریه گزارش شده و آمارها نشان می دهد که 28 درصد از تلفات بحران سوریه در نتیجه استفاده از این بمبها بوده است.

- موشکهای خمپاره از نوع M240
این نوع گلوله بزرگترین گلوله خمپاره در جهان محسوب می شود و وزن بسیار زیادی دارد. از این نوع مهمات برای اولین بار در سال 2012 میلادی استفاده شد.

به گزارش مهر، روزنامه دیلی تلگراف در ادامه با ترکیب این خبر با اخباری که در مورد حملات ارتش سوریه به مواضع تروریستها منتشر شده تلاش کرده تا دولت دمشق را را مسئول کشته شدن تعداد زیادی از شهروندان سوری در جریان بحران سه ساله این کشور معرفی کند.

اخبار بین الملل - مهر

 


ویدیو مرتبط :
مرگبارترین تسلیحات ارتش روسیه (فیلم گلچین صفاسا)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه یک کشتی جنگی به سواحل سوریه فرستاد



روسیه یک کشتی جنگی به سواحل سوریه فرستاد

یک منبع در نیروی دریایی روسیه اعلام کرد که این کشور یک کشتی جنگی را از دریای سیاه به سواحل سوریه در دریای مدیترانه فرستاد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، این منبع که نخواست نامش فاش شود گفت که کشتی «اسمتلیوی» در راه سوریه است و انتظار می‌رود فردا صبح به تنگه‌های ترکیه برسد.

از سوی دیگر «ویاچسلاو تروخاچیوف» سخنگوی ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه نیز گفت: کشتی حرکت کرد، هیچ چیز دیگری نمی‌توانم بگویم./ایلنا