اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ؛ ۲‌ماه پس از حمله هولناک زورگیران خشن



اخبار حوادث - مرگ؛ ۲‌ماه پس از حمله هولناک زورگیران خشن

با مرگ زن میانسال که در حمله وحشتناک ۲ زورگیر به کما رفته بود، متهمان این پرونده با اتهام قتل عمد روبه‌رو شدند.

28فروردین امسال وقتی مأموران پلیس در جریان سرقتی خونین در گلزارشهدای بهشت زهرا قرار گرفتند راهی آنجا شدند.

 

بررسی‌ها نشان می‌داد كه در مزار شهیدان، زن 50ساله‌ای به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. بنا بر اظهارات یكی از مأموران بهشت زهرا، 2جوان موتورسوار بعد از مجروح كردن زن میانسال دست به سرقت از او زده بودند.

 

همان روز با شناسایی خانواده زن میانسال مشخص شد كه وی برای رفتن به مزار برادر شهیدش از خانه بیرون رفته و دیگر برنگشته بود. ظاهرا آن روز این زن بر سر مزار برادرش نشسته و در حال گریه بوده كه هدف حمله 2زورگیر موتورسوار قرار گرفته بود. این در حالی بود كه طبق نظر پزشكان وی به‌علت ضرباتی كه به سرش وارد شده بود به كما رفته بود.

ماموران با بررسی دوربین‌های مداربسته بهشت زهرا، تصویری از دزدان به‌دست آوردند. بعد از آن سراغ آلبوم مجرمان سابقه‌دار رفتند و یكی از مجرمان سابقه‌دار به نام علی 25ساله را شناسایی كردند. وی پیش از این بارها به اتهام جرایم مختلف ازجمله زورگیری دستگیر و روانه زندان شده بود. علی 20 اردیبهشت دستگیر شد و در بازرسی از مخفیگاه وی، گوشی موبایل زن میانسال كشف شد.

این متهم در بازجویی‌ها به حمله هولناك به زن میانسال و ضرب‌و‌شتم او با چوب اعتراف كرد و مدعی شد كه همدستش در این سرقت خشن جوانی به نام محمدرضا بوده است. دومین متهم كه 26ساله بود و درزمینه خرید و فروش مواد‌مخدر هم فعالیت داشت 22اردیبهشت‌ماه در یك عملیات تعقیب و گریز و شلیك چندین تیر هوایی دستگیر شد و پس از انتقال به اداره آگاهی به سرقت خونین از زن میانسال اعتراف كرد.

همزمان با دستگیری متهمان، عده‌ای از مالباختگان كه اموالشان از سوی آنها به سرقت رفته بود با حضور در اداره آگاهی آنها را به‌عنوان دزد اموالشان شناسایی كردند. یكی از آنها گفت: ساعت12 نیمه‌شب به سمت خیابان معلم شهرری پیاده می‌رفتم تا از آنجا با تاكسی خودم را به داروخانه برسانم. بچه‌ام مریض بود و اصلا حالش خوب نبود. ناگهان موتوری از كنارم رد شد و فردی مرا صدا زد. همین كه برگشتم یكی از این متهمان چاقویی زیر گلویم گذاشت و 500هزار تومان پولی را كه همراه داشتم و گوشی تلفن همراهم را با تهدید از من گرفت و به سمت موتوری كه چند متر آن طرف‌تر بود رفت و به همراه همدستش فرار كرد.

درحالی‌كه هر روز بر تعداد شاكیان پرونده افزوده می‌شد، تلاش پزشكان نیز برای نجات جان زن میانسالی كه در حمله 2جوان زورگیر به كما رفته بود ادامه داشت اما درنهایت وی پس از حدود 2‌ماه جدال با مرگ جانش را از دست داد تا این پرونده رنگ و بویی جنایی بگیرد. سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: در حال حاضر برای 2متهم پرونده قرار بازداشت صادر شده و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

گفت‌وگو با یكی از متهمان
یكی از زورگیران خشن جوانی است كه به گفته خودش روز حادثه سوار موتور بوده است.


 سابقه داری؟
بله. 3سابقه سرقت دارم، دفعه اول به اتهام زورگیری بازداشت شدم. آن زمان كراك مصرف می‌كردم، داخل یك خرابه، مردی افغانی را در حال مصرف كراك دیدم و با زور موادش را از او گرفتم. او هم شكایت كرد و دستگیر شدم. دومین بار هم به‌خاطر سرقت موتورسیكلت بود. بیش از یكسال به این اتهام در زندان بودم. یك‌بار هم به‌خاطر سرقت منزل افتادم زندان. من هر كار خلافی انجام دادم به‌خاطر مواد بود. مواد كه مصرف می‌كنی دست به هر كاری می‌زنی.

 چند سال است كه مواد مصرف می‌كنی؟
5 یا 6 سالی می‌شود كه مواد مصرف می‌كنم. فكر كنم 14سالم بود كه برای نخستین‌بار مواد مصرف كردم. مادرم می‌گفت با دوستان ناباب نگرد. اما گوش من بدهكار نبود و عاقبتش هم شد اعتیاد به مواد مخدر.

روزی كه از این خواهر شهید در بهشت‌زهرا سرقت كردید، چه اتفاقی افتاد؟
در پارك محلمان بودم كه دوستم را دیدم. تصمیم گرفتیم باهم مواد بزنیم. بعد از مصرف مواد می‌خواستیم سوژه‌ای پیدا كنیم و دست به سرقت بزنیم.

 

در بهشت‌زهرا درحال گشت زدن بودیم تا فردی را پیدا كنیم كه تنها باشد و بتوان از او سرقت كرد. خانمی را دیدیم كه كنار قبری نشسته بود و داشت گریه می‌كرد. به مسعود گفتم برویم؟ او هم قبول كرد. مسعود از موتور پایین پرید. رفت سمت آن زن و خواست كیفش را بردارد كه او كیف را گرفت و مسعود ضربه‌ای با چوب به او زد، اما زن میانسال مقاومت كرد و مسعود چند ضربه به سر او زد و زن میانسال روی زمین افتاد. مسعود كیفش را برداشت و فرار كردیم.

چوب را از كجا آوردید؟
چوب روی موتورم بود. آن را همراه داشتم كه اگر لازم شد ازش استفاده كنم. گاهی اوقات ممكن بود با بچه‌ها سر مواد درگیر شویم و وجود چوب در این موارد خیلی مورد نیاز بود.

می دانید با ضربه‌هایی كه شما به آن زن زده‌اید، او فوت كرده است؟
خیلی اشتباه كردیم، خیلی.

 از این سرقت چقدر گیرتان آمد؟
در حقیقت هیچی. تنها چیزی كه داخل كیف بود، یك گوشی تلفن همراه، مقدار كمی پول و مدارك شناسایی او بود.

در پرونده ات نوشته شده علاوه بر سرقت از آن زن، سرقت‌های داخل خودرو هم داشته‌ای. درست است؟
همه‌‌چیز به‌خاطر مواد بود، فقط مواد. وقتی مواد می‌كشیدم واقعا نمی‌فهمیدم چه‌كار می‌كنم.

اخبار حوادث - همشهری

 


ویدیو مرتبط :
اعدام زورگیران خشن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله زورگیران خشن به طعمه‌های خود



حمله زورگیران خشن به طعمه‌های خود

پنج پسر جوان که با تهدید چاقو و مجروح کردن طعمه‌های خود زورگیری می کردند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی به دام افتادند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با وقوع چندین فقره زورگیری در جاده واوان واطلاعات بدست آمده مبنی بر ارتکاب این سرقت ها توسط سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت ، عصر هفتم آبان مأموران کلانتری 170 کهریزک در حین گشت زنی در جاده واوان ـ نبش خیابان ایران زمین به دودستگاه موتور سیکلت آپاچی مشکی و هوندا با چهار سرنشین مشکوک شدند که موتورسوران به محض مشاهده واحد گشت اقدام به فرار کردند .

در پی تعقیب و گریز میان واحد گشت کلانتری ، مأموران موفق به دستگیری یک نفر از موتورسواران به نام داوود . ت 23 ساله شدند که پیش از دستگیری قصد داشت تا به صورت پیاده در بیابان های منطقه از دست مأموران متواری شود که پس از دستگیری و در بازرسی از وی یک باطوم فلزی تاشو و یک تراول 50 هزار تومانی سرقتی کشف و متهم به کلانتری منتقل شد .

با دستگیری متهم و با توجه به وقوع زورگیری های انجام شده در منطقه واران ، تعدادی از مالباختگان به کلانتری دعوت و متهم از سوی آنها مورد شناسایی قرار گرفت که با شناسایی "داوود . ت" از سوی مالباختگان وی به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب دهها فقره زورگیری در منطقه کهریزک به همراه برادر خود و تعداد دیگری از دوستانش اعتراف کرد .با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "زورگیری" و به دستور رئیس شعبه 102 دادگاه کهریزک ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز تحقیقات رسیدگی به پرونده در پایگاه نهم پلیس آگاهی ، تعدادی از شکات پس از شناسایی متهم در اظهارات خود به تشریح نحوه زورگیری توسط متهم و همدستانش پرداختند .

یکی از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : به صورت پیاده در حال تردد بودم که ناگهان چندین جوان موتورسوار با قمه به من حمله ور شده و در حالیکه با قمه مرا مجروح کرده بودند اقدام به سرقت مبلغ 80 هزار تومان وجه نقد همراهم کرده و پس از آن متواری شدند .

مالباخته ای دیگر نیز که از ناحیه سر مورد اصابت چاقو قرار گرفته بود ، پس از شناسایی متهم در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : پس از گرفتن مبلغ 7 میلیون و 900 هزار تومان از بانک شعبه باقرشهر ، مسافتی را به صورت پیاده طی کرده بودم که ناگهان دو دستگاه موتورسیکلت که هر کدام دارای دو سرنشین بودند به سمت حمله ور شده و دو نفر از آنها که چاقو داشتند ابتدا ضربه ای به سرم زده و پس از مجروح کردن من با چاقو ، مبلغ 6 میلیون و 500 هزار تومان وجه نقد را سرقت کرده و متواری شدند .

مالباخته زن دیگری که سارقان در حضور همسرش اقدام به زورگیری گردنبند از وی کرده بودند نیز در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : با همسرم قصد رفتن به مطب پزشک را داشتیم . همسرم خودرو را روشن کرده بود و من نیز قصد سوار شدن به ماشین را داشتم که در یک لحظه فرد جوان لاغر اندامی به من نزدیک شد و نشانی یک شکسته بند را از من پرسید . در حال پاسخ دادن به سؤال وی بودم که در یک لحظه اقدام به قاپیدن گردنبند از گردنم کرد و در حالیکه همسرم قصد داشت تا مانع از سرقت گردنبند شود ، توسط سارق و سه نفر دیگر مورد ضرب و جرح قرار گرفت و هر چهار سارق پس از سرقت ، با دو دستگاه موتورسیکلت از محل متواری شدند.

با توجه به اعترافات صریح متهم در خصوص زورگیری و معرفی برادر و دوستانش به عنوان دیگر اعضای گروه زورگیری ، کارآگاهان در اولین مرحله از دستگیری دیگر اعضای گروه ، ابتدا برادر داوود به نام "محسن . ت" 21 ساله را در شهرک واوان ـ انتهای خیابان مطهری دستگیر و به پایگاه نهم منتقل کردند که او نیز در اعترافاتی مشابه به زورگیری در مناطق کهریزک و واوان اعتراف کرد.

در ادامه و با شناسایی سه عضو دیگر گروه به اسامی "داوود . ن" 28 ساله ، "قاسم . ف" 19 ساله و "حافظ . م" 23 ساله ، کارآگاهان با شناسایی محل تردد "حافظ" و "قاسم" در منطقه سلطان آباد اسلامشهر ، ابتدا این دو را در یک عملیات تعقیب و گریز همراه با شلیک چندین تیر هوایی ، دستگیر کرده و در ادامه آخرین عضو این گروه به نام "داوود . ن" را نیز دستگیر و به پایگاه نهم منتقل کردند .

سرهنگ مرتضی رستمی ، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر با اشاره به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره زورگیری در مناطق جنوب تهران بویژه در مناطقه شهرری ، کهریزک و شهرک واوان گفت : با توجه به شناسایی متهمان از سوی تعدادی از مالباختگان و اعترافات صریح بدست آمده از متهمان و همچنین احتمال ارتکاب دیگر جرایم ارتکابی و شکات پرونده ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر 5 متهم پرونده از سوی مقام قضایی صادر شده است . از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی متهمان شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری ـ خیابان آستانه مراجعه کنند ./مهر