اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرکل همچنان محبوب است


نتایج یک نظرسنجی نشان داد، حمایت از صدر اعظم آلمان به بالاترین میزان خود طی یک سال اخیر رسیده است اما این محبوبیت شامل حزب محافظه کار وی نشده است.

خبرگزاری ایسنا: نتایج یک نظرسنجی نشان داد، حمایت از صدر اعظم آلمان به بالاترین میزان خود طی یک سال اخیر رسیده است اما این محبوبیت شامل حزب محافظه کار وی نشده است.

نظرسنجی نورسا نشان داد، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که به دلیل سیاست‌ مرزهای بازش در قبال پناهجویان با برخی مخالفت‌ها در کشورش مواجه شده است توانسته 50 درصد آرای موافق را در مقابل رقیبش زیگمار گابریل از حزب سوسیال دموکرات کسب کند.

میزان محبوبیت مرکل در این نظرسنجی در مقایسه با آخرین نظرسنجی 2 درصد افزایش داشته است.

با این حال محبوبیت ائتلاف محافظه کاران آلمان که متشکل از حزب دموکرات مسیحی مرکل و اتحادیه سوسیال مسیحی باوارایی است، همچنان در نرخ 35 درصد ثابت مانده است.

در مقابل حزب "جایگزین برای آلمان" که انتظار می‌رود عملکرد خوبی در انتخابات روز یکشنبه آلمان داشته باشد، شاهد رشد محبوبیت 10 درصدی بوده است.

انتخابات روز یکشنبه از منظر بسیاری آزمون انتخاباتی برای مرکل و سیاست مهاجرتی وی خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
مرکل در ترکیه چه می خواهد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آنگلا مرکل، محبوب هکرهای روسی! +عکس


ظرف 2 سال گذشته، حملات سایبری علیه گوشی موبایل و رایانه شخصی انگلا مرکل، صدراعظم آلمان همواره جنجال های زیادی را درباره آسیب پذیری سامانه های امنیتی اتحادیه اروپا به راه انداخته است.

 
 
 
 
 صبح بخیر: ظرف 2 سال گذشته، حملات سایبری علیه گوشی موبایل و رایانه شخصی انگلا مرکل، صدراعظم آلمان همواره جنجال های زیادی را درباره آسیب پذیری سامانه های امنیتی اتحادیه اروپا به راه انداخته است.

رایانه مستقر در دفتر آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در مجلس این کشور German Bundestag ،مورد حملات سایبری توسط هکرهای روسی قرار گرفت. این خبری بود که نشریه بیلد آلمان و بسیاری از رسانه های اروپایی ظرف چند روز اخیر منتشر کردند. بدافزارهای ایجاد شده توسط هکرهای روسی، قصد داشتند به سایر سامانه های الکترونیکی مستقر در پارلمان آلمان راه یابند که یکی از این رایانه ها، رایانه مستقر در دفتر انگلا مرکل بوده است.

آنگلا مرکل، محبوب هکرهای روسی! +عکس

به گزارش سرویس دیجیتال صبح بخیر، این برای چندمین بار ظرف 2 سال گذشته است که انگلا مرکل، در تیر رس حملات سایبری هکرهای غربی قرار می گیرد. اکتبر 2013 بود که مرکل اعلام کرد که آژانس امنیت ملی امریکا، از گوشی تلفن همراه وی جاسوسی می کرده است. موضوعی که بعدها، ادوارد اسنودن، افسر سابق این سازمان پس از پناهنده شدن به روسیه، جزییات بیش تری از ان را در اختیار رسانه ها قرار داد و افتضاح دیگری را برای دولت آمریکا رقم زود.

 اسنادی که بعدها توسط اسنودن فاش شد نشان داد که National Security Agency از 35 رهبر جهان از جمله صدر اعظم جاسوسی می کرده است. کاخ سفید، هیچ گاه به تکذیب خبر جاسوسی از تلفن مرکل اشاره نکرد، اما اظهار داشت که در حال حاضر و در آینده، برنامه ای برای جاسوسی و شنود تلفن همراه رهبران جهان ندارد. موضوعی که با خشم رهبران اروپایی مواجه شد.

آنگلا مرکل، محبوب هکرهای روسی! +عکس

بارک اوباما، رییس جمهور آمریکا پس از انتشار اسناد مربوط به شنود تلفنی از رهبران جهان از جمله صدر اعظم آلمان، از ملت آلمان خواست تا همواره به دولت آمریکا اعتماد کنند و نسبت به قضیه جاسوسی انبوه آزانس امنیت ملی امریکا حالت ریلکس داشته باشند! وی اضافه کرد که این اسناد منتشر شده که نشان از جاسوسی از رهبران آلمانی دارد، به آینده روابط امریکا و آلمان آسیب خواهد رد اما دولت آمریکا و آلمان، ارزش های مشترکی را در مناسبات خود دنبال می کنند.

آنگلا مرکل، محبوب هکرهای روسی! +عکس

نشریه آلمانی زبان اشپیگل، بعدها اشاره کرد که موضوع شنود از صدر اعظم آلمان، به آژانس جاسوسی فدرال این کشور ارجاع داده شده است تا مورد بررسی قرار بگیرد و سخنگوی مرکل از امریکا خواست تا فورا این اقدامات جاسوسی و نقش حریم خصوصی رهبر آلمان متوقف شود.

آنگلا مرکل، محبوب هکرهای روسی! +عکس

راشا تودی نیز اعلام کرد که مسئول امور امنیت داخلی آلمان، هانس ماسن، در کنفرانسی خبری ،انگشت اتهام را به سوی هکرهای روسی نشانه رفته است، اما دریک انگلین، سخنگوی بزرگ ترین اتحادیه هکرهای اروپا Chaos Computer Club (CCC),  معتقد است که کشف پشت صحنه این حمله سایبری بسیار دشوار است.
 
آنگلا مرکل، محبوب هکرهای روسی! +عکس

در تازه ترین حملات، رایانه مرکل در مجلس آلمان نیز مورد حمله بد افزارهای روسی قرار گرفته و مرکل را مجددا به صدر اخبار هکرهای دنیا برده است. نشریه آلمانی زبان بیلد آلمان اعلام کرد که رایانه خانم مرکل که در طبقه پایین پارلمان قرار داشته است، توسط اسب های تروجان مورد حمله قرار گرفته و از این رایانه برای ارسال پست الکترونیک به دیگر رایانه ها استفاده شده است تا رایانه ها با بد افزارهایی آلوده شوند.

آنگلا مرکل، محبوب هکرهای روسی! +عکس

(تصویر متن ویروس ارسال شده به رایانه های پارلمان آلمان در قالب پست الکترونیک از طرف مرکل)

گزارش خبری تلویزیون آلمان درباره حمله به رایانه شخصی صدر اعظم آلمان در ویدئو زیر قابل مشاهده است.

http://www.tagesschau.de/multimedia/sendung/tt-3759.html

تداوم حملات هکری به صدراعظم آلمان، اکر چه نشان دهنده محبوبیت صدر اعظم این کشور در نزد هکرهای روسی و آمریکایی است، اما نشان گر توجه خاص قدرتهای اقتصادی و نظامی دنیا نسبت به اقتصاد اول اروپا (آلمان) است. در ژانویه امسال نیز، هکرهای روسی، CyberBerkut سایت شخصی مرکل و دیگر اعضای کابینه اش را از کار انداختند.