اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرکل: از یکپارچگی اسپانیا حمایت می‌کنیم/ راه‌ حل مساله سوریه دیپلماتیک است



اخبار,اخبار بین الملل ,صدراعظم آلمان

صدراعظم آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که از موضع دولت اسپانیا در خصوص حفظ یکپارچگی ارضی این کشور حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در کنفرانسی مطبوعاتی مشترک با ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا اعلام کرد که دولت برلین از تلاش‌ها و مواضع دولت مادرید در راستای حفظ تمامیت ارضی اسپانیا و جلوگیری از جدایی کاتالونیا استقبال می‌کند.

مرکل با اشاره به این که مواضع دولت‌های مادرید و برلین در این خصوص در یک سو است، گفت که موضوع یکپارچگی ارضی در قراردادهای مختلف اتحادیه اروپا مورد توجه ویژه قرار گرفته است؛ به گونه‌ای که تمامیت ارضی هر کشور تضمین شود.

صدراعظم آلمان تاکید کرد: اجرای قوانین در کشورها موضوعی است که از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این خصوص هیچ اختلاف نظری میان من و راخوی وجود ندارد.

مرکل اظهار داشت: ما از این فرصت استفاده کردیم تا نه تنها با هم تبادل نظر کنیم بلکه در مورد مسائل سیاسی و اقتصادی اسپانیا نیز گزارشی را از نخست‌وزیر اسپانیا دریافت کنیم. اسپانیا باید به طور گام به گام از بحران اقتصادی خارج شود.

وی ادامه داد: امروز ما گفت‌وگوهایی در مورد آخرین وضعیت یونان نیز داشتیم. ما مواضع مشترکی در مورد یونان با هم داریم و معتقدیم که اعمال اصلاحات اقتصادی در یونان امری ضروری است. البته همزمان به همبستگی میان آلمان و اسپانیا به عنوان کشورهای اروپایی و در پیش گرفتن راه حل‌های مشترک نیز نیاز داریم.

مرکل گفت: زمینه‌های همکاری با اسپانیا بسیار متنوع است و طیفی از ارتباطات اقتصادی میان دو کشور را شامل می‌شود. فعالیت‌های ما در عرصه همکاری اتحادیه ها و سندیکاها و نیز کارفرمایان با هدف مبارزه با بیکاری جوانان و نیز ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای به جوانان اسپانیایی در حال انجام است.

صدراعظم آلمان خاطرنشان کرد: طبیعی بود که امروز بخشی از مذاکرات ما به بررسی مسائل بین‌المللی نیز اختصاص یابد. در مورد مساله سوریه باید تمام تلاش خود را برای دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک به کار بندیم تا در نهایت جنگ داخلی در این کشور خاتمه یابد. در مورد بحران لیبی باید تلاش کنیم تا هر چه سریع‌تر لیبی استقلال خود را به دست آورد.


  اخبار بین الملل  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
نوآفرینی مدیریت حل مساله مهارت حل مساله استعداد واقعی کارکنان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما در نطق سالانه: زمان حل دیپلماتیک مساله هسته ای ایران "همین حالا" است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اوباما در نطق سالانه: زمان حل دیپلماتیک مساله هسته ای ایران "همین حالا" است

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در نطق سالانه خود در مجلس نمایندگان آمریکا و در جمع اعضای کنگره این کشور اشاره ای کوتاه به برنامه هسته ای ایران کرد و گفت ایالات متحده آمریکا از دست یابی ایران به سلاح هسته ای ممانعت خواهد کرد.

به گزارش عصر ایران اوباما در این زمینه گفت:" رهبران ایران باید بدانند که زمان حل دیپلماتیک بحران (مساله هسته ای) همین حالا است چرا که یک ائتلاف متحد خواستار عمل ایران به تعهداتش شده است."

اوباما این اظهارات را در حالی بیان کرده است که کمتر از دو هفته دیگر ایران و 6 کشور عضو گروه 1+5 در آلماتی قزاقستان گفتگوهای خود را پس از 6 ماه توقف از سر می گیرند.

رییس جمهور آمریکا در این نطق سالانه درباره افغانستان نیز اعلام کرد که 34 هزار سرباز آمریکایی تا اوایل سال 2014 خاک افغانستان را ترک خواهند کرد.

هم اکنون آمریکا 66 هزار سرباز در افغانستان دارد که این تعداد بیش از نیمی از نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان است.

بیشتر مسایل و موضوعات نطق سالانه اوباما مسایل داخلی به ویژه دیدگاه های رییس جمهور درباره نحوه مواجهه با بحران اقتصادی این کشور و نیز موضوعاتی حساس در جامعه آمریکا همچون محدود کردن قانون حمل اسلحه بود.

اوباما به دهها میلیون بیننده آمریکایی نطق سالانه اش وعده داد که رشد اقتصادی آمریکا را احیا کرده و فرصت های جدید شغلی ایجاد خواهد کرد.

هم اکنون میزان بیکاری در آمریکا بیش از 8 درصد است و این رقم یکی از بالاترین رقم ها در تاریخ این کشور محسوب می شود./عصرایران