اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرکز فرماندهی نظامی تل اویو هدف حملات ایران خواهد بود/اسرائیل: ایران جمعیت غیرنظامی ما را هدف خواهد گرفت



اسرائیل , سفیر اسرائیل , حمله به ایران , برنامه هسته ای

 

آسوشیتدپرس نوشت: نگرانی اسرائیل از اسیب پذیری سرزمین های اشغالی در مقابل حملات تلافی جویانه ایران افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، اسرائیل بزودی یک سیستم دفاع موشکی در بیرون از تل اویو نصب می کند.

مقامات اسرائیل می گویند، بر اساس گزارشات اطلاعاتی تل اویو هدف اصلی هر گونه حمله خواهد بود.

همچنین، گفتگوهای زیادی در اسرائیل در مورد اینکه ایا حمله به ایران به برنامه هسته ای این کشور ضربه می زند یا خیر، وجود دارد.

کارشناسان معتقدند که انجام هر حمله ای به ایران در بهترین حالت منجر به مقداری پسرفت می شود اما باعث متوقف شدن ایرانیان نمی شود.

هم اکنون تردید زیادی در خصوص توانایی اسرائیل در دفاع از خود وجود دارد. اسرائیلی ها هنوز فرود اسکاد ها عراقی را در مرکز سرزمین های اشغالی  از خاطر نبرده اند.

در سال 2006، حزب الله قادر به شلیک موشک به شهرهایی رژیم صهیونیستی بود.

در اقدامی سئوال برانیگز و ناگهانی، وزیر دفاع غیرنظامی اسرائیل در روزهای اخیر از مقام خود استعفا داد و سپس سفیر اسرائیل در چین شد.

وی می گوید: در گذشته، تانک ها با تانک ها، هواپیماها با هواپیما می جنگیند،و در آن میان، تلاش بر این بود که جبهه خانگی اسیب نبیند. اما هم اکنون کل جنگ در جبهه خانگی صورت می گیرد.

وی در ادامه گفت: کل اسرائیل در مقابل ده ها هزار موشک و راکت از سوی کشورهای همسایه اسیب پذیر است. اگر جنگی رخ دهد، که امیدوارم اتفاق نیافتد، انها تنها سربازان اسرائیلی را مورد هدف قرار نمی دهند بلکه هدف اصلی انها جمعیت غیرنظامی است.

کارشناسان معتقدند که تجربه جنگ سال 2006 اسرائیل علیه حزب الله که در ان4 هزار موشک به اسرائیل شلیک شد تنها اتفاقی کوجک در جنگ اینده خواهد بود.

رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل همچنین گفته است که دشمنان اسرائیل، 200 هزار موشک و راکت به سمت اسرائیل تنظیم کرده اند.

یک مقام اسرائیلی به شرط عدم افشای نامش گفت: مرکز فرماندهی نظامی تل اویو مورد هدف قرار خواهد گرفت و هم اکنون مرکز جایگزینی برای ان در حال اماده سازی است.../انتخاب


ویدیو مرتبط :
ارمنستان روستاها و افراد غیرنظامی رو هدف میگیره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رزمایش نظامی رژیم اسرائیل با هدف «ارسال پیام» برای ایران



رزمایش نظامی رژیم اسرائیل با هدف «ارسال پیام» برای ایران

 

در شرایطی که چند روزی بیشتر به برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای باقی نمانده و پیش بینی های کلی درباره فضای مذاکرات مثبت است، رژیم اسرائیل تمام تلاش خود را برای بر هم زدن این فضای مثبت بین المللی به کار بسته است. در جدیدترین مورد در این زمینه، نیروی هوایی این رژیم رزمایشی را برگزار کرده که هدف آن، ارسال پیامی برای ایران عنوان شده است.

به گزارش «تابناک»، ارتش رژیم اسرائیل روز گذشته اعلام کرد که به تازگی رزمایشی نظامی را با هدف «ارسال پیامی برای ایران» برگزار کرده است. اما نکته مهمتر ماجرا این است که بر خلاف رویه معمول، وزارت جنگ رژیم اسرائیل تصاویر و ویدئوهایی از این رزمایش را در سطح اینترنت منتشر کرده است.

به نوشته «واشنگتن پست»، در بیانیه ارتش رژیم اسرائیل آمده اسکادران های نیروی هوایی در این رزمایش که در هفته جاری برگزار شده، عملیات سوخت گیری هواپیماهای نظامی در آسمان را تمرین کرده اند. در میان تصاویر منتشر شده، یک هواپیمای سوخت رسان مشاهده می شود که در حال سوخت رسانی به یک جت جنگنده است. این عملیات مهمترین بخش هرگونه اقدام نظامی خارجی در مسافت های طولانی به شمار می رود.

 

رزمایش نظامی اسرائیل

 

مقامات نظامی رژیم اسرائیل گفته اند که این رزمایش در آسمان یونان – یکی از مهمترین متحدان رژیم اسرائیل – انجام گرفته است. واشنگتن پست اشاره می کند ارتش رژیم اسرائیل در گذشته نیز رزمایش های مشابهی را انجام داده، اما انتشار تصاویر که این بار صورت گرفته، مستقیماً با هدف ارسال پیامی برای ایران بوده است.

در بیانیه ای که در سایت نیروی هوایی رژیم اسرائیل منتشر شده، آمده: «وقتی گفته می شود که همه گزینه ها روی میز است، می توان دریافت که صحبت از گزینه های نظامی نیز در میان است. نیروی هوایی اسرائیل مسئولیت اجرای این گزینه را در صورت نیاز بر عهده دارد و بدین منظور، اسکادران های این نیرو طیف توانایی های خود را مورد تمرین قرار داده و تقویت می کنند».

به هر حال، انتشار تصاویر این رزمایش که درست چند روز مانده به برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای ایران صورت می گیرد، اقدامی آشکار برای تأثیرگذاری بر روند این مذاکرات و در راستای بر هم زدن جو مثبت بین المللی شکل گرفته به نفع ایران قابل ارزیابی است.

گفتنی است بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز که در سخنرانی خود در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل ایران را تهدید به انجام «اقدام نظامی یکجانبه» کرد، همچنان به تلاش های خود برای جلوگیری از حصول هرگونه توافق میان ایران و غرب ادامه می دهد و در این راستا، طی روزهای اخیر ضمن گفت و گو با مقامات همه کشورهای مهم اروپایی، از آن ها خواسته است به توافق با ایران تن ندهند.

با این حال، به نظر نمی رسد این گونه تلاش ها تأثیری بر عزم آشکار به وجود آمده در عرصه بین المللی برای تعامل با ایران و حل و  فصل موضوع هسته ای ایران از طریق مذاکره و دیپلماسی داشته باشد. /تابناک