اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرکز اینترنت 3 قاره انتخاب شد


ترکیه یک موفقیت بزرگ کسب کرد و برای مرکزیت اینترنت بین سه قاره انتخاب شد.

عصر ایران: ترکیه یک موفقیت بزرگ کسب کرد و برای مرکزیت اینترنت بین سه قاره انتخاب شد.

شهر استانبول به عنوان یکی از سه منطقه عمده توزیع ترافیک پهنای باند اینترنت در جهان انتخاب شد. هم اکنون مرکز ترافیک اینترنت در جهان شهر لوس‎آنجلس است و همه داده‎های مبادله شده در فضای مجازی به لوس آنجلس رفته و از آنجا توزیع می‎شود.

" بینالی ییلدیریم " وزیر ارتباطات ترکیه با اعلام این خبر گفت که این مساله تصادفی نیست بلکه نشان دهنده قدرت ترکیه در صحنه بین المللی است.

گفتنی است هم اکنون مرکز ترافیک اینترنت در جهان شهر لوس آنجلس آمریکا است و همه داده‎های مبادله شده در فضای مجازی به لوس‎آنجلس رفته و از آنجا توزیع می‎شود،اما بر اساس تصمیم انجمن تخصیص نام و ارقام اینترنت (وابسته به سازمان ملل- ICANN)، برای افزایش سرعت و توزیع بار ترافیکی اینترنت قرار شده است سه منطقه در جهان انتخاب شود.

بر اساس تقسیم بندی انجام شده شهر استانبول مرکز داده‎های اینترنتی اروپا، آفریقا و خاورمیانه ، شهر لوس‎آنجلس مرکز توزیع اینترنت قاره‎های آمریکایی شمالی و جنوبی و شهر سنگاپور به عنوان مرکز توزیع ترافیک اینترنت در شرق آسیا انتخاب شده است.


ویدیو مرتبط :
کشف قاره امریکا و حضور ایرانیان در این قاره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس مرکز آزمون خبر داد: امکان انتخاب رشته مجدد كنكوری‌ها در صورت عدم پذیرش



توزیع كارت كنكور دانشگاه آزاد تا یک ساعت قبل از شروع آزمون

رئیس مرکز آزمون خبر داد: امکان انتخاب رشته مجدد كنكوری‌ها در صورت عدم پذیرش

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آغاز كنكور دانشگاه از فردا پنجشنبه، گفت: امسال امکانی فراهم شده است تا در صورت عدم پذیرش در شش انتخاب اول، داوطلب نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته مجدد خود اقدام کند.

 ایسنا: عبدالله سجادی با اعلام این خبر گفت: آزمون سراسری رشته‌های غیرپزشکی امسال طی روزهای 15 و 16 تیرماه برگزار می شود.

وی افزود: آزمون امسال در دو نوبت صبح (ساعت 8) و بعدازظهر (ساعت 16) برگزار می‌شود و یک ساعت قبل از شروع آزمون درهای حوزه امتحانی بسته خواهد شد و به هیچ عنوان داوطلبی حق ورود نخواهد داشت.

سجادی با اشاره به رقابت 491 هزار و261 داوطلب در كنكور امسال از کاهش 13 درصدی شمار داوطلبان در آزمون غیر پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سال گذشته خبر داد.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به توزیع کارت آزمون غیرپزشکی اظهاركرد: کارت داوطلبان تا یک ساعت قبل از شروع آزمون در سایت الکترونیکی مرکز آزمون به نشانی www.aznmoon.org قابل مشاهده و پرینت است.

وی در عین حال به داوطلبان توصیه كرد: هرچه سریع تر کارت شرکت در آزمون را دریافت کنند تا هم از زمان برگزاری آزمون مطلع شوند و هم اگر اشکالی در مورد اطلاعات ثبت نامی وجود داشته باشد نسبت به رفع نقص اقدام کنند.

سجادی با بیان اینکه آزمون سراسری غیر پزشکی 439 رشته تحصیلی دارد، افزود: 385 واحد یا مرکز مجری دورهای کارشناسی و پایین تر هستند و 7477 رشته شهر در دفترچه آزمون ثبت شده است.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد درخصوص ظرفیت پذیرش آزمون سراسری امسال در رشته‌های پزشکی و غیر پزشکی تاکید کرد:‌ مجموعا 400 هزار نفر ظرفیت برای آزمون سراسری رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی دانشگاه آزاد در نظر گرفتیم که البته ما توان پذیرش 100 درصد داوطلبان را داریم منتها رقابت بر سر رشته و شهر محل تحصیل است.

سجادی در خصوص اعلام نتایج آزمون سراسری دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: نتایج اولیه هفته دوم شهریور ماه اعلام خواهد شد./ایسنا