اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مركز بیماری سل در دنیا کجاست؟


اطلاعات منتشرشده در روزچهارشنبه حاكی است میزان ابتلا به بیماری سل در انگلیس دربین كشورهای اروپای غربی به قدری زیاد است كه می توان لندن پایتخت این كشور را به عنوان مركز بیماری سل در دنیا تلقی كرد.

خبرگزاری ایرنا: اطلاعات منتشرشده در روزچهارشنبه حاكی است میزان ابتلا به بیماری سل در انگلیس دربین كشورهای اروپای غربی به قدری زیاد است كه می توان لندن پایتخت این كشور را به عنوان مركز بیماری سل در دنیا تلقی كرد.

طبق گزارش آژانس بهداشت دولت انگلیس، تداوم ابتلا به بیماری سل در انگلیس، موجب خواهد شد تا شمار سالانه موارد جدید مبتلایان به این بیماری حتی از تعداد بیماران در آمریكا پیشی بگیرد.

براساس این گزارش، بیش از ۸ هزار و ۷۵۰ مورد ابتلا به بیماری سل در سال ۲۰۱۲ میلادی درانگلیس وجود داشت كه با این میزان این كشور می تواند به عنوان بیشترین دارنده مبتلایان بیماری سل در منطقه محسوب شود.

پل كاسفورد مدیر حفاظت بهداشتی آژانس بهداشت دولتی انگلیس گفت بیماری سل كماكان یك مشكل بهداشتی درانگلیس خصوصا در بخش هایی از لندن و دربین جوامع آسیب پذیر آن تلقی می شود.

این درحالی است كه هزینه های بهداشتی سالانه موارد ابتلا به بیماری سل بیش از۵۰۰ میلیون یورو هزینه برای دولت های اروپایی در بر دارد.

این گزارش می افزاید باكتری عامل بیماری سل موجب عفونت در ریه ها شده و هر بار سرفه یا عطسه فرد مبتلا موجب پخش این بیماری می شود.


ویدیو مرتبط :
آزمایش هایی برای درمان بیماری سل - آیا بیماری سل قابل درمان است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشخیص بیماری سل در دو ساعت



 


سل

 

 

 

محققان به روش جدیدی برای تشخیص سریع بیماری سل دست یافتند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، این آزمایش جدید که دقیق نیز است در حقیقت یک انقلاب در درمان بیماری سل محسوب می شود زیرا کمتر از دو ساعت بیماری سل تشخیص داده می شود.این در حالی است که پیشتر نتایج آزمایش ها می توانست بعد از سه ماه اعلام شود.سازمان بهداشت جهانی این روش جدید را دستاورد بزرگی در عرصه پزشکی دانسته است. آزمایش سریع سل با استفاده از فناوری جدید دی ان ای انجام می شود.

شرکت آمریکایی سه فید (Cepheid) و بنیاد نوآوری وتشخیص سوئیس که یک گروه غیرانتفاعی مورد حمایت مالی بنیاد بیل و ملینا گیتس است این آزمایش را انجام دادند.

گفتنی است سال گذشته حدود دو میلیون نفر بر اثر بیماری سل جان خود را از دست دادند.

آخرین آزمایش جدید برای تشخیص سل در دهه چهل انجام شده است.

دکتر کارین وایر رئیس تشخیص سل در سازمان بهداشت جهانی در این زمینه گفت: این واقعا دستاورد بزرگی است و این آزمایشی است که با آن طی صد دقیقه در یک دستگاه بیماری سل تشخیص داده می شود. با روش جدید بیماران مجبور نیستند هفته ها قبل از تشخیص بیماری صبر کنند و احیانا قبل از اعلام نتیجه آزمایش جان خود را از دست بدهند.

این روش همچنین به علت شروع فوری درمان موجب نجات بیماران از مرگ می شود.این آزمایش بسیار آسان است و می تواند در خارج از آزمایشگاههای تشخیص سل نیز انجام می شود.

شرکت سه فید اعلام کرده است سیستم رایانه ی این آزمایش جدید را با هفتادو پنج درصد تخفیف به قیمت حدود هفده دلار در اختیار کشورهای کم درآمد و یا با درآمد متوسط قرار خواهد داد و قیمت دستگاه نیز حدود هفده هزار دلار خواهد بود.

این نخستین بار است که یک فناوری جدید قرار است همزمان در اروپا ، امریکا و کشورهای در حال توسعه در سراسر جهان معرفی می شود..../تحلیل:عصرایران