اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرفاوی فقط استقلال را مسخره می کرد


مدافع تیم فوتبال مس کرمان گفت: حفظ حرمت‌ها بر من واجب است اما در جواب اظهارات مرفاوی می گویم شما بودید که مس کرمان را نابود کردید.

سپهر حیدری درباره اظهارات صمد مرفاوی در مورد خودش اظهار داشت: نمی‌خواستم جواب آقای مرفاوی را بدهم چون بزرگتر از من است و احترام بزرگتر بر من واجب است. خیلی با خودم کلنجار رفتم اما باید در حد چند جمله جواب ایشان را بدهم.

وی افزود: مرفاوی گفته من سپهر حیدری را در ابتدای فصل نمی‌خواستم اما آقای مرفاوی شما نبودید که از طریق آقای موسوی التماس می‌کردید که من به مس کرمان بیایم؟ خودتان می‌دانید که من چه پیشنهادهایی داشتم.

حیدری ادامه داد: افتخار می‌کنم در مس کرمان حضور دارم. آقای مرفاوی اگر شما می‌گویید من ضعف فنی دارم باید این را بگویم که در بازی مقابل نفت یک توپ را از روی خط بیرون کشیدم و یک پنالتی را نیز برای مس کرمان کسب کردم. البته قبول دارم یک پنالتی هم دادم.

حیدری خاطرنشان کرد: من قصد بی‌احترامی به مرفاوی را ندارم ولی بداند مس کرمان را نابود کرد. کاری انجام داد که هفته‌ها نمی‌شود اعتماد به نفس بازیکنان را به آنها برگرداند. یک سری بازیکنان را لوس کرد و اصلا مدیریت نداشت.

مدافع تیم فوتبال مس کرمان تاکید کرد: وقتی مرفاوی می‌خواست با بازیکنان حرف بزند دست و پایش می‌لرزید. البته این را قبل از اینکه به مس بیایم به من گفته بودند اما باور نکردم ولی با چشمان خود دیدم تمام تمرکزش روی استقلال بود. قبل از هربازی این تیم محترم را مسخره می‌کرد و به جای تمرکز روی مس کرمان می‌گفت استقلال شانسی می‌برد.

وی افزود: متاسفم که من شاگر این مربی بودم. آقای مرفاوی اگر من زمان دایی چند هفته بازی نمی‌کردم فقط به خاطر شکستگی دنده‌هایم بود اما نمی‌دانم چرا این نقطه تاریک زندگی فوتبالم یعنی شاگردی شما برایم اتفاق افتاد. من هیچ چیزی از شما یاد نگرفتم. آقای مرفاوی! جوری مس را نابود کردید که بهترین مربی جهان هم نمی‌تواند به این تیم سروسامان بدهد. کاری کردید که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود در شرایطی که مس کرمان بهترین مدیریت، بازیکن و هوادار را دارد.

حیدری در پایان تاکید کرد: آقای مرفاوی شما با پرسپولیسی‌ها مشکل دارید شما در قبال کلاه‌کج و باقری‌ها همه چیز را نشان دادید اما من اجازه نمی‌دهم که درباره من اینطور اظهارنظر کنید. البته هواداران پرسپولیس هم این را بدانند که با حرف‌هایم در چند روز گذشته قصد بی‌احترامی به آنها را نداشتم. حرف‌های کلی من در مورد استیلی و پرسپولیس بماند برای آینده.

منبع: فارس




ویدیو مرتبط :
صمد مرفاوی؛ کارشناسی بازی استقلال و گسترش فولاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سناریوی جدید استقلال: مجیدی در نقش قلعه نویی، مظلومی در نقش مرفاوی



اخبار,اخبار ورزشی,مجیدی

آن روز کاملا آشکار شد که مجیدی حسابش را از مظلومی سوا کرده و نمی‌خواهد در موقعیتی قرار بگیرد که زیر دست او باشد..

پرویز مظلومی اگر می‌خواهد تا پایان فصل پانزدهم روی نیمکت استقلال باشد باید خوب حواسش را جمع کند. برخی افراد تلاش می‌کنند مجیدی را تحت عناوین مدیریتی به باشگاه نزدیک کنند که این تصمیم برای سرمربی استقلال بسیار حاشیه‌ساز است.

آنچه مظلومی را در محیطی آرام حفظ می‌کند تنها کسب نتایج خوب است. مظلومی باید لیگ را با توپ پر استارت بزند وگرنه  حاشیه‌ها خیلی زود از در و دیوار باشگاه بالا خواهد رفت و آلترناتیوها قد علم خواهند کرد.

دوام آوردن روی نیمکت استقلال دشوار است. کاری بس فرسایشی که نیاز به یک برنامه‌ریزی منسجم و دقیق دارد. فعالیت در این محیط آنقدر مخاطره‌آمیز هست که حتی برای امیر قلعه‌نویی که 3 عنوان قهرمانی را به دست آورده، حاشیه‌هایی را به وجود آورد.

فصل پیش را به خاطر می‌آوریم که وقتی استقلال با قلعه‌نویی به روزهای بحرانی رسید چند گزینه برای قرار گرفتن به جای او مطرح شدند. آنچه اما موجب شد امیر تا پایان فصل در استقلال باشد و به نوعی با حکم اخراج در میانه‌های راه مواجه نشود، همین عناوینی بود که با استقلال به دست آورد وگرنه هر کسی جز او در این موقعیت قرار داشت در همان هفته‌های بحرانی اخراج می‌شد.

مظلومی نیز به رغم آنکه در میان هواداران استقلال به دلیل برتری در چهار دربی جایگاه ویژه‌ای دارد اما هرگز نمی‌تواند وقتی که با تیمش وارد روزهای بحرانی شد به تداوم و حیات امید داشته باشد. به همین جهت است که دوستان مظلومی سخت بر این باورند که او باید لیگ را با قدرت آغاز کند و با همین بازیکنانی که در اختیار گرفته آنقدر به هماهنگی برسد که با کسب نتایج معقولانه جلوی ورود این حواشی را بگیرد.

از پیرامون استقلال خبرهای متفاوتی درباره حضور برخی افراد که می‌توانند جایگاه مظلومی را سست کنند تحت عناوینی به گوش می‌رسد. ماجرا مربوط است به حضور فرهاد مجیدی در باشگاه استقلال به عنوان مدیر سازمان فوتبال! دست‌هایی در کار است و تلاش‌هایش را از مدت‌ها قبل آغاز کرده که فرهاد را با پستی که می‌تواند سایه بیندازد بر روی کادر فنی به باشگاه استقلال بیاورند.

عده‌ای که خود را دوستان امروز مجیدی می‌دانند تلاش می‌کنند شماره 7 را با این نام به باشگاه استقلال بیاورند که اگر چنین تصمیمی نهایی شود آنگاه مظلومی باید در قامت سرمربی استقلال به مدیر سازمان فوتبال پیرامون نتایج و هر موضوع دیگری پاسخگو باشد. در واقع مجیدی در وضعیتی قرار خواهد گرفت که می‌تواند براساس پستی که در اختیار دارد مظلومی را بازخواست کند.

این طرح برای آن است که اولا مجیدی زیر دست مظلومی قرار نگیرد و ثانیا هرگاه لازم شد به جای او روی نیمکت استقلال بنشیند. مساله چندان پیچیده نیست. سناریو نویس‌ها فکر همه جا را کرده‌اند و از چند هفته پیش تلاش‌هایی در راستای قرار دادن مجیدی با این سمت داشته‌اند.

موضوع وقتی ملموس‌تر جلوه می‌کند که درمی‌یابیم وقتی مظلومی سرمربی استقلال شد، مجیدی از دستیاری وی سر باز زد و صراحتا اعلام کرد که تفکراتش به سرمربی استقلال نمی‌خورد. آن روز کاملا آشکار شد که مجیدی حسابش را از مظلومی سوا کرده و نمی‌خواهد در موقعیتی قرار بگیرد که زیر دست او باشد.

از این رو است که ماجرای ورود آقا فرهاد به عنوان مدیر سازمان فوتبال استقلال مطرح شده است. اقدامی که در فصل ششم شاهدش بودیم و امیر قلعه‌نویی که برای مربیگری به تیم ملی رفته بود تحت عنوان مدیر سازمان فوتبال بر کار صمد مرفاوی اشراف داشت و حتی کار به جایی رسید که یک روز به تمرین استقلال رفت و در حالی که مرفاوی سرمربی بود، لباس پوشید و تیم را تمرین داد.

اگر چه مجیدی در جایگاه آن روز قلعه‌نویی قرار ندارد و به نظر می‌رسد هیچ گاه هم به آن مرتبه نخواهد رسید اما تلاش‌ها به این سو می‌رود که از او مردی در آن قواره‌ها ساخته شود که بعید است با خصوصیاتی که از مجیدی می‌شناسیم حتی اگر روزی در موقعیت سرمربیگری استقلال قرار گرفته، توفیقی به دست آورد.

آنچه اما در این برهه مهم است اینکه مظلومی مواظب هر جنبشی در پیرامون خود باشد و سرسری از کنار خبرهایی که می‌شنود نگذرد و هر خبری را خوب تحلیل کند. ختم کلام اینکه مظلومی اگر نتایج خوبی بگیرد نه تنها رییس سازمان فوتبال بلکه از او بزرگتر هم نمی‌تواند موقعیتش را به خطر بیندارد.

اخبار ورزشی - جام نیوز