اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرغ شیخ حمد یك پا دارد : كار ایران است!



 

مرغ شیخ حمد یك پا دارد : كار ایران است!

 

در این گزارش كه توسط یك كمیسیون مستقل بین المللی تهیه شده كه پادشاه بحرین دستور تشكیل آن را صادر كرده ، دولت منامه به كاربرد بیش از حد زور برای فرونشاندن نارضایتی ها و تظاهرات مردمی متهم شده است.

برغم آن که کمیسیون تشکیل شده توسط پادشاه بحرین گزارش داد که ایران نقشی در ناآرامی های این کشور ندارد ، شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین روز گذشته در جلسه ارایه گزارش كمیسیون تحقیق مستقل ناآرامی های بحرین بار دیگر ایران را متهم به تحریك ناراضیان بحرینی برای ایجاد آشوب در این كشور كرد.

شیخ حمد كه در جلسه تقدیم گزارش كمیسیون مستقل تحقیق و در میان جمعی از مقامات بحرینی ، سفرای خارجی، اعضای كمیسیون تحقیق و رسانه ها در منامه سخن می گفت مدعی شد كه رسانه های ایران در ایجاد ناآرامی و آشوب و تحریك معترضان نقش داشته اند.

این در حالی است كه در گزارش 500 صفحه ای كمیسیون كه حاصل 4 ماه تحقیق ، بررسی بیش از 8 هزار پرونده شكایت و 5 هزار مصاحبه رودررو با قربانیان و شاهدان سركوب گسترده تظاهرات سال گذشته این كشور است ، اشاره شده كه هیچ نشانه و شاهدی دال بر دست داشتن ایران در تحریك نارضایتی ها در بحرین در دست نیست.

به نظر می رسد اشاره پادشاه بحرین به نقش داشتن رسانه های ایران در ایجاد ناآرامی در كشورش بیشتر متوجه شبكه عربی العالم جمهوری اسلامی ایران است كه در جریان ناآرامی های بحرین تنها رسانه عرب زبان بود كه پوشش تقریبا كامل و لحظه به لحظه ای از وقایع این كشور ارایه می داد.

در گزارش كمیسیون به موارد متعددی از اعمال شكنجه ، تهدید به تجاوز بازداشت شدگان ، ضرب و شتم معترضان و بازداشت شدگان و... به عنوان مواردی از نقض صریح حقوق بشر اشاره شده است.

در این گزارش كه توسط یك كمیسیون مستقل بین المللی تهیه شده كه پادشاه بحرین دستور تشكیل آن را صادر كرده ، دولت منامه به كاربرد بیش از حد زور برای فرونشاندن نارضایتی ها و تظاهرات مردمی متهم شده است.

طبق این گزارش در ناآرامی بحرین 43 تن کشته و بیش از 2900 نفر دستگیر شدند که 700 نفرشان هنوز در زندان هستند.

پادشاه بحرین در جلسه روز گذشته با پذیرش موارد نقض حقوق بشر در این كشور وعده برخورد با مقامات و مامورانی را داد كه در جریان ناآرامی های سال گذشته در این كشور با معترضان برخوردی خشن و غیر انسانی داشته اند.

ناآرامی های بحرین در پی وقایع تونس و مصر ایجاد شد كه طی آن دهها هزار مخالف حكومت كه بیشتر آنها از اكثریت شیعه این كشور هستند با برگزاری تظاهرات خیابانی خواستار پایان دادن به تبعیض نسبت به اكثریت شیعه این كشور شدند.

همزمان با اتهام زنی مجدد پادشاه بحرین علیه ایران ، سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز روز گذشته در جریان دیدار وزیران خارجه شورای همكاری خلیج فارس مدعی شد كه ایران همچنان به مداخله در امور همسایگان خود و دیگر کشورهای منطقه ادامه می دهد.

وزیر خارجه عربستان افزود كه علی رغم پیام هایی كه برای ایران فرستاده شده ، هنوز تغییری در رفتار مداخله آمیز این كشور مشاهده نشده است .

وی در ادامه با متهم كردن ایران به تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای هشدار داد كه در صورت تحقق چنین رویدادی كل منطقه با مشكل بی ثباتی و عدم امنیت روبرو خواهد شد .../عصرایران


ویدیو مرتبط :
مرغ یك پا دارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شاسی بلند هایی که در بازار ایران غوغا به پا کردند!


راهنمای تصویری خودروی شاسی بلند