اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرغ‌های ایرانی اضافه وزن دارند



اخبار ,اخبار اقتصادی ,وزن مرغ

 

اخبار اقتصادی - مرغ‌های ایرانی اضافه وزن دارند

متاسفانه در کشور ما هر چه وزن مرغ به سه کیلوگرم نزدیک تر باشد کشتارگاه هزینه کمتری را برای آن دریافت می کند و در نتیجه مرغداران نیز برای جلوگیری از ضرر و زیان مالی مرغ را بیش از حد نگه داری می کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی استان اردبیل گفت: براساس استانداردهای سازمان بهداشت جهانی، وزن مطلوب مرغ برای مصرف 800 تا یک هزار و 200 گرم می باشد که این وزن در ایران بین یک هزار و 400 تا یک هزار 800 گرم می باشد.

به گزارش ایرنا، دکتر بهلول تکلوی روز یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت کشتار مرغ در استان اردبیل افزود: براساس استاندارد بهداشت جهانی همچنین دوره پرورش مرغ باید بین 40 تا 42 روز باشد که این دوره در ایران بین 55 تا 60 روز می باشد.

وی بیان کرد: متاسفانه در کشور ما هر چه وزن مرغ به سه کیلوگرم نزدیک تر باشد کشتارگاه هزینه کمتری را برای آن دریافت می کند و در نتیجه مرغداران نیز برای جلوگیری از ضرر و زیان مالی مرغ را بیش از حد نگه داری می کنند.

وی اظهار کرد: این موضوع در استان اردبیل موجب شده تا سن پرورش مرغ بالا باشد و لاشه های طیور نیز با وزنی بالاتر از استاندارد جهانی و آنچه مورد توصیه کارشناسان است به دست مصرف کننده برسد.

تکلوی گفت: بالا رفتن سن مرغ مضراتی از جمله پایین آمدن کیفیت لاشه، بالا رفتن چربی محوطه بطنی، کاهش ضریب تبدیل غذایی و ... دارد.

او با بیان اینکه اگر زمان پرورش مرغ را به 42 روز برسانیم مصرف آنتی بیوتیک و هزینه های واکسیناسیون به حداقل می رسد، اظهار کرد: مصرف مرغ استاندارد و با کیفیت نیاز به فرهنگ سازی در جامعه دارد و مردم باید از مزایای این گونه مرغ ها آگاه شوند.

به گفته وی، صنعت مرغداری ایران با 50 سال سابقه پس از صنعت نفت و پتروشیمی حجم سرمایه گذاری بالایی را به خود اختصاص داده است و این صنعت در تولید ناخالص ملی و اشتغالزایی نقش مهمی ایفا می کند. 

اخبار اقتصادی  - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
باد کردن مرغ و اضافه کردن وزن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیش از نیمی از زنان ایرانی اضافه وزن دارند



بیش از نیمی از زنان ایرانی اضافه وزن دارند

به گفته دبیر انجمن تغذیه با شیر مادر، آمارهای متعدد نشان می‌دهد که بیش از 50 درصد زنان ایرانی دچار اضافه وزن هستند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دکتر ناصر کلانتری – دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با ایسنا ، با بیان اینکه سوء تغذیه علاوه بر کم‌خوری، پرخوری را هم شامل می‌شود، افزود: سوء تغذیه در کودکان بیشتر ناشی از کم‌خوری است که در دوران اخیر به سمت پرخوری پیش می‌رود. در بزرگسالان نیز شایع‌ترین نوع سوء تغذیه بر اثر پرخوری به وجود می‌آید.

به گفته وی، کودکان به دلیل برخی بیماری‌ها مانند اسهال، عفونت‌های تنفسی و تکرار این بیماری‌ها دو تا هفت درصد وزن خود را از دست داده و دچار سوء تغذیه می‌شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: سوء تغذیه در بزرگسالان به علت پرخوری و کم تحرکی به وجود آمده و بخش عمده‌ای از آن از ناآگاهی و نادانی تغذیه‌ای سرچشمه می‌گیرد.

این متخصص تغذیه ادامه داد: مردم ایران بیش از دیگر مردم دنیا غذا می‌خورند و بشقاب‌های غذایی‌شان را دو برابر دیگر مردم جهان پر می‌کنند. متاسفانه در حال حاضر این نوع غذا خوردن‌ جزء فرهنگ غذایی مردم شده است که افزایش وزن در بزرگسالان را در پی دارد.

دبیر انجمن تغذیه با شیر مادر در خصوص عوارض استفاده از غذاهای آماده اظهار کرد: آنچه که بر اثر الگوهای غذایی ناصحیح به وجود می‌آید بیماری‌های مزمن وابسته به تغذیه مانند چاقی، فشار خون و به ویژه انواع سرطان است همچنین افزایش چربی خون، بیماری‌های کبدی مانند کیسه صفرا، کبد چرب نیز به دلیل تغذیه ناصحیح است.

وی در پایان افزود: مصرف ناکافی شیر، لبنیات، میوه و سبزیجات و استفاده از غذاهای چرب همراه با کم‌ تحرکی نیز از علل افزایش بیماری‌های ناشی از تغذیه غلط است./ایسنا