اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرز فعالیت بدنی در زنان باردار



 اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی ,زنان باردار

متخصص زنان و زایمان، مرز فعالیت بدنی در زنان باردار را تشریح کرد و گفت: بارداری در سنین بالا احتمال ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد.

به گزارش فارس، صفیه عشوری‌مقدم در ارتباط با دیابت بارداری اظهار داشت: دیابت امروزه مشکل قرن ما به شمار رفته که ناشی از بی‌تحرکی و تغذیه نامناسب است. این مسئله در دوران بارداری نیز باید مورد توجه قرار داشته باشد تا مادران با ابتلا به آن، سبب بروز مشکل در جنین خود نشوند.

وی افزود: زنان در صورتی که سن باروری خود را تنظیم کرده و بارداری را به تأخیر نیندازند، احتمال ابتلا به دیابت در دوران بارداری برای آنها به شدت کاهش می‌یابد. همچنین تعداد زایمان در زمان مناسب با دیابت بارداری تأثیرگذار است و در صورتی که سن باروری را به 35 و مرز 40 نرسانیم، این مشکل کمتر خواهد شد.

متخصص زنان و زایمان تأکید کرد: زنان و حتی دخترها باید به زندگی سالم، تغذیه مناسب و فعالیت و تحرک توجه داشته باشند تا بارداری پرخطری را در آینده شاهد نباشند. همچنین احتمال ابتلا به دیابت بارداری در زنانی که ورزش و تحرک بدنی دارند، بسیار کمتر از سایر زنان باردار است.

عشوری‌مقدم با اشاره به اینکه برخی از زمینه‌های ابتلا به دیابت ژنتیکی بوده و علی‌رغم مصرف مواد غذایی مناسب، سبب بروز مشکل در افراد می‌شود، گفت: البته پایه و اساس پیشگیری از دیابت، سبک زندگی سالم است.

وی تصریح کرد: یکی از فرهنگ‌های غلط که در میان مردم وجود دارد، این بوده که زنان باردار هنگام بارداری، تحرک خود را کمتر کرده و فعالیت بدنی‌شان را به حداقل برسانند، در صورتی که این مسئله صادق نبوده و تنها در مواردی که فرد سابقه زایمان زودرس، سقط متعدد و... را دارد، باید مدنظر قرار گیرد.

متخصص زنان و زایمان، مرز انجام فعالیت‌های بدنی در زنان باردار را خسته نشدن آنها عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: زنان باردار، تنها هنگامی که احساس خستگی داشته باشند، باید فعالیت خود را بسیار محدود کرده و پس از رفع آن، همچون سایر افراد، امور روزمره خود را انجام دهند.


ویدیو مرتبط :
‫لزوم فعالیت بدنی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنان از لحاظ فعالیت بدنی کمتر فعال هستند



 

 

زنان از لحاظ فعالیت بدنی کمتر فعال هستند

 

محققان سطوح فعالیت را در بچه مدرسه ای ها و افراد بالای ۷۰ سال مطالعه کردند - و در هر دو مورد دریافتند که مردان ( افراد مذکر ) تمایل بیشتری به فعال تر بودن دارند.

 

این مطالعات در کنفرانس سالانه جامعه طب رفتاری بریتانیا ارائه می شوند. دانشگاه جان مورس لیورپول دریافت که دختران در مقایسه با پسران در فعالیت زمان بازی با 6% شدت کمتر شرکت می کنند. این محققان ، که بر بچه های 10 و 11 سال در حیاط بازی مدرسه تمرکز داشتند ، دریافتند که پسران و دختران تمایل دارند به طور متفاوتی بازی کنند. دختران تمایل داشتند وقت شان را در گروه های کوچک تر صرف کنند و مشغول بازی های زبانی ، صحبت و ارتباط کلامی شوند. اما ، اکثر پسران ، در گروه های بزرگتر بازی می کردند ، و خودشان را بیشتر درگیر ورزش های فعال از نظر جسمانی نظیر فوتبال می کردند. دکتر نیکی ریگرز گفت :" اینکه سطوح فعالیت دختران کمتر از پسران است نگران کننده می باشد ، هرچند این یک قطعه از یک عکس پیچیده است ، این موضوع می تواند به بیش وزن و چاق شدن دختران کمک کند.مسئولان مدرسه ها باید از تفاوت های بین نحوه رفتار دختران و پسران در زمین بازی و این واقعیت که دختران تمایل به فعالیت هایی با گروه های کوچک دارند آگاه باشند.پس مسئولان باید به فکر در دسترس بودن وسایل و امکانات فعالیت های زمان بازی باشند که دختران را به شرکت در بازی های با شدت بیشتر ترغیب می کند .

 


افراد سالمند

 

تفاوت جنسیتی در مطالعه دوم هم - به سرپرستی دانشگاه بریستول - به کار گرفته شد ، که به سطوح فعالیت در میان افراد بالای 70 سال پرداخت . به طور کلی ، سطوح فعالیت بدنی در میان اکثر افراد هر دو جنس با سن بالای 70 بسیار کم بود. بیش از 70 % افراد شرکت کننده در این مطالعه کمتر از 5000 گام در روز پیاده روی می کردند. اما ، احتمال اینکه زنان نسبت به مردان فعالیت کمتری داشته باشند بیشتر بود. پروفسور کن فاکس محقق گفت :" مردان فعالیت بدنی با شدت بیشتری را نسبت به زنان انجام می دهند و این به نظر می آید بوسیله سفرهای به خارج از خانه قابل توضیح باشد. اما ، مدرکی وجود دارد که آنها همچنین زمان های بیشتری را در روز می نشینند. زنان فعالیت با شدت کمتر بیشتری را انجام می دهند که احتمالا نشان دهنده کارهای روزانه در خانه است. این نشان می دهد نقش های خانوادگی سنتی هنوز هم در این نسل قابل شناسایی است. "


مفاهیم فیزیولوژیک بانوان

 

سلامت و تناسب بانوان

 

پروفسور آدریان تیلور ، از دانشگاه اکستر ، که این کنفرانس را سازمان دهی می کند ، گفت توسعه روش هایی برای ارتقا فعالیت بدنی بیشتر در میان تمام گروه های سنی حیاتی است. او گفت :" جامعه و محیط ما را به سوی فعالیت بدنی کمتر روز افزون با پیامد های سلامتی نامطلوب نظیر بیماری قلبی ، دیابت ، و مشکلات سلامتی روانی برای تمام گروه های سنی پیش می برد."

 

پروفسور آلن ماریون - دیویس ، رییس دانشکده سلامت عمومی بریتانیا ، گفت که هر دو یافته ، تاثیرات سلامت عمومی مهمی داشت. او گفت :" فعالیت شدید به ساخت استخوان ها و مفاصل قوی کمک می کند. من نگران هستم دخترانی که در زمان بازی کمتر فعال هستند می توانند در برابر پوکی استخوان ( بیماری استخوان شکننده ) در پیری آسیب پذیر تر باشند. اینها دلایلی هستند که باید اطمینان حاصل شود دختران ورزش ها و بازی های فعال سازمان دهی شده زیادی انجام می دهند .برای افراد بالای 70 سال نیازهای کلیدی ، تحرک و انعطاف پذیری هستند ، پس ترکیبی از فعالیت ها به طور مشابه برای مردان و زنان مهم می باشد تا انعطاف پذیری ، قدرت ، و استقامت شان را بالا ببرند "

منبع : sportmedicine.ir