اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرزهای مهران و شلمچه مسدود شد


فرماندار خرمشهر گفت: نیروهای امنیتی مستقر در نقطه صفر مرزی شلمچه هم اکنون به حالت آماده باش هستند و با اشراف کامل کنترل مرز را در دست گرفته اند.

 واحد مرکزی خبر: فرماندار خرمشهر گفت : در پی هجوم و پیشروی نیروهای داعش به مناطق مختلف عراق و به منظور امنیت هر چه بیشتر هموطنان ، آمد و رفت کاروان های زیارتی عتبات عالیات از مرز زمینی شلمچه از هم اکنون تا اطلاع بعدی ممنوع است.

آقای حسینی افزود: فقط تجار و بازرگانان و کامیون های حمل محموله های صادراتی اجازه تردد از مرز را دارند.

وی گفت : نیروهای امنیتی مستقر در نقطه صفر مرزی شلمچه هم اکنون به حالت آماده باش هستند و با اشراف کامل کنترل مرز را در دست گرفته اند.

همچنین مدیر پایانه مرزی مهران نیز امروز گفت : تردد زوار عراقی و اتباع خارجی در مرز بین المللی مهران همچنان  ادامه دارد و خروج کاروان های زیارتی ایرانی به عراق ، تا اطلاع بعدی فعلاً متوقف شده است .

ساریان افزود : به علت ناامنی های اخیر در استانهای شمالی عراق و درگیری ارتش عراق و مردم این کشور با گروهک تروریستی داعش بیشتر زائرین عراقی از استان های کربلا و نجف از طریق مرز مهران وارد کشورمان می شوند.

خروجی بین المللی و تجاری مهران در 90 کیلومتری جنوب شهر ایلام قرار دارد این مرز در سال 82 بازگشایی شد.


ویدیو مرتبط :
خادمین اربعین امام حسین (ع)در مرزهای مهران و شلمچه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرزهای شلمچه، چزابه و مهران باز است


مجید آقابابایی، مدیرکل امورمرزی وزارت کشور، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تردد زائران از مرزهای زمینی به کشور عراق در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی انجام شده است.

خبرگزاری ایرنا: مجید آقابابایی، مدیرکل امورمرزی وزارت کشور، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تردد زائران از مرزهای زمینی به کشور عراق در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی انجام شده است.

او افزود: مرزهای شلمچه، چزابه و مهران برای تردد زائران عتبات عالیات جهت شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی باز خواهد بود.

او با بیان اینکه داشتن گذرنامه و ویزا برای تمامی زائران الزامی است، گفت: افراد قبل از حرکت به سمت مرزهای زمینی با مراجعه به سفارتخانه و کنسولگری عراق نسبت به تهیه ویزا اقدام کنند.

آقابابایی تأکید کرد: افراد به‌هیچ‌وجه بدون گذرنامه و ویزا به مرزهای زمینی مراجعه نکنند چراکه صدور ویزا در مرزها را نخواهیم داشت.