اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرزهای شلمچه، چزابه و مهران باز است


مجید آقابابایی، مدیرکل امورمرزی وزارت کشور، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تردد زائران از مرزهای زمینی به کشور عراق در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی انجام شده است.

خبرگزاری ایرنا: مجید آقابابایی، مدیرکل امورمرزی وزارت کشور، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تردد زائران از مرزهای زمینی به کشور عراق در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی انجام شده است.

او افزود: مرزهای شلمچه، چزابه و مهران برای تردد زائران عتبات عالیات جهت شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی باز خواهد بود.

او با بیان اینکه داشتن گذرنامه و ویزا برای تمامی زائران الزامی است، گفت: افراد قبل از حرکت به سمت مرزهای زمینی با مراجعه به سفارتخانه و کنسولگری عراق نسبت به تهیه ویزا اقدام کنند.

آقابابایی تأکید کرد: افراد به‌هیچ‌وجه بدون گذرنامه و ویزا به مرزهای زمینی مراجعه نکنند چراکه صدور ویزا در مرزها را نخواهیم داشت.


ویدیو مرتبط :
خادمین اربعین امام حسین (ع)در مرزهای مهران و شلمچه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بسته شدن 3 مرز مهران، شلمچه و چزابه از عصر امروز



اخبار,اخبار اجتماعی,بسته شدن مرز مهران

به دلیل افزایش مراجعه به مرز مهران بهتر است زائران به دلیل دسترسی بهتر به وسایل نقلیه عمومی از مرزهای شملچه و چزابه وارد کشور شوند.

تردد زائران اربعین از مرز بین المللی مهران همچنان ادامه دارد.
 
 هم اکنون مسیر یازده کیلومتری پل زائر تا پایانه مرزی مملو از خیل عظیم عاشقان و دلداگان ابا عبدالله الحسین ( ع ) است.
 
سردار کرمی فرمانده قرارگاه ظفر ناجا در گفتگو با شبکه خبر از تکمیل شدن ظرفیت مرز مهران خبر داد و گفت: تا اواخر وقت امروز سه مرز مهران، شلمچه و چزابه به روی زائران بسته می شود.

سردار کرمی افزود: تمام تمهیدات امنیتی و امکانانت لازم برای سهولت در جابجایی زائران در بازگشت اندیشیده شده و زائران هیچ گونه نگرانی در این مورد نداشته باشند.

از 25 آبان تا امروز بیش از 850 هزار نفر از زئران اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران به کشور عراق سفر کرده اند.
 
بر اساس اعلام سردار مؤمنی جانشین فرمانده انتظامی کشور امسال شاهد افزایش 47 درصدی تردد زائران از سه مرز مهران، چزابه و شلمچه بودیم.
 
امنیت در مسیر تردد زائران
امنیت در مسیر تردد زائران اربعین برقرار است.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در بازدید از مرز بین المللی شلمچه امکانات و زیرساختهای موجود را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در این مرز زائران بدون مشکل می توانند به کشور عراق سفر کنند.
 
امیر پوردستان با بیان اینکه هیچ نگرانی درمورد امنیت زائران وجود ندارد افزود: تردد گسترده زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از مرز شلمچه به کربلای معلی در امنیت کامل صورت می گیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: امنیت مسیر تردد زائران اربعین حسینی در کشور ایران و عراق برقرار و پایدار است.
 
مرز شلمچه و چذابه آماده بازگشت زائران
 
به دلیل روان بودن مرزهای شلمچه و چذابه زائران از این دو مرز وارد کشور شوند.
 
رییس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بازدید از روند ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی در شلمچه گفت: به دلیل افزایش مراجعه به مرز مهران بهتر است زائران به دلیل دسترسی بهتر به وسایل نقلیه عمومی از مرزهای شملچه و چزابه وارد کشور شوند.
 
سرهنگ جهانگیری افزود: با وجود جمعیت زیاد در مرزهای شلمچه و چزابه مشکل خاصی در تردد زوار وجود ندارد و ماموران پلیس برای برقراری نظم و امنیت به طور شبانه روزی در حال خدمت رسانی هستند.
 
وی به زائرانی که با وسایل نقلیه شخصی به مرزها مراجعه کرده اند، توصیه کرد در راه بازگشت به دلیل خستگی، قبل از حرکت به سمت شهر های خود استراحت کنند.
 
دو مرز شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به کربلای معلی است.
 
مسیر خرمشهر به شلمچه 30 (سی) کیلومتر و اهواز  به چذابه 110 (صد و ده) کیلومتر است که زائران عتبات عالیات همه ساله از این 2 (دو) مسیر راهی کشور عراق می شوند.

 

اخبار اجتماعی - خبرگزاری صدا و سیما