اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرد70ساله به قتل همسر سوم خود اعتراف کرد



بیست و هشتم تیر سال 1391 ماموران انتظامی در تماس با قاضی ویژه قتل عمد از وقوع جنایتی در یک منزل مسکونی خبر داد. در پی دریافت این خبر بلافاصله مقام قضایی به محل اعلام شده واقع در خیابان دانش غربی مشهد عزیمت کرد.

تحقیقات نشان می داد: زن 45 ساله ای به نام مریم با وارد آمدن ضربات چاقو در منزل مسکونی اش به قتل رسیده است.

با انتقال جسد این زن به پزشکی قانونی، تحقیقات کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با صدور دستوراتی از سوی قاضی ویژه قتل عمد آغاز و مشخص شد که با آن که مدت زیادی از ازدواج مقتوله نمی گذرد اما او اختلافاتی با همسرش داشته است این در حالی بود که همسر وی نیز متواری و به مکان نامعلومی گریخته بود.

با پیدا شدن این سرنخ، تلاش کارآگاهان برای یافتن مرد 70 ساله ادامه یافت اما همه اقدامات بی نتیجه ماند تا این که چند روز قبل کارآگاهان با همکاری خانواده مقتوله به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد متهم به قتل در شهر شیراز مخفی شده است بنابراین، با صدور نیابت قضایی و همکاری خانواده مقتوله که موفق شده بودند متهم را هنگام تردد در شیراز شناسایی کنند، این مرد70 ساله در شیراز دستگیر و در پلیس آگاهی به قتل همسر سومش اعتراف کرد. قرار است به زودی متهم این پرونده جنایی برای تکمیل تحقیقات و محاکمه به مشهد منتقل شود.

 

 اخبار  حوادث  -  خراسان


ویدیو مرتبط :
همسر سیاستمدار برکنار شده چینی به قتل اعتراف کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراف مرد شکاک به قتل همسر و دوست قدیمی



اعتراف مرد شکاک به قتل همسر و دوست قدیمی

مردی که با تصور وجود رابطه پنهانی همسر و دوستش را به قتل رسانده است در دادگاه جزییات جنایت‌ها را شرح داد.

به گزارش شرق، این پرونده از خرداد سال گذشته با کشف جنازه زن جوانی به نام مریم در خانه‌اش در مرودشت استان فارس به جریان افتاد. کارآگاهان جنایی وقتی از وقوع جنایت مطلع شدند به آنجا رفتند و مشاهده کردند فردی از فاصله نزدیک به سوی مریم آتش گشوده و او را به کام مرگ کشانده است.

از‌آنجایی‌که سرقتی از خانه انجام نشده بود و از سویی نشانه‌ای مبنی بر ورود فرد غریبه‌ای به خانه وجود نداشت، فرضیه ارتکاب قتل توسط شخصی آشنا قوت گرفت و ماموران نام شوهر مقتول را به‌عنوان مظنون اصلی در پرونده ثبت کردند؛ زیرا محسن از زمان وقوع قتل به طرز مرموزی ناپدید شده بود و به نظر می‌رسید فرار کرده است.

پلیس سرگرم تحقیقات محلی در خصوص قتل مریم بود که از جنایتی تازه خبر رسید. این بار مقتول مردی به نام کریم بود که در خودرواش به قتل رسیده و قاتل گریخته بود. روی بدن مقتول دوم نیز نشانه‌ای از درگیری و دفاع وجود نداشت.

بنابراین کارآگاهان مطمئن شدند وی نیز توسط فردی آشنا غافلگیر شده و به قتل رسیده است. بررسی‌های اولیه مدرکی محکم را که بر ارتکاب هر دو جنایت توسط یک نفر دلالت کند، در اختیار پلیس قرار نداد اما هنگامی که متخصصان اسلحه‌شناسی پوکه‌های کشف‌شده در صحنه هر دو جرم را بررسی کردند، نظر دادند هر دو گلوله از یک سلاح شلیک شده است.

در همین اثنا شواهدی به دست آمد که نشان می‌داد کریم از مدت‌ها قبل با شوهر مریم رابطه دوستانه داشته. اینگونه بود که تردید‌ها درباره گناهکار‌بودن محسن کاهش یافت و کارآگاهان دامنه تحقیقات خود را برای دستگیری این مرد گسترش دادند.

محسن چندی بعد از ارتکاب قتل بازداشت شد و جرمش را پذیرفت. سپس پرونده با صدور کیفرخواست علیه متهم در اختیار قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری استان فارس قرار گرفت. نماینده دادستان در جلسه رسیدگی به این پرونده جرم محسن را با توجه به مدارک موجود و اقاریر وی محرز دانست و خواستار مجازات او شد. اولیای‌دم مقتول نیز اعلام کردند خواسته‌شان قصاص محسن است.

در ادامه وقتی نوبت به محسن رسید تا از خودش دفاع کند، در جایگاه ایستاد و خطاب به هیات قضات گفت: «مدتی بود به رفتارهای همسرم شک کرده بودم و تصور می‌کردم مریم با کریم رابطه دارد. چند بار با وی در این خصوص صحبت کردم اما همسرم منکر می‌شد و می‌گفت من بی‌دلیل بدبین شده‌ام.

اما هر کاری می‌کردم نمی‌توانستم خودم را از این فکر خلاص کنم.»متهم ادامه داد: «بالاخره به این نتیجه رسیدم که باید مریم و کریم را به قتل برسانم.

برای این کار سلاحی تهیه کردم و روز حادثه بعد از جر‌و‌بحث با مریم درباره رابطه پنهانی‌اش در‌حالی‌که از شدت خشم از خود بی‌خود شده بودم به وی شلیک کردم. سپس سراغ دوستم رفتم و به بهانه‌ای او را با خودم به سمت محلی خلوت همراه کردم و در میانه راه گلوله‌ای نیز به سر او زدم و گریختم.»

بنابر این گزارش هیات قضات بعد از شنیدن دفاعیات متهم ختم جلسه را اعلام کردند و برای صدور رای وارد شور شدند./شرق