اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرد چینی هلی کوپتری ساخته تا با آن پرواز کند



 

مرد چینی هلی کوپتری ساخته تا با آن پرواز کند

 

یک مرد چینی با هلی کوپتری که خودش ساخته آماده است تا پرواز کند.گائو هانجی این هلی کوپتر را در خانه خود با استفاده از تکه های آهن قراضه ساخته و در ساخت آن فناوری های طراحی شده خودش را به کار برده است.

 

این مخترع جوان در این باره گفت: دوماه برای جمع آوری و ساخت هلی کوپتر در شهر شنیانگ چین وقت صرف کرده است.

 

این هلی کوپتر ۳۵۰ کیلو وزن و ۳ متر طول دارد و ظرفیت آن ۲ نفره است.

 

مرد چینی در حال حاضر اقدامات نهایی را بر روی هلیکوپتر انجام می دهد. او امیدوار است که به زودی بتواند با اخذ مجوز از مقامات رسمی با هلی کوپتر پرواز کند.


ویدیو مرتبط :
هلی کوپتری به نام چینوک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طراحی هلی کوپتری مدرن برای پرواز بر فراز مریخ + تصاویر



مریخ نوردها در آینده نزدیک دارای هلی‌کوپترهایی برای جستجو و رصد روی سیاره مریخ خواهند شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سازمان فضایی ناسا اعلام کرده است که قصد دارد هلی کوپتری منحصر بفرد برای پرواز بر فراز سیاره مریخ طراحی کند.

اخبار,اخبار علمی,سازمان فضایی ناسا

 
گفتنی است، این هلی کوپتر باید با شرایط ویژه خاک و هوای سطح سیاره مریخ سازگار باشد و هر روز بتواند 3 بار به پرواز درآید و در مدت 3 دقیقه 500 متر را طی کند.

اخبار,اخبار علمی,سازمان فضایی ناسا

 
بررسی‌ها نشان می دهند، هدف کارشناسان از ساخت این هلی‌کوپتر که هنوز تاریخ دقیق راه اندازی آن اعلام نشده است جستجوی سریع تر در سیاره مریخ به نسبت مریخ نوردهای زمینی حاضر در سیاره است.
 
از سال 2013 که مریخ نورد کنجکاوی به سیاره سرخ ارسال شده است تا به حال بیش از 7 هزار و 100 متر را پیمایش کرده که به طور میانگین   400متر در هر ماه می شود.
 
اما در پروژه جدید سازمان ناسا مریخ نوردهای نسل آینده دارای هلی‌کوپتری کوچک به همراه خود هستند که می تواند نیم کیلو متر را فقط در یک روز بپیماید.
 
در حال حاضر تیمی از پژوهشگران در مرکز مطالعات ناسا در کالیفرنیای ایالات متحده در حال بررسی و آماده سازی این طرح هستند.
 
اجتناب از برخورد با موانع و همینطور سازگاری با اتمسفر مریخ از بزرگترین چالش ها در پیاده سازی این طرح است.
 اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران