اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرد نقاش از اتهام قتل خواهرش تبرئه شد



مرد نقاش از اتهام قتل خواهرش تبرئه شد

نقاش ساختمانی که به اتهام قتل خواهرش محاکمه شده بود، از این اتهام تبرئه شد.

حوادث -  شامگاه 16 فروردین سال 86 مسئولان بیمارستان فیاض‌بخش تهران در تماس با مرکز فوریت‌های پلیس مدعی شدند که زن جوانی به دلایلی مشکوک فوت کرده است.مأموران در بیمارستان حاضر شدند و از خانواده زن جوان به نام راحله که در بیمارستان حضور داشتند تحقیقات اولیه را انجام و مراتب را به مرجع قضایی اطلاع دادند.

بعد از تکمیل تحقیقات برادر راحله به اتهام قتل عمد بازداشت شد و با وجود انکار اتهام، به اتهام قتل عمد بازداشت شد. برادر راحله مدعی بود زمانی که خانواده‌اش به مسافرت رفته بودند، حال خواهر معتادش ناگهان بد شد اما راضی نشد به همراه آنها به بیمارستان بیاید. به همین دلیل منتظر ماندیم تا پدر و مادرمان از شهرستان برگردند.

وی ادامه داد: وقتی مادرم آمد راحله را به بیمارستان بردیم. در بین راه کم‌وبیش نفس می‌کشید و من هم تا حدودی تنفس مصنوعی به او دادم اما در بیمارستان فوت کرد.

مادر راحله هم گفت: وقتی رسیدم راحله حال مساعدی نداشت.

مقداری گردن و سینه‌اش را ماساژ دادم که ناگهان لخته‌ای خون از دهانش خارج شد. او را به بیمارستان بردیم اما فوت کرد.با وجود اظهارات خانواده راحله که از متهم شکایتی نداشتند، پزشکی قانونی علت مرگ را خفگی عنوان کرد.برادر راحله با همین اتهام روانه دادگاه شد که در روز 14 آذر سال 89 جلسه محاکمه برگزار در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد و در نهایت متهم با حکم دادگاه و به اتهام قتل عمد البته از جنبه عمومی به حبس محکوم شد.

با اعتراض متهم به حکم صادره پرونده برای اعلام نظر به دیوان عالی کشور ارجاع شد که در نهایت قضات یکی از شعب دیوان عالی بعد از بررسی پرونده،‌ حکم صادره مبنی بر عمدی بودن را نقض و پرونده را به دادگاه ارسال کردند.

در نهایت قضات این شعبه ضمن بررسی مجدد این پرونده و اظهارات متهم، او را از اتهام قتل عمد تبرئه کردند./فارس

 


ویدیو مرتبط :
تبرئه پلیس سفید پوست از اتهام قتل سیاهپوستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرد جوان از اتهام قتل عمد تبرئه شد



 

 

مرد جوان از اتهام قتل عمد تبرئه شد

 

مرد جوانی كه دوست خود را در یك درگیری در پارك به قتل رسانده بود از اتهام قتل عمد تبرئه شد.

 

شامگاه ۲۲ خرداد ۸۸، مرد جوانی با مراجعه به كلانتری ۱۲۱ سلیمانیه مدعی شد برادرش در جریان یك درگیری به شدت زخمی و روانه بیمارستان شده است.

 

مأموران در محل حادثه حاضر شدند و بعد از شنیدن اظهارات شاهدان دریافتند كه فرد مجروح به نام مهران، با دوست خود به نام علی درگیر شده و در حین درگیری، علی، او را با قمه مجروح كرده است.

 

با توجه به اینكه اطلاعی از فرد ضارب در دست نبود، مأموران به بیمارستان بازرگانان مراجعه كردند تا از مجروح درباره علت درگیری سؤال كنند اما حال وی بسیار وخیم بود و در نهایت صبح روز بعد، فوت كرد.

 


متهم به قتل بعد از دستگیری، ضمن اعتراف به درگیری با مقتول گفت: بعد از بازگشت از صندوق اخذ رأی، با مقتول جر و بحث كردیم و او با قمه چند ضربه به من زد. من هم عصبانی شدم و با قمه خود به او ضربه ای زدم. بعد از آن با موتور دوستم به بیمارستان رفتم و دیگر اطلاعی از مهران نداشتم.

 

بعد از اعتراف متهم، قرار مجرمیت وی در دادسرای جنایی تهران صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۷۴ دادگاه كیفری استان تهران ارجاع شد كه صبح امروز به ریاست قاضی حسن تردست به آن رسیدگی شد.

 

صبح امروز ابتدا نماینده دادستان متن كیفرخواست را قرائت كرد سپس اولیای دم تقاضای قصاص كردند و مدعی شدند از دادگاه می خواهند تا قاتل پسرشان را به سزای عملش برسانند.

 


پس از آن متهم به قتل به نام علی با قرار گرفتن در جایگاه متهم از خود دفاع كرد و مدعی شد پس از بازگشت از محل كارش در روز حادثه به صندوق اخذ رأی رفته اما در بازگشت از محل رأی گیری مهران را دیده و از او خواسته تا قلیانی كه نزدش بوده را برگرداند.

 

وی ادامه داد: مهران مدعی شد باید اندكی به وی وقت بدهم تا قلیان را از خانه شان بیاورد من هم برای آنكه معطل نشوم به یكی از پارك های نزدیك خانه مان رفتم كه در این لحظه مهران تماس گرفت تا من به پیش وی رفته و قلیان را از او بگیرم.

 

وی افزود: در همین حین یكی از دوستانم به من رسید و من را با موتور سیكلت پیش مهران برد كه به محض حضور ما در این منطقه مهران به سمت من حمله كرد و با قمه ای كه در دست داشت یك ضربه به دست، كمر و سر من وارد كرد.

 

متهم مدعی شد پس از آن با چاقوی تزئینی كه در جیبم داشتم قصد ترساندن و دفاع از خود داشتم و به همین دلیل ضربه ای به وی زدم و سپس از محل به همراه دوستم رفتم.

 

پس از اظهارات متهم تعدادی از شهود در جایگاه قرار گرفتند و مدعی شدند مهران ابتدا با قمه به سمت متهم حمله ور شده است كه همین دلیل باعث شد تا قضات دادگاه متهم را از اتهام قتل عمد تبرئه كرده و او را به ۱۰ سال حبس محكوم كنند كه ۵ سال از این مدت تعلیق شد و به این ترتیب متهم تنها به تحمل ۵ سال حبس محكوم شد.... / خبرگزارى فارس