اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرد میوه فروش قربانی دعوای ۲ پسر خشمگین



  مرد میوه فروش قربانی دعوای ۲ پسر خشمگین

مرد میوه فروش هنگامی که برای آشتی دادن دو پسر جوان وارد درگیری آن‌ها می‌شد، تصور نمی‌کرد قربانی میانجیگری خود خواهد شد.

۳۰ آبان ماه سال ۸۹ مرد میوه فروشی با چرخ دستی‌اش در محله سکینه بانو ورامین در حال گذر بود که ناگهان متوجه درگیری دو پسر جوان شد. مرد میوه‌فروش زمانی که خواست به درگیری آن‌ها پایان دهد جوان غریبه با چاقو ضربه‌ای به سر وی زد و داریوش ۳۵ ساله روی زمین افتاد.  

 

جوان غریبه وقتی دید مرد میوه‌فروش روی زمین افتاده پا به فرار گذاشت اما هنوز چند قدمی از محل درگیری فاصله نگرفته بود که یکی دیگر از بستگان مرد میوه‌فروش که محمدرضا نام دارد خواست جلوی فرار جوان چاقوکش را بگیرد که جوان فراری با تهدید و زدن ضربات چاقو توانست وی را از سر راهش بردارد و پا به فرار بگذارد.

 

هنوز دقایقی از فرار جوان چاقوکش نگذشته بود که آژیرهای خودروی پلیس و آمبولانس اورژانس از سناریوی مرموزی در سکینه بانوی ورامین خبر داد.

 

داریوش و محمدرضا که هدف ضربات چاقوی جوان غریبه قرار گرفته بودند به بیمارستان ورامین انتقال داده شدند. محمدرضا که از ناحیه دست و پیشانی زخمی شده بود تحت درمان قرار گرفت اما داریوش به خاطر ضربه‌ای که به سرش خورده بود برای معاینات تخصصی بیشتر به بیمارستان رامتین انتقال داده شد و پزشکان پس از درمان دستور ترخیص شدن را صادر کردند.


ماموران پلیس احسان را که در این درگیری حضور داشت تحت بازجویی قرار دادند. وی به پلیس گفت: من و سعید- جوان غریبه- دوست و بچه محل هستیم که سعید شروع به شوخی کرد و همین شوخی باعث دعوایمان شد.


داریوش شوهرخاله‌ام با دیدن دعوای ما برای میانجیگری وارد عمل شد که سعید با چاقو ضربه‌ای به سرش زد. با ادعاهای احسان ماموران ماموریت یافتند تا چاقوکش آشنا را ردیابی کنند.


 «داریوش» پس از این‌که از بیمارستان مرخص شد به خانه برادرش در شهرری رفت و با گذشت یک روز از ماجرای درگیری، مرد میوه‌فروش در خانه برادرش به کام مرگ فرورفت. 

 

با مشکوک بودن مرگ «داریوش» بازپرس کشیک قتل شهرری دستور داد تا برای رازگشایی مرگ مرموز، جسد به پزشکی قانونی انتقال داده شود. پزشکان پس از معاینات تخصصی اعلام کردند که «داریوش» به خاطر ضربه چاقو که از پشت وارد سرش شده به کام مرگ فرو رفته است ، این در حالی بود که پزشکان روز نخست آن را تشخیص نداده بودند.


 کارآگاهان در تجسس‌ها پی بردند که «سعید» یک شرور سابقه‌دار است و خیلی زود توانستند مخفیگاه وی را شناسایی کنند اما عامل جنایت با اطلاع از مرگ «داریوش» پا به فرار گذاشته و ناپدید شده بود.


کارآگاهان با گذشت ۳ سال تجسس‌های فنی و پلیسی توانستند مخفیگاه قاتل فراری را در پیشوای ورامین ردزنی کنند. روز ۱۱ تیرماه امسال کارآگاهان در عملیاتی غافلگیرانه «سعید» را به همراه جوان دیگری که در مخفیگاه‌شان در حال استراحت بودند، دستگیر کردند و جالب این‌که جوان دیگر کسی نبود جز «احسان» که شوهرخاله‌اش در سناریوی درگیری وی با سعید به قتل رسیده بود.

 

با تکمیل تحقیقات پرونده برای محاکمه به شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. تا اینکه صبح  دیروز متهم به ریاست قاضی عزیزمحمدی پای میز محاکمه قرار گرفت.


در ابتدای جلسه فرزندان مقتول برای قاتل تقاضای قصاص کردند و مدعی شدند به هیچ عنوان از خون پدرشان گذشت نمی‌کنند.


سپس سعید در جایگاه قرار گرفت که با قبول اتهامش گفت: روز حادثه با احسان درگیر شده بودم که مقتول قصد میانجیگری داشت اما نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داد گه ضربه چاقو به سرش اصابت کرد و باعث مرگش شد.

 

بعد از این‌که پی بردم داریوش به قتل رسیده است به دامداری‌ام که بیرون از ورامین بود رفتم و چاقو و گوشی موبایلم را در آنجا پنهان کردم و مدتی در آنجا خودم را مخفی کردم و چون شرایط برایم سخت بود به کرمانشاه رفتم و پس از این‌که شرایط آرام شد به تهران برگشتم.  وی ادامه داد: حال نیز حاضرم برای جلب رضایت اولیای دم دیه مقتول را پرداخت کنم. من قصد کشتن او را نداشتم.


پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند./قانون


ویدیو مرتبط :
مرد دست فروش با مهارت در میوه ارایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری عامل گروگان گیریهای سریالی/ 3 پسر نوجوان قربانی مرد تبهکار



اخبار ,اخبار حوادث ,دستگیری عامل گروگان گیریهای سریالی

اخبار حوادث - دستگیری عامل گروگان گیریهای سریالی/ 3 پسر نوجوان قربانی مرد تبهکار

مرد گروگان گیر که پس از ربودن 3 پسر نوجوان در خرمشهر در اجرای سناریوی اخاذی خود ناکام مانده بود قربانیان خود را در بیابان رها کرد.

به گزارش مهر چندی قبل مردی هراسان با مراجعه به ماموران پلیس شهرستان خرمشهر از ربوده شدن پسرش خبر داد.

 

این مرد در شکایت خود به ماموران گفت: پسر 17 ساله ام امروز برای انجام کاری از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. ساعتی بعد مرد ناشناسی با من تماس گرفت و مدعی شد پسرم را ربوده و برای آزادی او باید پول پرداخت کنم.

 

وی ادامه داد: وقتی به مرد آدم ربا گفتم این پول را ندارم او با عصبانیت تلفن را قطع کرد و احتمال می دهم بلایی سر پسرم آورده باشد.

 

پس از این شکایت و با توجه به حساسیت موضوع، دادستان خرمشهر به تیمی از ماموران ماموریت داد تحقیقات در این زمینه را آغاز کنند.

 

بررسی ماموران نشان داد متهم وقتی نتوانسته شاکی را راضی به پرداخت پول کند پسر 17 ساله را در بیابان های اطراف خرمشهر رها و متواری شده بود.

 

گروگان نوجوان در جریان تحقیقات گفت: متهم به بهانه حمل بشکه های آب مرا صدا زد و سپس با تهدید چاقو به بیابان های اطراف شهر برد.

 

درحالیکه تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، کارآگاهان پلیس آگاهی در جریان دو فقره آدم ربایی دیگر قرار گرفتند. در این پرونده ها نیز مرد گروگان گیر پس از ناکامی در اخاذی از طعمه خود، وی را در محلی خلوت رها کرده بود.

 

علیرضا باوی دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر در این باره به خبرنگار مهر گفت: با توجه به طرح سه شکایت از مرد گروگان گیر، تحقیقات گسترده ای در این زمینه آغاز و با کمک قربانیان از متهم چهره نگاری شد.

 

وی افزود: با بررسی های صورت گرفته، مرد گروگان گیر شناسایی و در عملیاتی دستگیر شد. متهم در بازجویی ها انگیزه خود از این کار را اخاذی اعلام کرد.

اخبار حوادث - مهر