اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرد كارتن ‌خواب ناجی كودك شد



 

 

كودك,كودك بی سرپرست,شکنجه کودک

 

جام جم آنلاین: كودكی كه توسط یك مرد كارتن‌خواب در میان زباله‌ها بی‌هوش پیدا شده بود با تلاش پزشكان زنده ماند. این در حالی است كه پزشكان نظر دادند او بارها شكنجه و سوزانده شده است.

 

به گزارش «جام‌جم»، روز هفتم بهمن‌ماه مرد بی‌خانمانی در شرق تهران در جستجوی غذا از میان زباله‌‌ها بود كه چشمش به پسری خردسال افتاد. او چند بار كودك خردسال را تكان داد تا بیدار شود اما كودك بی‌هوش بود.

مرد كه بشدت ترسیده بود، خواست از آن محل فرار كند، اما چهره معصومانه پسر كوچولو مانع از این كار شد. او را بغل گرفت و پس از طی مسافتی به بیمارستان الغدیر رساند و از پرستاران برای نجات این كودك، كمك خواست.

پرستاران اورژانس بلافاصله كودك را به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل كردند و تلاش برای نجات او آغاز شد.

در پی این موضوع، مسوولان بیمارستان در تماس با مركز فوریت‌های پلیسی 110 و اورژانس اجتماعی، ماجرا را گزارش كردند و مانع از خروج مردی شدند كه كودك را به بیمارستان رسانده بود. ماموران كلانتری و مددكاران اورژانس اجتماعی با حضور در بیمارستان در تحقیق از این مرد متوجه شدند، او كودك را از میان زباله‌ها پیدا كرده و به بیمارستان آورده است.

در مرحله بعد معلوم شد آثار سوختگی و كبودی بسیاری در بدن پسر كوچولو دیده می‌شود و نشان می‌دهد او بارها شكنجه شده و ضربه سختی به سرش اصابت كرده و احتمال دادند او از بلندی سقوط كرده است. كودك آسیب دیده پس از یك روز برای ادامه درمان به بیمارستان شهدای تجریش تهران منتقل شد.

پسر خردسال كه بر اثر اصابت به ناحیه سرش همچنان بی‌هوش بود، سرانجام با تلاش پزشكان پس از چهار روز در حالی كه با مرگ دست و پنجه نرم می‌كرد، در بخش مراقبت‌های ویژه به هوش آمد.

 

ردپای یك زن به عنوان تنها مظنون

در حالی كه تحقیق برای مشخص شدن هویت پسر كوچولو و یافتن خانواده‌اش آغاز شده بود، یكی از مسوولان بیمارستان الغدیر با پلیس تماس گرفت و خبر داد، زنی كه خود را عمه این كودك معرفی كرده، به بیمارستان آمده و ساعاتی بعد ناپدید شده است.

در ادامه تحقیقات معلوم شد چند روز پس از انتقال پسر كوچولو به بیمارستان شهدای تجریش، زنی به بیمارستان الغدیر مراجعه كرده و با معرفی خود به عنوان عمه كودك، اطلاعاتی درباره او به مسوولان بیمارستان ارائه كرده است. او گفته است این كودك علی نام داشته و 2.5 ساله است.

همچنین عنوان كرده والدین علی معتاد بوده و در حال حاضر در زندان به سر می‌برند. او گفته بود در این مدت از علی نگهداری می‌كرده تا این كه روز حادثه پس از بازگشت به خانه متوجه غیبت كودك شده است و پس از جستجوی فراوان همسایه‌ها گفته‌اند او از بالكن خانه به پایین سقوط كرده، اما نمی‌دانند چه كسی او را با خود برده است.

در این هنگام وقتی مسوولان بیمارستان از او مدرك هویتی خواسته‌اند به یكباره فرار كرده است.

به این ترتیب با اطلاعات به دست آمده، جستجو برای یافتن زن غریبه كه ادعا می‌كرده عمه كودك آسیب‌دیده بوده، آغاز شده است تا راز این كودك‌آزاری فاش شود.

روز گذشته خبرنگار ما با مراجعه به بیمارستان شهدای تجریش تهران به ملاقات علی رفت.

در انتهای بخش اطفال بیمارستان ، علی در اتاقی كه چهار تخت دارد، آرام روی تخت سوم نشسته و فقط نیم نگاهی به ماشین كوچولو و خرس قهوه‌ای‌رنگش می‌اندازد.

نزدیك‌تر شدم، اما ترسید و خودش را روی تخت جمع و جور كرد. وقتی دستم را روی سرش كشیدم و دستانش را بوسیدم، به آرامی لبخند زد. نامش را كه صدا زدم، دوباره خندید.

وقتی گفتم مامانت كو، بابات كو، ریز خندید و گفت: خاله، سفر سفر. پس عمه كو. در همین موقع با وحشت به اطراف نگاه كرد. می‌ترسید حرفی بزند. كمی آرامش كردم و دوباره صورت كوچولویش را بوسیدم. دستم را به آرامی گرفت و عروسكش را به من داد. چند بار دیگر كه اسمش را صدا زدم، خندید اما چشمانش پر از غصه بود. هیچ‌كس نمی‌دانست چه كسی و چرا بدن نحیف علی كوچولو را شكنجه كرده است؟

در حالی كه علی با اسباب بازی‌هایش بازی می‌كرد، او را با دنیای كودكی‌اش تنها گذاشتم و از اتاق بیرون آمدم.


ویدیو مرتبط :
خواب كودك من،ماهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اختلال خواب باورنکردنی یک مرد چینی



 

 

اختلال خواب باورنکردنی یک مرد چینی

 

شرایط باور نکردنی یک مرد چینی ۷۴ ساله که برای ۶ ماه از سال بیدار و برای شش ماه از سال در خواب است پزشکان را متعجب و متحیر کرده است .


خانواده "لی ژیمینگ" ( Zhiming ) مجبورند در تمامی دورانی که این پیرمرد ۷۴ ساله در خواب است از وی نگهداری کنند.

 

آنها می گویند مجبورند هنگامی که وی خواب است او را بنشانند و به وی سوپ گرم بخورانند. آنها همچنین مجبور به استفاده از پوشک برای وی هستند.

 

عروس این بیمار عجیب و غریب می گوید: زمانی که وی خواب است، گویی در کما فرو رفته.

 

وی افزود: اصلا نمی توانیم این بیمار را از خواب بیدار کنیم، اگر قاشق سوپ را در دهان وی قرار دهیم ، بصورت خودکار محتوای آن را می بلعد، اما واکنش دیگری از خود نشان نمی دهد.

 

به گفته عروس این مرد، زمانی که این بیمار ۷۴ ساله بیدار می شود شش ماه نمی خوابد و مجبور می شود برای سرگرم کرد خود به پرسه زدن شبانه در خیابانها و تماشای تلویزیون پناه ببرد./اخبار ارسالی به آفتاب