اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرد شیاد را شناسایی کنید



اخبار ,اخبار حوادث ,کلاهبرداری

 

اخبار حوادث - مرد شیاد را شناسایی کنید
کلاهبرداری از راننده آژانس

مرد کلاهبردار که با روشی عجیب، راننده آژانس را سرکیسه کرده بود، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 15 آبان 1392 جوانی حدودا 25 ساله با مراجعه به کلانتری 137 شهرآرا به مأموران اعلام کرد که توسط فردی که گمان می کرده صاحب یک مغازه آجیل فروشی است مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کلاهبرداری» و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 31 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت:ساعت 19 چهارشنبه 15 آبان 1392 فردی با آژانس کرایه خودرو تماس گرفت و برای تهرانپارس درخواست ماشین کرد؛

 

به آدرس مورد نظر خیابان جمهوری – خیابان اسکندری جنوبی مراجعه و در آنجا شخصی که در مقابل درب یک مغازه آجیل فروشی ایستاده بود، با مراجعه به بنده خود را مالک مغازه آجیل فروشی معرفی و یک فقره چک بانکی به مبلغ دو میلیون تومان به من داد و از من خواست تا با مراجعه به یک مغازه آجیل فروشی در تهرانپارس اقدام به گرفتن مقداری آجیل و خشکبار از فردی به نام آقای اسماعیلی کرده و به مغازه اش بیاورم.

وی افزود: این فرد پس از تحویل دادن چک بانکی و به بهانه گرفتن ضمانت از بنده پیشنهاد داد تا عابر بانکم را پس از گرفتن موجودی، به عنوان امانت نزد وی بگذارم؛

 

من نیز که در آن لحظه تصور کلاهبرداری به این شیوه و شگرد را نمی کردم، با این شخص به نزدیک ترین دستگاه خودپرداز مراجعه و پس از گرفتن موجودی و اطمینان پیدا کردن این شخص از وجود پول در داخل حساب، عابر بانک را در اختیارش قرار داده و به سمت تهرانپارس حرکت کردم؛

 

پس از رسیدن به فلکه دوم تهرانپرس، به دنبال مغازه آقای اسماعیلی گشته اما هیچ مغازه آجیل فروشی با این نشانی و مشخصات را در آن محل پیدا نکردم در همین زمان چندین پیامک از طرف بانک برایم ارسال شد که نشان از برداشت و انتقال وجه از حساب عابر بانک من داشت به سرعت به مغازه آجیل فروشی در خیابان جمهوری مراجعه کرده و آنزمان بود که فهمیدم فردی کلاهبردار به دروغ خود را صاحب مغازه آجیل فروشی معرفی و زمانیکه من در حال گرفتن موجودی حساب بودم، اقدام به برداشتن شماره رمز عابر بانک و در ادامه برداشت و انتقال وجه از حساب من کرده است.

کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه رسیدگی به پرونده و با مراجعه به شعبه بانکی محل برداشت از حساب مالباخته و با تأیید وی موفق به شناسایی تصویر متهم پرونده شده اما در ادامه اقدامات پلیسی و بررسی تصاویر مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی تصویر متهم پرونده نشدند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با انتشار این خبر، اعلام کرد: با توجه به شناسایی تصویر متهم از سوی مالباخته و به منظور شناسایی هویت واقعی این شخص و همچنین دیگر مالباختگان و شکات احتمالی، دستور انتشار تصویر بدست آمده از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی متهم شده و در اطلاعاتی در خصوص هویت، محل سکونت، محل های تردد و... این شخص دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس های 63957755 و 63957760 در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.
اخبار حوادث - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
جادوگران شیاد 2(+18)بسیار جالب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبرداری از خانواده‌های کم بضاعت در لباس نیکوکاری/ مرد شیاد را شناسایی کنید + عکس



اخبار,اخبارحوادث,کلاهبرداری

مردی که در لباس نیکوکاری دست به کلاهبرداری از خانواده‌های کم بضاعت می‌کرد، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در مورخه 14/12/1394 خانمی با مراجعه به دادسرای ناحیه 2 تهران و طرح شکایتی عنوان داشت که شخصی به بهانه تهیه وام برای پسرش ، بدون اطلاع ایشان اقدام به انتقال سند مالکیت خانه اش به حساب یک شرکت خصوصی کرده و پس از دریافت مبلغ 27 میلیون تومان متواری شده است .

پرونده در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت

اظهارات شاکیه :
شاکیه پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "چندی پیش و به صورت کاملا اتفاقی ، زمانیکه به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو مسافرکشی شده بودم ، با شخصی بنام "حمیدرضا . م" آشنا شدم که پس از اطلاع از مشکلات مالی من و خانواده ام خودش را شخصی خیّر معرفی و مدعی می شود که حاضر است به من و فرزندانم کمک کند تا قسمتی از مشکلات مالی خود را برطرف کنیم .

وی ادامه داد: این شخص در چندین نوبت به محل سکونت ما مراجعه کرده و در جریان وضعیت زندگی ما قرار گرفته بود ؛ حتی در چندین مرحله نیز اقلامی از قبیل برنج ، روغن و ... برای ما خریداری کرده بود تا اینکه یک روز پیشنهاد داد برای پسرم یک وام با شرایط بازپرداخت مناسب تهیه کند تا از طریق آن مغازه ای اجاره و پسرم در زمینه خرید و فروش پوشاک مشغول بکار شود . به این بهانه مرا به یک شرکت در منطقه صادقیه برد ؛ در زمان مراجعه به شرکت ، "حمیدرضا . م" مدعی شد که لازم است جهت دریافت وام برخی از اقدامات اداری انجام شود و به این بهانه در چندین برگه اقدام به گرفتن امضاء از من کرد ؛ حتی یک نوبت نیز مرا به دفترخانه اسناد رسمی در نزدیکی شرکت مذکور برد و از من خواست تا برگه ای را امضا کنم . من نیز بواسطه اعتماد و اطمینانی که به ایشان پیدا کرده بودم تمامی درخواست های وی را در خصوص امضای اوراق انجام داده تا شاید بتوانم پول اجاره مغازه برای پسرم را تهیه کنم " .

شاکیه در خصوص نحوه اطلاع از کلاهبرداری به کارآگاهان گفت : " مدتی از مراجعه به شرکت مذکور جهت دریافت وام گذشته بود تا اینکه پیگیر زمان دریافت وام شدم اما پس از مراجعه به شرکت اطلاع پیدا کردم که مبلغ 27 میلیون تومان به آقای حمیدرضا . م پرداخت شده ؛ بلافصاله با تلفن همراه ایشان تماس گرفتم اما او پاسخگوی تماس های تلفن بنده نبود تا اینکه یک روز اخطاریه دادگاه مبنی بر توقیف منزل به نفع شرکت ، به بنده تحویل داده شد ؛ جهت پیگیری موضوع به دفتر شرکت مراجعه و در آنجا با مشاهده برگه وکالت نامه محضری متوجه شدم که برگه ای که حمیدرضا . م در داخل دفترخانه از من دریافت کرده در حقیقت برگه وکالت بلاعزل انتقال سند مالکیت منزل بوده!!! که وی آنرا را جهت دریافت پول به شرکت مربوطه تحویل داده است " .

تحقیقات پلیسی :
کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی ، با مراجعه به محل شرکت مذکور در منطقه صادقیه اطلاع پیدا کردند که این شرکت هیچگونه مجوزی جهت ارائه پول در قالب وام به افراد و یا هرگونه اقدامات مالی دیگر را نداشته اما با این وجود و از طریق انتشار آگهی تبلیغاتی در روزنامه های کثیرالانتشار مبادرت به این کار کرده که ضمن انجام هماهنگی های لازم با مرجع قضایی ، از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد .

در ادامه رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل سکونت "حمیدرضا . م" (48 ساله) در منطقه 20 متری افسریه شده و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که همسر متهم از حدود یک سال پیش و به صورت غیابی ، از متهم متارکه کرده و هیچکدام از بستگان ، دوستان و اعضای خانواده متهم نیز در طی این مدت هیچگونه اطلاعی از وی ندارند .

سرهنگ کارآگاه داوود مرادی ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده در پایگاه دوم پلیس آگاهی و به جهت شناسایی و دستگیری متهم متواری ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر این شخص از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص مخفیگاه و یا محل های تردد وی دارند ، درخواست می شود تا اطلاعات خود را از طریق شماره تماس های 63957761 و 63957760 در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند ".


 اخبار حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران