اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرد رهگذر، ۵ ساعت گروگان ۳ آدم ربا



 

مرد رهگذر، ۵ ساعت گروگان ۳ آدم ربا

 

۳ مرد كه با ربودن یك مرد رهگذر در خیابان قصد اخاذی از خانواده اش را داشتند، از ترس دستگیری پس از سرقت اموالش او را رها كردند.

متهمان با جعل عنوان پلیس به مرد رهگذر نزدیك شدند و او را با ادعای این كه در حمل مواد مخدر فعالیت دارد، ربودند و ۵ ساعت به گروگان گرفتند.

رسیدگی به این پرونده هنگامی در دستور كار ماموران كلانتری ۱۳۷ امین آباد قرار گرفت، كه اوایل آبان امسال مردی با حضور در مركز پلیس از ۳ مرد به اتهام آدم ربایی و سرقت اموالش شكایت كرد.

شاكی در تشریح ماجرا به پلیس گفت: در حال عبور از خیابان بودم كه ۳ مرد كه یكی از آنها لباس پلیس به تن داشت، به من نزدیك و مدعی شد طبق گزارش مردمی من مواد مخدر حمل می كنم و باید مرا بازرسی كنند.

 

۵ ساعت اسیر آدم رباها

شاكی یادآور شد: به رفتار آنها اعتراض كردم اما بدون توجه به التماس هایم مرا كتك زدند و كشان كشان داخل خودرویی انداختند و از آنجا دور شدند.

 

آدم رباها سارق نیز بودند

شاكی اذعان كرد: مردان آدم ربا پس از طی مسافتی، مرا به خانه ای قدیمی در حومه شهر منتقل و ۵۰ هزار تومان پول، گوشی تلفن همراه و مدارك هویتی ام را سرقت كردند و آنقدر كتكم زدند كه بیهوش شدم.

شاكی ادامه داد: مردان آدم ربا بعد از ۵ ساعت مرا از محل خارج كردند و در جنوب شهر از خودروی در حال حركت به بیرون انداخته و متواری شدند تا این كه یك راننده عبوری نجاتم داد.

با ثبت اظهارات مرد شاكی، ماموران با اطلاعاتی كه از وی به دست آوردند، به چهره نگاری رایانه ای از ۳ مرد آدم ربا پرداختند و جستجو برای یافتن آنها آغاز شد.

در ادامه تحقیقات، مشخصات متهمان فراری در اختیار ماموران گشت انتظامی قرار گرفت تا هرچه سریع تر دستگیر شوند.

 

یكی از آدم رباها در خیابان شناسایی شد

جستجو برای دستگیری آدم رباهای فراری ادامه داشت تا این كه ۶ آبان ماه ماموران یكی از آنها را در خیابان شناسایی و دستگیر كردند.

با انتقال این متهم به نام محمد به كلانتری، وی در بازجویی هرگونه مشاركت در آدم ربایی و سرقت اموال شاكی را انكار می كرد تا این كه روز بعد در مواجهه حضوری با فرد ربوده شده، به جرم خود اعتراف كرد.

 

آدم ربایی به قصد اخاذی

مرد آدم ربا در اظهاراتش به پلیس گفت: برای تامین هزینه اعتیاد و رفع مشكل مالی تصمیم گرفتیم، با زور و تهدید چاقو اموال مردم را سرقت كنیم كه چند بار موفق شدیم.

روز حادثه نیز درپی یافتن سوژه ای جدید، با مشاهده مردی كه پوشش آراسته ای داشت، تصمیم گرفتیم او را ربوده و از خانواده اش اخاذی كنیم.

متهم یادآور شد: بنابر این یكی از همدستانم لباس پلیس پوشید و ۳ نفری به مرد رهگذر نزدیك شدیم و با عنوان این كه مواد مخدر حمل می كند او را بازرسی بدنی كردیم و پس از كتك زدن شاكی و سرقت اموالش او را داخل خودرو انداخته و از آن محل فرار كردیم.

متهم ادامه داد: بعد از ۵ ساعت گروگانگیری از ترس این كه خانواده اش غیبت او را به پلیس اطلاع دهند و تحت تعقیب قرار بگیریم، او را در یكی از خیابان ها رها كرده و متواری شدیم.

درپی اظهارات وی، چند روز پیش ۲ همدستش نیز دستگیر شدند و به همكاری با او اعتراف كردند.

متهمان با قرار قانونی در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند. تحقیقات تكمیلی از آنها ادامه دارد.... / گزارش : جام جم آنلاین



ویدیو مرتبط :
فرار گروگان ازدست آدم ربا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلسوزی گروگان پیر برای مرد آدم‌ربا



مرد جوان به خاطر مشکلات مالی صاحب یک باشگاه ورزشی را ربود و درست هنگام نقد کردن چک میلیونی‌اش دستگیر شد

 صاحب یک باشگاه ورزشی، زمانی که ازسوی مرد جوانی ربوده شد و درجریان مشکلات مالی این مرد قرار گرفت، حاضر نشد به خانه‌اش برگردد. این پیرمرد، به آدم‌ربای خود کمک کرد تا به ٢٠٠‌میلیون تومان پول برسد.


٢٤ اسفند ‌سال گذشته مردی به پلیس شرق تهران رفت و ماجرای ربوده شدن پدرش را به ماموران اطلاع داد. این مرد گفت: «پدرم ٦٠‌سال سن دارد و در باشگاه ورزشی که در شرق تهران دارد، کار می‌کند. امروز صبح مثل همیشه پدرم برای کار از خانه خارج شد، ولی چند ساعت بعد موبایلم زنگ خورد شماره پدرم روی گوشی افتاده بود اما پس از پاسخ به این تماس، آن طرف خط مرد ناشناسی بود كه مدعی شد كه پدرم را ربوده و برای آزادی‌اش درخواست ٣٠٠میلیون تومان پول كرد.»


با اعلام این شكایت، موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت و تیمی از كارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران به دستور سعید احمدبیگی بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران تحقیقات خود را در این باره آغاز كردند. درشرایطی که کارآگاهان درحال انجام تجسس‌ها روی این پرونده بودند تا سرنخی از مرد ربوده شده به دست آورند، آدم‌ربا بار دیگر با پسر گروگان تماس گرفت و این‌بار رقم پول را كم كرد و خواستار ٢٠٠میلیون تومان شد. این درحالی بود که ماموران پلیس همچنان درحال تحقیق روی شناسایی گروگانگیر بودند. در ادامه كارآگاهان در ردیابی‌های خود، خانه‌ای در شرق تهران را شناسایی كردند که محل زندگی آدم‌ربا بود اما زمانی كه به آن‌جا رفتند، متوجه شدند كه متهم چند ماه پیش از آن‌جا رفته است.


بنابراین درست درشرایطی که هیچ سرنخی از آدم‌ربا وجود نداشت، باردیگر آدم‌ربا با پسرشاكی تماس گرفت و تهدید كرد كه اگر هرچه زودتر ٢٠٠میلیون تومان پول را جور نكند، جان پدرش در خطر می‌افتد. برای همین پسرگروگان هم از ترس جان پدرش با متهم قرار گذاشت و یك چك ٢٠٠میلیونی تحویل آدم‌ربای باجگیر داد اما متهم پسر گروگان را سر کار گذاشت و پیرمرد را آزاد نکرد. پیرمرد همچنان در اسارت بود و به خانه‌اش برنگشت. همین باعث شد كه پسرگروگان باز هم راهی اداره پلیس شد و كارآگاهان را درجریان این باجگیری قرار داد.


تجسس‌ها در این رابطه ادامه یافت تا این‌که روز هفتم فروردین‌ماه نخستین سرنخ به دست آمد و مشخص شد که متهم قصد دارد برای نقدكردن چك ٢٠٠میلیونی به بانك برود. به همین دلیل ماموران راهی بانك شدند و این پایان راه مرد گروگانگیر بود. او دستگیر شد و ساعتی بعد هم پیرمرد گروگان كه در خانه‌ای در شرق تهران زندانی بود، ازسوی كارآگاهان آزاد شد.

 

مرد دستگیرشده در بازجویی‌های نخست منکر اتهام خود شد و گفت که مرد دیگری به نام بهزاد نقشه این گروگانگیری را اجرا کرده و آن روز نیز او را برای نقدکردن چک به بانک فرستاده است. همین اظهارات کافی بود تا کارآگاهان پلیس تجسس‌های خود را برای شناسایی و دستگیری بهزاد آغاز کنند. در ادامه بهزاد هم دستگیر شد اما او که به شدت شوكه شده بود، به ماموران گفت که حتی روحش هم از این آدم‌ربایی خبر ندارد و نمی‌داند چرا دستگیر شده است. با انکار بهزاد، درنهایت متهم اصلی این پرونده مجبور به اعتراف شد و اعتراف كرد كه همه این سناریوها دروغ بوده و خودش به تنهایی نقشه آدم‌ربایی را اجرا كرده است.


این مرد روز گذشته در مقابل بازپرس جنایی گفت: «وضع مالی بدی نداشتم اما چند ماه پیش چون می‌خواستم کار جدیدی را شروع کنم، پول نزولی گرفتم ولی از عهده پرداخت آن برنیامدم. به همین دلیل ورشكست شدم و کلی بدهی بالا آوردم. شرایط خیلی بدی داشتم و نمی‌دانستم که باید چکار کنم. برای همین درنهایت درست وقتی که همه در‌ها به رویم بسته شده بود، نقشه آدم‌ربایی و اخاذی را کشیدم. برای اجرای نقشه‌ام این پیرمرد را انتخاب کردم. او صاحب باشگاه ورزشی بود كه گاهی به آن‌جا می‌رفتم. برای همین می‌دانستم وضع مالی خیلی خوبی دارد و می‌توانم از طریق او به پول زیادی برسم.»

 

او ادامه داد: «برای اجرای نقشه‌ام، به بهانه پرسیدن آدرس سوار خودرواش شدم اما پس از سوارشدن با تهدید او را گروگان گرفتم و پس از آن او را به خانه‌ام در شرق تهران بردم. در آن مدت با تلفن همراه خودش با خانواده‌اش صحبت می‌كردم، اما شارژ گوشی تمام شد و مجبور شدم با موبایل خودم تماس بگیرم. فردای آن روز متوجه شدم كه ماموران هویت مرا شناسایی كرده‌اند و سایه به سایه دنبال من هستند برای همین از ترس پیرمرد را آزاد كردم و از او خواستم تا به خانه‌اش برود اما او قبول نكرد و تصمیم گرفت كنار من بماند.

 

دلش به حال من سوخته بود و از آنجایی که مدتی پیش من بود، متوجه مشكلات مالی زیادم شد. من هم وقتی دیدم او به خانه‌اش نمی‌رود، به كار خود ادامه دادم و درنهایت چك را از خانواده‌اش گرفتم اما هنگام نقدکردن این چك دستگیر شدم. پس از آن چون ترسیده بودم، می‌خواستم بهزاد را گناهکار جلوه دهم ولی پشیمان شدم و به جرمم اعتراف کردم.» با اعترافات این مرد، وی برای انجام تحقیقات بیشتر دراختیار ماموران آگاهی تهران قرار گرفت و تجسس‌ها در این رابطه ادامه یافت.

 

 اخبار حوادث  -  شهروند