اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرد رزمی کار دزدان را ناک اوت کرد



مرد رزمی کار دزدان را ناک اوت کرد

درگیری مرد رزمی کار با دزدان شب رو، راز سرقت های سریالی دو زورگیر را فاش کرد.

حوادث - به گزارش خبرنگار مهر، ساعت 5 بامداد 29 اسفند سال گذشته مأموران کلانتری تجریش هنگام گشت زنی در 35 متری قیطریه ـ میدان کتابی متوجه درگیری دو نفر با راننده یک دستگاه خودرو پراید شدند. در شرایطی که در صحنه درگیری ، دو جوان چاقو و قمه به دست داشته و راننده پراید نیز خونریزی شدیدی داشت ، مأموران کلانتری هر دو جوان مسلح به سلاح سرد را دستگیر کرده و راننده پراید نیز بلافاصله به مأموران اعلام کرد که سارقان قصد داشتند با تهدید و ضرب و جرح ، اقدام به سرقت خودرو پراید وی کنند .

با دستگیری دو متهم به نام های "وحید . ر" 20 ساله و "مصطفی . س" 24 ساله و اعترافات اولیه آنها ، پرونده مقدماتی با موضوع "زورگیری" تشکیل و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

راننده پراید پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : در میدان توحید ، دو نفر به عنوان مسافر دربست از من خواستند تا آنها را به پارک قیطریه برسانم . هنوز مدت زیادی از حرکت ماشین نگذشته بود که ناگهان این دو نفر که در صندلی عقب ماشین نشسته بودند ، با تهدید چاقو و قمه به سمت من حمله ور شده و در مرحله اول اقدام به سرقت مبلغ 110 هزار تومان و گوشی تلفن همراهم کردند . تصور می کردم آنها با سرقت گوشی تلفن همراه و پول از ماشین پیاده خواهند شد ، اما دزدان تصمیم داشتند ماشین را نیز سرقت کنند که دیگر تصمیم به مقاومت در برابر آنها گرفتم.

راننده پراید با اشاره به سابقه تمرین در رشته های رزمی به ویژه رشته کنگ فو ، به کارآگاهان گفت : زمانیکه متوجه شدم سارقان قصد دارند تا ماشین مرا نیز سرقت کنند ، دیگر تصمیم گرفتم تا به هر شکل ممکن مانع از این کار شده و به همین علت و با وجود آنکه هر دو نفرشان چاقو و قمه به دست داشتند ، با استفاده از فنون رزمی با آنها درگیر شدم . در کشاکش درگیری ، آنها چندین ضربه با چاقو و قمه به دست و سرم وارد کردند که باعث خونریزی شدیدی شد که در همین زمان ، مأموران کلانتری با مشاهده صحنه درگیری مرا از دست آنها نجات داده و هر دو نفر آنها را نیز دستگیر کردند .

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با توجه به اعترافات متهمان ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهمان در همان شب دستگیری و به صورت زنجیره ای اقدام به "زورگیری در پوشش مسافر" کرده و شاکی پرونده ، چهارمین فردی است که متهمان قصد داشتند تا علاوه بر سرقت وجوه نقد و گوشی تلفن همراه ، این بار اقدام به سرقت خودروی وی نیز کنند.

با توجه به اطلاعات به دست آمده و بررسی شکایت های مشابه ، کارآگاهان موفق به شناسایی سه مالباخته دیگری شدند که از سوی متهمان مورد زورگیری قرار گرفته بودند و هر سه نفر مالباخته ، پس از حضور در پایگاه یکم آگاهی بلافاصله متهمان را مورد شناسایی قرار دادند .

سرهنگ کارآگاه رحیم  فرزام  ، رئیس پایگاه یکم  پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعترافات صریح متهمان در خصوص زورگیری تحت عنوان مسافر ، قرار بازداشت از سوی بازپرس پرونده صادر و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند . به  همین خاطر از تمام شکات که در اواخر سال گذشته و به ویژه در مناطق شمال و شمال غرب تهران مورد زورگیری قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان تجریش ـ خیابان نیاوران ـ سه راه یاسر مراجعه کنند  ./مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
ناک اوت جالب در ورزش رزمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرد رزمی‌کار اجازه نداد چند مرد به همسرش تجاوز کنند/ بازداشت متجاوزان استراحتگاه‌های جاده‌ای



مردانی که با قصد آزار و اذیت و اخاذی از زوج ها در استراحتگاهی در جاده رفسنجان کمین کرده بودند و انتظار طعمه هایشان را می کشیدند، آخرین نقشه شان نقش بر آب شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ این 5 نفر که پاتوقشان در این استراحتگاه جاده ای بود درحالی در اجرای نقشه شان برای تعرض و اخاذی از زوج جوان ناکام ماندند که تصور نمی کردند شوهر این زن، رزمی‌کار باشد. این افراد با تصور اینکه زوج ها با هم نسبت شرعی و قانونی ندارند و به همین دلیل هم شکایتی نمی کنند، اقدام به آزار و اذیت و اخاذی از طعمه ها می کردند.

اواخر اردیبهشت ماه امسال بود که 5 مرد جوان در حالی که زخمی شده بودند به یکی از بیمارستان‌های شهر رفسنجان منتقل شدند. با این حال مردی که این افراد را به بیمارستان آورده بود روایت عجیبی از علت زخمی شدن آنها داشت.

از آنجایی‌که جرایم ارتکابی از سوی این افراد تاکنون به صورت دقیق، معلوم و محرز نشده بود نزدیک به 5 ماه طول کشید تا خبر آن به رسانه ها راه پیدا کند.

این مرد در اظهاراتش عنوان کرد که خودش این افراد را با چاقو زخمی کرده و با طرح این مساله، مسئوولان بیمارستان طی تماسی با مرکز فوریت های پلیسی 110 انها را در جریان موضوع قرار دادند.

پس از حضور ماموران پلیس در بیمارستان مرد جوان در اظهاراتش گفت: با همسرم در جاده رفسنجان در حال حرکت بودیم. به میانه راه که رسیدیم ماشین را به کناری زدم تا کمی استراحت کنیم و گلویی تازه کنیم. در همین حین که داشتم دست و صورت خودم را می شستم متوجه حضور 5 مرد در اطرافمان شدم که حالت مشکوکی داشتند.

او گفت: کمی منتظر ماندم و متوجه شدم که شکم درست است. این افراد قصد اخاذی از من و آزار و اذیت ما را داشتند. با این حال من رزمی کارم و تا حدی با فن دفاع شخصی آشنا هستم. وقتی که آنها با چاقو به سمت من و همسرم آمدند من هم از خودم دفاع کردم و چاقو را از دستشان گرفتم و در حین درگیری با آنها چند ضربه به آنها زدم.

در پی اظهارات این زوج جوان مبنی بر حمله این افراد به آنها و دفاع مشروعشان از خود و با هماهنگی های قضایی این افراد برای بازجویی به اداره آگاهی منتقل شدند.

متهمان دربازجویی ها عنوان کردند که با تصور اینکه افرادی که به این استراحتگاه می آیند عمدتا با هم دوست هستند و رابطه قانونی و شرعی ندارند و به همین دلیل از آنها شکایت نمی کنند تصمیم گرفتند که از آنها اخاذی کرده و زنان را مورد اذیت و آزار قرار دهند.

در ادامه بازجویی ها مشخص شد که پیش از اینکه این افراد در آخرین نقشه شان با مرد رزمی کار مواجه شوند از چند زوج جوان به همین شیوه اخاذی کرده و پول و موبایلشان را از آنها گرفته اند،  ولی شکایتی علیه آنها ثبت نشده بود.

متهمان این استراحتگاه را تبدیل به پاتوق شان کرده بودند و با کمین کردن و پاییدن زوج های جوان با تصور اینکه آنها با هم نسبتی ندارند و به مراجع قضایی شکایتی نمی کنند، اقدام به ارتکاب این جرایم می کردند.

پیگیری‌ها حکایت از آن دارد که این افراد سوء پیشینه ای ندارند. در حال حاضر دو تن از آنها که زخم های عمیق تری داشتند در بهداری زندان تحت مداوا قرار دارند و مابقی به قید وثیقه تا روشن شدن سایر ابعاد پرونده آزاد هستند.

 اخبارحوادث - خبرآنلاین