اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرد خبرساز فضایی به زمین برگشت


«اسکات کلی» مرد خبر ساز ایستگاه فضایی بین المللی به سلامت به زمین بازگشت. «اسکات کلی» فضانورد آمریکایی به همراه «میخائیل کرونینکو» فضانورد روسی بعد از ۳۴۰ روز ماموریت فضایی ساعات پایانی دیشب وارد زمین شدند.

خبرگزاری مهر: «اسکات کلی» مرد خبر ساز ایستگاه فضایی بین المللی به سلامت به زمین بازگشت. «اسکات کلی» فضانورد آمریکایی به همراه «میخائیل کرونینکو» فضانورد روسی بعد از ۳۴۰ روز ماموریت فضایی ساعات پایانی دیشب وارد زمین شدند.

مرد خبرساز فضایی به زمین برگشت

فضاپیمای «Soyuz TMA-۱۸M» که در آن این دو فضانورد به همراه «سرجی ولکوف» از آژانس فضایی روسیه که در ۴ سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی به ایستگاه فضایی بین المللی رفته بود و همچنین دیگر خدمه فضاپیما، در ساعت ۱۱:۲۶ دقیقه دیشب در پایگاه فضایی شهر «Dzhezkazgan» قزاقستان روی زمین فرود آمدند.

در رکورد اقامت تقریبا یک سال در فضا، اسکات کلی به همراه همتای روس خود تقریبا ۴۰۰ تحقیق و بررسی فضایی را انجام دادند ضمن اینکه تحقیق بر روی بدن انسان در مورد چگونگی سازگار کردن خود با فشار طولانی مدت در فضاپیما، ایزولاسیون، تشعشع و بی وزنی از جمله این تحقیقات بحساب می آید.  

 ایستگاه فضایی بین الملل از نوامبر سال ۲۰۰۰ میلادی تا کنون میزبان بیش از ۲۰۰ فضانورد بوده است.

مرد خبرساز فضایی به زمین برگشت


ویدیو مرتبط :
دوربین خبرساز(وضعیت چمن زمین ورزشگاه تختی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر زمین از ایستگاه فضایی بین المللی


تصاویر خارق العاده از سیاره زمین که از ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده است.