اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرد جوان، قربانی نقشه همسر



 اخبار حوادث - مرد جوان، قربانی نقشه همسر

زنی که شوهرش را با طراحی نقشه‌ای با همدستی دو نفر به قتل رسانده ‌است با تایید دیوانعالی کشور به 15سال حبس محکوم شد.

خواهر و برادری مهر سال 89 به ماموران پلیس کرج مراجعه کردند و مدعی شدند پدرشان گم شده ‌است. آنها در شکایت خود به ماموران گفتند: «پدرمان را از سال 86 ندیده‌ایم. او جدا از ما زندگی می‌کرد و سه سال است که از وی بی‌خبر هستیم. وقتی از همسرش سوال می‌کنیم چه اتفاقی افتاده می‌گوید او به خارج سفر کرده ‌است.»


فرزندان این مرد توضیح دادند:  «سال80 بود که سیمین وارد زندگی پدرمان شد و پدرمان با او به صورت صیغه‌ای ازدواج کرد بعد از چند سال مادرمان به صورت توافقی از پدرمان جدا شد و ما هم با مادرمان زندگی می‌کردیم. در این مدت با پدرمان ارتباط داشتیم و او را می‌دیدیم اما سه سال است که هر بار به سراغ پدرمان می‌رویم سیمین می‌گوید او به خارج‌ رفته‌ است و با کسی هم در تماس نیست امکان نداشت پدرمان جایی برود و به ما خبر ندهد او اصلا درباره خارج‌رفتن صحبت هم نکرده‌ بود.»


ماموران، سیمین را برای به‌دست‌آوردن اطلاعات بیشتر مورد بازجویی قرار دادند. او گفت: «سال 80 بود که شوهرم رحیم به اتفاق همسر اولش به خواستگاری من آمد و ما به صورت صیغه‌ای با هم ازدواج کردیم چهارسال بعد همسر اول شوهرم که با من خیلی بد شده‌ بود از او جدا شد و رفت. رحیم هم من را عقد دایم کرد چون ما یک بچه‌ داشتیم. بعد از آن بچه‌هایش دیگر سراغش نیامدند و هیچ خبری از آنها نشد. شوهرم از این موضوع ناراحت بود اما به روی خودش نمی‌آورد تا اینکه سه‌سال قبل گفت می‌خواهد برای کار به خارج برود. مبلغی پول در بانک گذاشت تا سود آن را بگیرم و امرار معاش کنم. از آن به بعد هم دیگر با من تماس نگرفته‌ و نمی‌دانم کجاست.»


این زن گفت: «شوهرم قبلا هم به ژاپن رفته بود و مدتی در آنجا کار می‌کرد. او به من گفت این بار نیز از ترکیه به ژاپن می‌رود. البته شوهرم در این مدت نه پولی برایم واریز کرده و نه تماسی داشته ‌است و من دقیقا نمی‌دانم او کجاست.»


بررسی زندگی شخصی این زن فاش کرد او از مدتی قبل با شوهرش اختلافات شدیدی پیدا کرده ‌بود و حتی کار به درگیری رحیم با خانواده همسرش کشیده شده و رحیم یکی از برادران سیمین را کتک زده و از خانه بیرون کرده بود. ماموران همچنین متوجه شدند خودرویی که به نام مقتول است توسط پلیس توقیف شده ‌است. آنها وقتی در این خصوص تحقیق کردند فهمیدند خودرو در اختیار مردی به نام احمد بود.

 

به همین دلیل احمد مورد بازجویی قرار گرفت و اعتراف کرد توسط سیمین و مردی به نام شایان اجیر شد تا رحیم را بکشد و این خودرو هم دستمزدش بود.  احمد گفت: من با شایان دوست بودم او به من گفت زنی به نام سیمین می‌خواهد شوهرش را بکشد و گفته هرکسی قبول کند این کار را انجام بدهد به او هشت‌میلیون‌تومان دستمزد می‌دهد. من هم قبول کردم روز حادثه سیمین و شایان، رحیم را که مردی مسن بود به باغ برادر من آوردند وقتی با ماشین وارد باغ شدند من دست‌وپای رحیم را بستم و با طناب خفه‌اش کردم. آنها جسد مقتول را با ماشین خودش بردند قرار شد شایان جسد را در جاده‌ای دورتر از کرج رها کند. آنها بعد از اتمام کار ماشین را به عنوان دستمزد به من دادند.»


شایان و سیمین پس از ثبت اعترافات احمد بازداشت شدند و مشخص شد آنها از سال‌ها قبل با هم رابطه‌ داشتند و همین رابطه هم انگیزه‌ای برای اختلاف و قتل رحیم بود. سیمین که همچنان سعی داشت واقعیت را پنهان کند به ماموران گفت: «من هیچ نقشی در این قتل نداشتم شوهرم گفته ‌بود به خارج می‌رود و من اصلا خبر نداشتم او با کسی اختلاف دارد.»


وقتی فهرست مکالمات تلفنی شایان و سیمین گرفته‌ شد و به اثبات رسید که آنها با هم رابطه داشتند سیمین ادعای تازه‌ای را مطرح کرد و گفت: «بارها دخترم را تهدید کردند و گفتند او را می‌فرستیم جایی که شوهرت رفته‌ است من هم مجبور شدم ماشین رحیم را به آنها بدهم. وقتی ماشین توقیف شد چون پلیس به دنبال جزییات بود ترسیدم برای آزادکردن آن به پارکینگ بروم چون ماشین به نام شوهرم بود و وکالتی آن را به احمد منتقل کرده‌ بودم.»


 سیمین در حالی اتهام قتل را انکار می‌کرد که شایان هم به جرم خود اعتراف کرد و پرونده برای محاکمه به شعبه71 دادگاه کیفری‌ استان تهران ارسال شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده بعد از اینکه نماینده دادستان درخواست خود را خواند و اولیای‌دم خواستار مجازات قصاص شدند احمد در جایگاه قرار گرفت و یک‌بار دیگر گفته‌های خود را درباره قتل تکرار کرد. او گفت سیمین و شایان وی را اجیر کرده ‌بودند. متهمان دیگر در دادگاه دخالت در این قتل را قبول نکردند.

 

در نهایت هیات قضات احمد را به‌دلیل ارتکاب قتل به قصاص و به اتهام سرقت به سه‌سال حبس و شلاق محکوم کردند. دو متهم دیگر نیز به‌دلیل معاونت در قتل به 15سال حبس محکوم شدند. همچنین شایان به‌خاطر سرقت به سه‌سال حبس و پنج‌سال تبعید محکوم شد. سرانجام این احکام به‌جز مجازات سرقت در دیوانعالی کشور مورد تایید قرار گرفت و از آنجایی که اتهام سرقت دو متهم مورد ایراد دیوانعالی قرار گرفت، پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه 74 دادگاه کیفری فرستاده ‌شد. روز گذشته قرار بود شایان و احمد یک‌بار دیگر به اتهام سرقت محاکمه شوند که به‌دلیل اعزام‌نشدن از زندان وقت جلسه تجدید شد.
اخبار حوادث - شرق

 


ویدیو مرتبط :
زنان قربانی اعتیاد همسر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خیانت همسر، مرد جوان را به كام مرگ كشاند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

خیانت همسر، مرد جوان را به كام مرگ كشاند

مردی كه در پی رابطه پنهانی با همسر دوستش مرتكب جنایت شده است در بازجویی‌ها نحوه ارتكاب قتل را شرح داد.

به گزارش شرق چند روز قبل مرد چوپانی كه گله خود را به ارتفاعات اطراف مشهد برده بود با دیدن پیكر مردی كه در نزدیكی یك درخت قرار داشت به سمت آن رفت و مشاهده كرد این مرد غرق در خون است و به نظر می‌رسد مدت طولانی از مرگ او می‌گذرد. چوپان بلافاصله در تماس با مركز فوریت‌های پلیسی 110 موضوع را اطلاع داد.

به این ترتیب تیمی از كارآگاهی جنایی و متخصصان بررسی صحنه جرم به آدرس اعلام شده رفتند و مشاهده كردند مقتول با ضربات پی‌درپی جسمی نوك‌تیز از پا درآمده است. آثار خون در اطراف جنازه ثابت می‌كرد جنایت در همان محل اتفاق افتاده و به احتمال زیاد قاتل فردی آشنا بوده كه توانسته در یك لحظه مقتول را غافلگیر كند و او را به كام مرگ بكشاند. جسد این مرد در حالی به پزشكی قانونی منتقل شد كه هویت او برای پلیس نامعلوم بود.

دو روز بعد از كشف جنازه، مردی به پلیس آگاهی مراجعه كرد و طی شكایتی از مفقود شدن برادرش خبر داد. از آنجا كه مشخصات برادر این فرد به جنازه مجهول‌الهویه شباهت زیادی داشت او به پزشكی قانونی معرفی شد و بعد از رویت جسد تایید كرد مقتول برادر او به نام «كاظم» است.

كارآگاهان بعد از اینكه نخستین گره این پرونده را باز كردند به بازجویی از برادر كاظم پرداختند. او توضیح داد مقتول چند روز قبل قصد داشت همراه همسرش به یك جشن عروسی برود و از همان روز مفقود شد. افسران جنایی با دنبال كردن این سرنخ پی بردند كاظم و همسرش «مونا» روز حادثه ابتدا به خانه یكی از دوستان مقتول به نام «صمد» رفتند تا او را نیز با خود به عروسی ببرند. تحقیقات میدانی فاش كرد كاظم آن روز تا سه ساعت بعد از ورود به خانه صمد نیز زنده بود اما از آن به بعد معلوم نیست برای وی چه اتفاقی افتاد و آیا او توسط دوستش از پا درآمد یا اینكه پس از ترك خانه در دام قاتلانی دیگر گرفتار شد. تنها كسی كه می‌توانست ابهامات موجود را برطرف كند مونا بود. به همین دلیل او بازداشت شد و وقتی تحت بازجویی قرار گرفت اقرار كرد قتل به دست صمد انجام شده است. او همچنین به داشتن رابطه پنهانی با قاتل نیز اعتراف كرد.

ماموران در گام بعدی صمد را بازداشت كردند. او كه ابتدا قصد داشت مقاومت كند وقتی رازش را فاش شده دید درباره جنایت چنین گفت: «من به مونا علاقه داشتم و او هم من را دوست داشت به همین دلیل با هم به صورت پنهانی روابطی را برقرار كردیم تا اینكه به این نتیجه رسیدم كه بهتر است كاظم را از سر راه بردارم. روز حادثه به این ادعا كه من هم می‌خواهم به جشن عروسی بروم او و مونا را به خانه‌ام كشاندم و بعد از مدتی به بهانه گشت‌وگذار او را با خودم به منطقه‌ای كوهستانی و خلوت بردم و در یك لحظه به وی حمله‌ور شدم و چند ضربه چاقو به او زدم. بعد هم جسد را همانجا رها كردم و به خانه برگشتم.» در ادامه تحقیقات، همسر مقتول به كارآگاهان گفت: «من در قتل شوهرم هیچ نقشی نداشتم البته قبول دارم با صمد در ارتباط بودم و از این رابطه به شدت پشیمان هستم.»

بنا بر این گزارش در حال حاضر متهمان در بازداشت به سر ‌می‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد./شرق