اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرد ایرانی در آمریکا محکوم به 8 سال حبس


دادگاهی در ایالات متحده یک شهروند آمریکایی - ایرانی را به اتهام فروش اطلاعات حساس درباره جت‌های نظامی ایالات متحده به ایران به هشت سال و یک ماه زندان محکوم شد.

ایسنا: به گزارش خبرگزاری رویترز، ادعا شده مظفر خزایی که به عنوان مهندس در شرکت پیمانکار دفاعی ایالات متحده با نام پرات و ویتنی مشغول کار بود، در ژانویه سال 2014 در حالی که تلاش می کرد ایالات متحده را با اطلاعات حساس درباره موتور هواپیمای جت F-35 و هواپیمای F-22 به زبان خودش ترک کند،‌ دستگیر شد.

بر اساس مدارک دادگاه، خزایی هم‌چنین به تبادل ایمیل با افراد ایرانی پرداخته که محتوی اطلاعاتی درباره این برنامه‌ها بوده است.

با این حال این شهروند آمریکایی – ایرانی 61 ساله به دادگاه گفت:‌ من هیچ وقت هیچ چیزی به کسی نفروختم. اگر من می‌دانستم که ارائه پاورپوینت به یک دانشگاه ایرانی برای به دست آوردن شغل قانون شکنی است هرگز این اسناد را بر نمی‌داشتم.

ونسا بریانت، قاضی منطقه‌یی ایالات متحده اعلام کرد که وی نسبت به دفاعیات خزایی درباره ایمیل‌ها که با کارفرمای پیشین وی مرتبط است، متقاعد نشده است.

او افزود: خزایی نه تنها جرم مرتکب شده خود را کوچک کرد بلکه اهمیت اقدامات خود را درک نکرده است. طبق سند کنترل خروج تسلیحات ایالات متحده خارج کردن اطلاعات مرتبط با سیستم تسلیحاتی ممنوع است.

ملوک خزایی مادر 85 ساله متهم در نامه‌ای به دادگاه خواستار ملایمت بیش‌تر دادگاه درباره پسرش شد.

وی در نامه خود نوشت:‌ من هیچ محافظی جز پسرم ندارم و از نظر مالی و احساسی به شدت به وی وابسته هستم از شما طلب بخشش دارم.

خزایی پیش از این که در شرکت پرات و ویتنی که کار ساخت موتور جت را بر عهده دارد مشغول کار شود در کارخانه‌های بزرگی مانند ژنرال الکتریک مشغول فعالیت بوده است.


ویدیو مرتبط :
‫مرد 24 زنه و داماد 5زنه اش به حبس محکوم شدند!‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۲ ایرانی متهم به بمب‌گذاری در تایلند به حبس ابد و ۱۵ سال زندان محکوم شدند



متهمان ایرانی بمب‌گذاری در تایلند

۲ ایرانی متهم به بمب‌گذاری در تایلند به حبس ابد و ۱۵ سال زندان محکوم شدند

دادگاهی در تایلند ۲ ایرانی که به زعم مقامات تایلندی تلاش کردند در بانکوک بمب گذاری کنند را به حبس ابد و ۱۵ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دادگاهی در بانکوک امروز پنج شنبه دو ایرانی را به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در تایلند به حبس ابد و 15 سال زندان محکوم کرد.

این دادگاه در جنوب تایلند علی سعید مرادی 29 ساله را به دلیل تلاش برای قتل، نگهداری و حمل و نقل مواد منفجره به زندان ابد محکوم کرده است.

متهم ردیف دوم نیز محمد خزایی 43 ساله است که دادگاه حکم 15 سال زندان را برای او به‌خاطر حمل مواد منفجره صادر کرده است.

 

دادگاه تایلند به نقل از شاهدان عینی مدعی شده است که سعید مرادی به‌هنگام فرار از دست نیروهای پلیس، بمبی را به سمت آنها پرتاب کرد، اما از روی تصادف این بمب در نزدیکی خود او منفجر شد و در نهایت باعث شد که مرادی هر دو پای خود را از دست بدهد.
خبرگزاری رویترز نوشت که مقامات سفارت اسرائیل در تایلند از حکم دادگاه بانکوک در محکومیت عوامل انفجارها استقبال کردند.

پلیس تایلند و کابینه اسرائیل بعد از انفجارهای فوریه 2012 مدعی شدند که هدف از بمب گذاری‌ها دیپلمات‌های اسرائیلی در تایلند بوده‌اند./فارس