اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مردی که بازجویی و شکنجه‌های CIA را شکست داد (+عکس)




 اخبار بین الملل - مردی که بازجویی و شکنجه‌های CIA را شکست داد (+عکس)

خالد شیخ محمد مغز متفکر و برنامه ریز حملات ۱۱ سپتامبر به برج‌های دوقلوی سازمان تجارت جهانی در نیویورک آمریکا، با پشست سر گذاشتن از انواع شکنجه‌ها از جمله ۱۸۳ بار، شبیه سازی غرق، موفق شد تنها زندانی باشد که «سیستم بازجویی» سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) را، شکست دهد که این بر خلاف آن چیزی است که پیش‌تر سازمان CIA اعلام کرده بود.

به گزارش عصرایران به نقل از شبکه خبری CNN، گزارش‌هایی که پیش‌تر سازمان CIA ارائه می‌داد حاکی از آن بود که روش‌های «بازجویی سخت» که شامل شبیه سازی غرق هم بود، موفق به استخراج اطلاعاتی از خالد شیخ محمد شده بود. اما تحقیقاتی که بارزس کل سازمان CIA از بازجوهای ناظر بر تحقیقات از وی محمد انجام داده، نتایجی بر خلاف این ادعا‌ها به دست آورده است.
 

اخبار,اخبار بین الملل,خالد شیخ محمد


به گزارش العربیه، در متن تحقیق از بازجو‌ها آمده است: «خالد شیخ محمد از روش بازجویی شبیه سازی غرق بدش می‌آمد، اما روشی برای شکست آن و تعامل با آن به دست آورده بود.»

یکی از بازجو‌ها گفته است: «خالد شیخ محمد توانست بر سیستم بازجویی غلبه کند.»

او افزوده است که روش‌های بازجویی غیر خشن بر روی این مقام در تشکیلات القاعده، بهتر جواب می‌داد.

همچون دیگر زندانیان، خالد شیخ محمد هنگام شکنجه، اطلاعاتی می‌داد اما پس از توقف شکنجه، به سرعت این اطلاعات را تکذیب می‌کرد. او همچنین اطلاعاتی اشتباه به بازجو‌ها می‌داد همچون اعترافش به برنامه ریزی برای ترور جیمی کار‌تر رئیس جمهوری سابق آمریکا که سازمان CIA آن را اعترافی «دروغ» دانست.

یک گزارش کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا نشان می‌دهد که تکنیک‌های مورد استفاده در «بازجویی خشن» از شبه نظامیان بازداشتی در زندان‌های مخفی سیا ناکارآمد بوده و هرگز منجر به کسب اطلاعات به منظور مقابله با توطئه‌های تروریستی نشده است.

این گزارش که روز سه شنبه منتشر شد، سازمان اطلاعات مرکزی را متهم کرده که افکار عمومی و تصمیم‌گیران را درباره برنامه «بازجویی خشن» گمراه کرده است که بخش عمده‌ای از آن توسط دو پیمانکار خارج از این سازمان، توسعه، اجرا و برنامه ریزی شده بود.

سنای آمریکا، سیا را متهم کرده که روند بازجویی‌هایش وحشیانه‌تر از چیزی بوده که به آن اعتراف کرده است.

برنامه یاد شده طی سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ اجرا شد و بر اساس آن از بازداشتی‌های القاعده و سایر زندانیان متهم به تروریسم در گوشه و کنار جهان بازجویی می‌شد.

 

 اخبار بین الملل - عصرایران


ویدیو مرتبط :
بازجویی از شیرفرهاد و لیلون/ خنده دار ترین بازجویی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مردی رکورد سایت غیر اخلاقی را شکست!



 

رکوردار ژاپنی

 

یک مرد ژاپنی تنها در طی ۹ ماه توانست از محل کار خود بیش از ۷۵۰ هزار بار از وب سایت های غیر اخلاقی بازدید کند.

 

روسای وی وقتی متوجه این موضوع شدند که رایانه وی به یک ویروس رایانه‌ای مبتلا شد.

 

این مرد ۵۷ ساله البته شغل خود را به خاطر این رکورد‌شکنی از دست نداد اما حقوق وی به ۱۹۰ دلار در ماه کاهش یافت.متخصصان بر اساس تعداد کلیک های وی حساب کرده‌اند که وی به طور متوسط روزانه ده هزار صفحه غیراخلاقی مشاهده کرده است.

 

البته شاید باشند کسانی که بیشتر از این مرد ژاپنی اقدام به بازدید از این گونه سایتها کرده اند ولی هنوز دستشان رو نشده باشد!

پورتال سیمرغ (ww.seemorgh.com)