اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مردم گول نخورند/ موسسات ثامن‌الحجج و ثامن مجوز ندارند



اخبار,اخبار اقتصادی,ثامن‌الحجج و ثامن

همزمان با تدوین و اجرایی شدن دومین بسته خروج از رکود که برپایه تحریک تقاضا و پرداخت تسهیلات خرد به متقاضیان شکل گرفته است، بار دیگر معضل موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و سهم بالای آنها در نابسامانی‌های بازارپول و کل اقتصاد برجسته شده است. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند تا زمانی که این نوع موسسات با دراختیار داشتن حدود ٢٥‌درصد از نقدینگی کشور فعالند، طرح‌های ساماندهی اقتصاد به‌طور کامل به اهداف خود نخواهند رسید.

برهمین اساس روز گذشته نیز دومقام بانکی درباره موسسات غیرمجاز هشدار دادند، یکی (رئیس‌کل بانک مرکزی) به مردم هشدار داد که فریب این نوع موسسات را نخورند و دیگری (مدیرعامل بانک پاسارگاد) به دولت و تصمیم‌سازان هشدار داد.

در این زمینه رئیس ‌کل بانک مرکزی اعلام کرد که اسامی تمام بانک‌ها و موسسه‌های مالی و اعتباری دارای مجوز در سایت بانک مرکزی منتشر شده است؛ مردم به موسسه‌هایی که اسامی آنها در این لیست نیست، اعتماد نکنند چراکه ریسک سپرده‌گذاری در موسسه‌های مالی و اعتباری غیرمجاز از دست دادن تمام سپرده است.

ولی‌الله سیف در گفت‌وگو با خبرنگاران یادآور شد: مردم باید همیشه متوجه باشند که سرمایه‌گذاری در موسسه‌های مالی و اعتباری غیرمجاز ریسک دارد و باید برای تبعات آن هزینه پرداخت.

 

رئیس‌ کل بانک مرکزی گفت: آخرین موسسه مالی غیرمجاز تعطیل شده، موسسه «میزان» بود که بانک صادرات مسئولیت آن را برعهده گرفت.

سیف به اخطارهای داده شده به موسسه‌های مالی و اعتباری که از اسامی ائمه معصومین(ع) استفاده می‌کردند، اشاره کرد و یادآورشد: هم‌اکنون به غیر از دو موسسه هیچ مرکز مالی و اعتباری با چنین اسامی وجود ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: موسسه «ثامن‌الحجج» مجوز ندارد و امید می‌رود که بتوان با پیگیری‌هایی که هم‌اکنون ازسوی مسئولان آن انجام می‌شود، مشکلات این موسسه برای دریافت مجوز برطرف شود.

 

رئیس‌ کل بانک مرکزی گفت: موسسه مالی و اعتباری «ثامن» نیز درحال طی مراحل قانونی برای دریافت مجوز و موافقت اصولی است.

سیف همچنین با اشاره به این‌که بانک مرکزی اجرای یک برنامه خروج از رکود را با تحرک‌بخشی به تولید درنظر دارد تا به این طریق اقداماتی را انجام دهد که منجر به تحریک تقاضا شود، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که این بانک درنظر دارد برای حمایت از تولید انجام دهد، خرید دین اسناد ناشی از فروش مدت‌دار محصولات تولیدی داخلی است.

به این طریق که بانک‌ها کارت اعتباری خرید کالای داخلی را برای متقاضیان صادر می‌کنند و به آنان ١٨ماه فرصت داده می‌شود تا اقدام به خرید کالای با دوام مصرفی تولید داخل کنند.

 

وی ادامه داد: حداکثر ارزش درنظر گرفته شده برای این کارت اعتباری ١٠‌میلیون تومان است که متناسب با درآمد هر فرد صادر می‌شود.

رئیس‌ کل بانک مرکزی به جریان تقسیط مجدد یا استمهال وام‌های صنایع بدهکار به سیستم بانکی اشاره کرد و گفت: یک مکانیزم وجود دارد که در سطح استان‌ها به ریاست استاندار شکل می‌گیرد و در آن نسبت به این نوع تقاضاها بررسی‌های لازم انجام می‌شود.

 

سیف افزود: درصورتی که پس از بررسی‌ها واحد صنعتی حایز شرایط باشد، می‌تواند از فرصت تقسیط مجدد یا استمهال استفاده کند. رئیس‌کل بانک مرکزی درپایان گفت: موضوع استقراض دولت از بانک مرکزی صحت ندارد.

اخبار اقتصادی - شهروند


ویدیو مرتبط :
موسسه ثامن الحجج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثامن الحجج (ع) سبزوار قهرمان لیگ برتر کشتی آزاد شد



سایت تخفیف,سایت نت 

برگ

ثامن الحجج (ع) سبزوار قهرمان لیگ برتر کشتی آزاد شد

تیم ثامن الحجج (ع) سبزوار با برتری مقابل پرسپولیس به عنوان قهرمانی دهمین دوره لیگ برتر کشتی آزاد (جام ولایت) دست یافت.

به گزارش فارس، فینال دهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد (جام ولایت) ساعت 17 در سالن 12 هزارنفری مجموعه ورزشی آزادی تهران بین تیم‌های پرسپولیس جویبار و ثامن الحجج (ع) سبزوار برگزار شد که این شاگردان محسن کاوه بودند که عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.

این نتیجه در حالی رقم خورد که تا پایان وزن 96 کیلوگرم و پیش از پایان دیدار سنگین‌وزن، ثامنی‌ها با نتیجه 4 بر 2 از حریف پیش افتادند و قهرمانی خود را مسجل کردند.

* نتایج دیدارهای انفرادی این مسابقه تا پایان وزن پنجم به شرح زیر است: (اسامی کشتی‌گیران پرسپولیس ابتدا آمده است)

55 کیلو: فرزاد جعفری - حسن رحیمی، برنده (صفر بر 2 و‌ صفر بر یک کلینچ)

60 کیلو: اوپن سات، برنده - بهنام احسان‌پور (یک بر صفر کلینچ و یک بر صفر)

66 کیلو: مسعود کمروند - مهدی تقوی، برنده (صفر بر 3 و صفر بر 2)

74 کیلو: مصطفی حسین‌خانی - داوید خوتسیاشویلی، برنده (صفر بر یک کلینچ، یک بر یک)

84 کیلو: آلبرت ساریتوف، برنده - احسان امینی (صفر بر یک کلینچ، 2 بر صفر و 2 بر صفر)

96 کیلو: عباس طحان - عرفان امیری، برنده (صفر بر یک کلینچ، یک بر صفر کلینچ و صفر بر 2)

این درحالی است که کلینچ در تایم سوم به نفع طحان آمده بود و او نتوانست از شانس خودش استفاده کند و همین موضوع باعث شکست تیمش شد.

در تنها دیدار باقیمانده کشتی‌گیران به شرح زیر به مصاف هم خواهند رفت.

120 کیلو: کمیل قاسمی - فردین معصومی

فارس